Hoofdstuk 3 Uitleg
Hoofdstuk 3 Uitleg
POV Emma
Om verwarring te voorkomen geven wij je de namen van de ouders:
Emma's ouders heten Grace en Chris
Skye's ouders heten Eliza en Marcello
De volgende ochtend gingen ze naar huis, omdat Emma en Skye alles aan hun ouders wilden vertellen.
Ze fietsten naar Skye's huis zodat Emma vragen kon stellen over tovenarij.
Het eerste wat ze haar vertelde was dat ze haar geld moest veranderen. "Hebben ze dan geen gewoon geld?" Vroeg Emma. "Nee," Antwoordde Skye's vader. " Wij gebruiken geen Dreuzel geld. Dus moet je je Dreuzel geld omwisselen in bronzen Knoeten, zilveren Sikkels en gouden Galjoenen. Dat kan je in Goudgrijp doen." Emma snapte het niet helemaal en vroeg: "Wat is Goudgrijp?" "Goudgrijp is de bank van de tovenaars en heksen." Antwoordde Skye. "We gaan zo naar je ouders. Daar leggen we jou en je ouders het meeste uit." zei Eliza "Weten ze dat niet?" Vroeg Emma. "Nee, ze zijn Dreuzels die weten dat niet. Het is trouwens de bedoeling dat Dreuzels niets van toveren weten." Vertelde Skye. "Wat zijn Dreuzels eigenlijk?" Vroeg Emma. " Dat zijn mensen die niet kunnen toveren. Zoals je ouders."
Emma woonde niet ver van Skye. Ze liepen met z'n vieren naar Emma's huis. Het was een mooie dag. De bomen wiegden een beetje heen en weer door de wind.
Ze liepen de voortuin van Emma in. Haar voortuin was groot. Er was een grasveld, waar een appelboom met veel appels er in, op stond en naast de deur stond er een roze plantenbak met een bos paardenbloemen erin. Skye huppelde naar de deur en drukte op de knop van de bel. Dingdong. Emma's vader, Chris, deed de deur open keek een beetje verbaast toen hij hun zag. "Hallo Marcello en Eliza." Zei Chris. "Hallo Chris." Zei Eliza. "Kom binnen!" zei Chris. Ze liepen via de gang naar de woonkamer waar de moeder van Emma, Grace, op de bank zat. De woonkamer was groot en licht. De vloer was zwart en de muren waren wit. De meubels waren, net als de vloer en muren, wit of zwart. Bij een groot raam dat uitzicht had op de tuin, stonden 2 kleine witte banken en een kleine witte salontafel. Boven de tafel hing een grote zwarte kroonluchter. Grace stond op en zei: "Wat leuk dat jullie er zijn!" "Dank je Grace, maar we hebben iets te bespreken. Iets dat belangrijk is voor Emma's toekomst." zei Marcello. Grace knikte en ze gaan allemaal zitten op de banken. "Emma heeft een brief gekregen van een school..." begint Marcello. "Oh, wat leuk!" onderbreekt Grace Marcello. "Hoe heet de school?" "Zweinstein." antwoordde Eliza. "Zweinstein? Dat is een vreemde naam voor een school." zei Chris. " Zweinstein is niet zomaar een school. Zweinstein is een hogeschool van hekserij en Hocus-Pocus." zei Skye voordat iemand anders wat kon zeggen. De ouders van Emma keken haar verbaast aan. "Hekserij en Hocus-Pocus? Bedoelen jullie tovenarij met toverstokken of een hoed waar je een konijn uit tovert of zo?" vroeg Chris. "Mag ik die brief eens zien?" vroeg Grace. Terwijl Emma de brief aan haar moeder geeft beantwoord Eliza de vraag van Chris: "Ja, we hebben toverstokken als we toveren." "We?" vroeg Chris geschrokken. "Ja, er zijn veel tovenaars en heksen op de wereld. Ik ben er een. Marcello is er een en Skye gaat er een worden. Net als Emma. Tenminste als jullie dat goed vinden en ze dat zelf wilt natuurlijk." zei Eliza. "Heksen? Heksen zijn toch gemeen, oud en kwaadaardig?" Vroeg Grace. "Dat kan. Maar dat hoeft niet. Er zijn slechte heksen en tovenaars, maar het ligt helemaal aan jou, hoe je word." Zei Eliza."Vind je mij en Marcello ook gemeen, oud en kwaadaardig dan?" vroeg Eliza. "O, nee. Zo bedoelde ik het niet sorry." antwoordde Grace. Het was een tijdje stil, toen gaf Grace de bief aan haar man en vroeg aan Eliza: "Hoe bedoelt ze per uil?" "Wij sturen brieven per uil." Grace kijkt een tijdje bedenkelijk. "Waar moet je al die spullen kopen? En hoe kom je aan een uil?" verbrak Chris de stilte. "Op de Wegisweg." Beantwoorde Marcello de vraag. "De Wegisweg? Waar is dat?" vroeg Emma. "In Londen. Maar wij zullen je meenemen, als je ouders het niet erg vinden." zei Marcello. "Dat is goed, maar hoe moet ze op die school komen?" vroeg Chris. "Met de trein." Antwoordde Skye. "De Zweinsteinexpress." "De Zweinsteinexpress?" vroeg Emma. Ze had gedacht dat ze met de auto of zo gingen. "Ja, de Zweinsteinexpress. Hij vertrekt om 11 uur, maar we spreken nog wel af hoe we daar komen." zei Marcello. Na veel gepraat kwamen ze er uiteindelijk op uit dat het Emma's keuze was. "Emma, wil je samen met mij naar Zweinstein en leren toveren?" vroeg Skye aan Emma. Skye keek vragend naar Emma. Emma deed net alsof ze heel diep nadacht. Ze sprong op. "Natuurlijk wil ik dat!" riep Emma.
Er zijn nog geen reacties.