Detective met een missie
Het was een regenachtige zaterdag middag 3 oktober 1985. Detective Smoke zat op zijn bureau en pak sigaren leeg te roken en zijn assistent Mister Mcmac zat buiten zijn kantoor een kopje koffie te drinken. De dag was bijna afgelopen toen de telefoon ging. Mcmac nam op : ''Hallo met Detective Bureau Mcsmoke, hoe kan ik u helpen?'' De stem aan de andere kant van de lijn klonk als een paniekerige oude man.'' Ik kwam net terug van mijn kleinzoon en mijn koelkast is geplundert!!'' ''Het spijt me dat iemand ongevraagd uit uw koelkast heeft gegeten maar wij zijn voor serieuze zaken en niet voor dit soort onzin''. Mcmac klonk geirriteerd.' Maar dit is belangerijk!!!!!'' zei de oude man. Wat zat er dan in de koelkast meneer? 'De man begon te fluisteren en zei op mysterieuze toon :' mijn dierbaarste bezit.' Mcmac spitste zijn oren en zei:' wat wilt u dat wij voor u doen meneer eh, wat was uw naam?' 'Smith , Jerry Smith ik zal naar u toe komen om de situatie verder uit te leggen'' Mcmac keek verbaasd naar de hoorn en riep: ''Hij heeft opgehangen!!'' Hij liep naar Smoke toe. ''Smoke we hebben een nieuwe opdracht.' Smoke keek op van zijn krant en zei: '' wat nu weer? Een vermiste kat of een meisje dat haar haarspeldje niet kan vinden?'' ''Nee ene meneer Smith is zijn dierbaarste bezit kwijt geraakt en hij zegt dat het gestolen is.Hij is nu onderweg hiernaar toe.'' '' Mooi eindelijk iets interessants'' Een paar minuten later ging de bel. '' Daar zal je hem hebben zij Mcmac en hij ging naar de deur. In de deur opening stond een man van een jaar of 60 met een wandelstok in zijn hand. '' Hallo Meneer Smith, ik ben Mcmac. uw was toch berooft van uw "dierbaarste" bezit?" de oude man begon te trillen en bijna te huilen ' ja... mijn dierbaarste schat..' ' Maar waarom heeft u, uw dierbaarste bezit in de koelkast bewaard' De oude man keek erg verbaasd en riep: Nou waar zou je anders een donut bewaren!!!''
Er zijn nog geen reacties.