Ik stond stil. Lisa haar moeder leek een beetje boos te zijn en een beetje verdrietig. Ze liep naar me toe en ik draaide me om zodat onze onze ogen elkaar aankeken. Ik wist niet goed wat ik moest zeggen dus liep draaide me om en ging naar de les. Natuurlijk was de moeder van Lisa me gevolgd en kwam de klas in. Ze vroeg aan de leerkracht of ze me even mee naar buiten mocht nemen om eventjes te praten." Ja, maar laat het alstublieft niet te lang duren we hebben vandaag een belangrijke les, zei de leerkracht. Ze nam me mee naar buiten. Ik vroeg of mijn moeder het al had verteld van Lisa. “Ja je moeder heeft het al verteld., zei ze. "Mag ik dan vragen wat je hier doet? “Je weet alles al, of heeft ze niet alles verteld?", Vroeg ik haar. “Omdat niemand iets heeft gezien of gemerkt toen en wie zegt dat jij de waarheid zegt?", zei ze. "Kom op waarom zou ik liegen? Ze is mijn beste vriendin! Of wacht denk je nu echt dat ik haar heb ontvoerd of iets verzin!!!?, Zei ik. "Je snapt toch wel dat ik en mijn man het raar vinden? "Tuurlijk, maar ik ben haar beste vriendin ik zou haar nooit zoiets aandoen!" "Ik mag het hopen net zoals ik hoop dat je alles hebt verteld en niks achterhoud., zei ze. "Ben je eigenlijk al naar de politie gegaan?", vroeg ik. " Ja maar de politie wil ons niet helpen omdat ze nog geen 24uur spoorloos/ontvoerd is.", zei ze terug. "Ok, maar zou ik misschien terug naar de les mogen?, vroeg ik. "Tuurlijk en sorry dat ik je dat wou vragen maar je weet wel...? zei ze. "Ok, daag en probeer morgen anders nog eens om naar de politie te gaan. “zei ik nog snel. Ik ging terug naar de klas. Toen ik binnenging keek iedereen naar me. Ik haat als mensen zo naar mij kijken. Ik ging op mijn plaats zitten. Normaal zit Lisa naast mij maar omdat zij er niet is, is Mia naast mij komen zitten. Mia is mijn beste vriendin na Lisa dan! Lisa & ik zijn hartsvriendinnen al van in de kleuterklas en dat zal altijd zo zijn. En Mia ken ik al 6jaar. We zijn beste vriendinnen en vertellen ook heel veel tegenelkaar maar niet zoveel als mij en Lisa. Mia is ook de beste vriendin van Lisa. We noemen ons 3 meestal de "3mylovers". We hadden ook al plannen voor later om er voor te zorgen dat we voor eeuwig samen zouden zijn. Ik vroeg aan Mia of ik veel had gemist en mocht haar bladeren even overschrijven. Ik gaf haar haar bladeren terug toen ik klaar was. "Lieke, waar is Lisa, is ze ziek?, vroeg Mia. "Lisa is er gewoon niet vandaag en misschien is ze wel langer afwezig.", antwoorde ik maar. "Lieke ik zie aan je gezicht dat je wel weet waarom ze er niet is maar als je het niet wilt zeggen is dat goed. “zei ze. Ik zei dan maar dat ik het wel wou vertellen maar niet kon. Ze kon me na een tijdje er toch van overtuigen om het te zeggen en ik zei dat ze na school maar even met me mee moest komen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen