Stalwerk enzo
Yeahhhj, net terug van ponykamp en vol inspiratie, maar ik ga dinsdag wel op vakantie dus vandaag nog een hoofdstukje http://www.quizlet.nl/images/smilies/heartbeat.gif
'Lalalalalaaah!' Zing ik verekt vals, terwijl ik Yentle's stal uitmest. 'oke dan Yentle, je hebt weer een schone stal, tijd voor de leuke dingen!' Ik gris Yentle's halster van de haak aan de staldeur en loop naar het weiland. 'Yentle! Kom maar jochie, want ik heb geen zin om te lopen!' Yentle blijkbaar ook niet, want hij eet gewoon heel droog door. 'Tuurlijk joh, waarom niet?' Lach ik. Zodra ik bij Yentle ben geef ik hem een knuffel. 'Ha jochie, hoe is het dan?' Ik krijg gehinik als antwoord.
Yentle poetsen
Yentle's hoeven invetten
Yentle hooi geven
Mijn zadelkast opruimen
Zadel en hoofdstel invetten
Beugels en bit poetsen
Even wachten
Yentle opzadelen
Op het strand gaan rijden!
Na dat Yentle schoon was, verzorgde hoefjes had, en tevreden in de stal stond te kauwen, liep ik naar boven; naar mijn kast. Toen ik hem open deed zag ik - als allereerst de foto van mij en Yentle die daar hangt - een enorme bende. Oh my god. Een uurtje later was mijn kast weer netjes en mijn tuig ingevet en opgedroogd. Alles was ook gepoets en ik kon Yentle gaan zadelen. 'Yesssss!' Eindelijk, we waren op het strand. Een heerlijk stukje rengalop op mijn liefste vriendje deed me goed.
______________________________________________________________________________________________________________
'phoe....' Zuchte ik toen ik het zadel en hoofdstel weer in de kast had gehangen, ik pakte een schep biks en liep weer naar beneden, daar liep ik naar Yentle z'n stal en gaf hem zijn biks. Toen kwam mijn moeder net aan en stapte we in de auto.
Gelezen? Ik krijg graag een feedback!
Er zijn nog geen reacties.