Hoofdstuk 22 - Eerste Kerstsdag *
Laura schrok wakker en ging direct overeind zitten. ‘Godver, moet dat kind echt zo gillen?’ mompelde ze nijdig. Met ‘‘dat kind’’ doelde ze op Ichigo die blijkbaar ook wakker was geworden en de Kerstboom had gezien, ook al had ze zelf ook spooky haar cadeau’s had neergelegd, vannacht.
Ze stapte uit bed en kleedde zich snel om. In een groene huispak liep ze haar de kamer uit, en liep naar de lounge. Ze gaapte. ‘Fijne Kerstdagen!’ zei Ichigo met een warme glimlach.
‘Jaja, van hetzelfde,’ zei ze met opgeheven hoofd en ze keek ook naar de Kerstboom, die echt bedolven was onder de cadeau’s. Verder was alleen Chanou wakker, en Lettuce, die eenzaam op een bank zat.
Chanou besteede nergens aandacht aan en zat weer eens op de vensterbank. Ze zuchtte. ‘Wanneer gaan we die zooi uitpakken?’ vroeg ze. ‘Bij het kerst diner,’ antwoordde Chanou toen.
Ze keek haar even aan en ging toen in een zetel zitten. Later werd Shirogane wakker en grijnsde naar Laura. ‘Hé,’ zei ze met een brede glimlach en ze kuste hem. ‘Fijne Kerst,’ zei ze.
‘Gaat wel lukken,’ zei hij terug, toen keek hij naar de Kerstboom. ‘Blijkbbaar zijn we allemaal nogal fanatiek geweest,’ merkte hij op en Laura haalde haar schouders op. Toen de rest ook wakker werd, besloten Mairu en Akasaka, samen het ontbijt klaar te maken voor iedereen, wat al een heel bijzonder was.
Toen het eenmaal klaar was, ging iedereen aan tafel. Laura zag Chanou nog steeds niet vrolijk of wat dan ook kijken en legde haar ontbijt neer. ‘Chan-chan?’ vroeg ze. Chanou keek op. ‘Hmm?’
Ze keek even naar de andere, die gewoon door gingen eten en keek Chanou toen aan. ‘Is er soms iets? Je bent al sinds gister avond somber,’ zei ze Chanou schudde haar hoofd en glimlachte vaag. ‘Er is niks,’ antwoordde ze en at ook weer verder maar Laura was er van overtuigd dat er degelijk wel iets mis was.
Na het ontbijt ging zowel iedereen naar buiten, pret maken. Chanou en Ichigo besloten te snowboarden, hoewel, Chanou leerde het aan Ichigo aangezien ze wel duizend keer op haar gat viel.
Pudding liep een sneeuwpop te maken, die op Taruto moest lijken, maar het voor geen meter deed. Mint ging samen met Laura, Zakuro en Shirogane de sauna in en Mairu ging samen met Akasaka en Masaya boodschappen doen voor het Kerstdiner.
De laatste tijd werden Mairu en Akasaka steeds closer… Lettuce was in een bubbelbad gaan zitten. Ondanks de pret zat Chanou nog steeds iets dwars, Ichigo merkte dat ook maar wat ze ook probeerde om haar op andere gedachte te brengen, ze liet niks los.
Later pakte iedereen een paar schaatsen uit de kledingruimtes en gingen per sneeuwscooter richting een dichtgevroren meer, dat Mairu had gevonden. Voor de meeste mensen was dit de eerste keer dat ze op een sneeuwscooter door het witte poeder reden,
Toen ze aankwamen, en afgestapt waren, deden ze de schaatsen aan. Ichigo, die direct naar het meer wilde rennen was er nog niet eens of ze ging al onderuit.
‘Auw!’ riep ze verontwaardigd. Masaya hielp haar overeind en ging toen samen met haar het meer op. ‘WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!’ riep Pudding, die als een gek heen en weer aan het schaatsen was, terwijl ze de angstige Taruto vast hield bij zijn arm.
‘Laat me los!’ riep hij uit, maar Pudding liet niet los. Chanou en Mairu rolden vrolijk over het meertje heen. Lettuce stond een beetje onwennig op haar schaatsen, ze durfde niet vooruit en was bang dat het ijs doorbrak en dat ze in het ijskoude water beland, ze kan namelijk nog steeds niet zwemmen.
Mint nam allemaal foto’s terwijl Zakuro kalm aan het schaatsen was. ‘Mint, kan je haar niet één keer met rust laten?’ vroeg Laura geërgerd. Mint keek haar aan, alsof ze onzin uitkraamde.
‘Natuurlijk kan ik dat,’ antwoordde ze en ze concentreerde zich weer op Zakuro. ‘Geweldig, onee-sama!’ riep ze als een of andere fangirl. Laura zuchtte geïrriteerd en ging naar Shirogane, die aan de kant zat.
‘Hé,’ zei ze met een glimlach. Hij grijnsde lichtjes naar haar. Ze ging bij hem zitten en keek naar de andere. Ze zag dat Lettuce een blik op hun wierp en keek arrogant terug.
Meteen draaide Lettuce zich om. Opeens viel Chanou keihard met haar been op het ijs. ‘Gaat het?’ vroeg Mairu. Chanou schoot in de lach en krabbelde overeind. ‘Het gaat,’ zei ze met een grijns tegen haar.
Masaya kwam aan schaatsen. ‘Wat gebeurde er?’ vroeg hij. ‘Niks, ik gleed gewoon te hard,’ zei Chanou schouder ophalend. Laura keek Shirogane aan. ‘Schaats jij niet?’ vroeg ze en hij schudde direct zijn hoofd.
Ze haalde haar schouders op en ging er weer vandoor. Lettuce ging aan de kant zitten, waar Pai ook zat. Ze zuchtte diep. ‘Lukt het niet?’ zei Pai kalm.
Lettuce keek hem aan. ‘Ik zit niet alleen daarmee,’ zei ze zuchtend en ze begon het hele verhaal te vertellen.
Taruto viel opeens naast Shirogane neer, met zijn gezicht in de sneeuw. ‘Lukt het kleintje?’ vroeg Shirogane en hij trok hem overeind. Pudding kwam aan schaatsen en keek hem hyper aan.
‘Mooie landing, Taru-Taru!’ zei ze lachend terwijl Taruto haar boos aan keek en ze trok hem het meer weer op.
Toen Mairu ook een keer viel, hielp Akasaka haar overeind en ze glimlachte blozend naar hem. Chanou keek even naar Ichigo, die precies hetzelfde dacht en ze glimlachte sluw naar elkaar. Mint had geen oog op wat er allemaal om haar heen gebeurde omdat ze alleen maar op Zakuro lette.
Toen besloot Zakuro te stoppen en schaatste Mint richting Laura. ‘Heb ik wat gemist?’ vroeg ze met een vriendelijke glimlach en Laura keek haar nukkig aan.
‘Je moet niet zoveel tijd stoppen in Zakuro, ze is het niet waard!’ zei ze. Mint fronste. ‘Wat weet jij daar nou van? Heb je haar wel eens zien dansen!’ zei ze vol bewondering.
‘Ja, en ik ben van mening dat jij dat veel beter kan dan zij,’ zei Laura vol zelfvertrouwen. Mint zweeg en Laura schaatste weer weg. Na een tijdje verlieten ze allemaal het meer en gingen ze terug naar de Chalet.
Eenmaal daar begon Akasaka aan het kerstdiner. Toen dat klaar was ging iedereen aan tafel en begonnen ze te eten. De stereo die door het hele gebouw klonk speelde aan één stuk door kerst liedjes.
Ze lachten, en praatten. Na het eten werden de cadeau’s uitgepakt, Ichigo liep samen met Pudding maf te doen boven op de tafel in de lounge, gevolgd door Chanou die zowel in een deuk lag als de andere vermaakte, aangezien haar slappelach een gek gezicht was.
Toen iedereen weer rustig was, en vermoeid raakte gingen ze naar bed. Op weg naar de tweede kerstdag.
Er zijn nog geen reacties.