‘Mairu!’ ’riepen ze en ze hielpen haar overeind. Kisshu kwam aanzweven. Hij keek even verbaasd en glimlachte toen sluw. ‘Nog meer Mew Mew’s? Gezellig, komen jullie op de thee dames?’ vroeg hij plagend.
Chanou keek hem boos aan. ‘Kisshu! Wat doe je hier?’ vroeg ze. ‘Lol trappen,’ zei hij nonchalant. Hij liet zijn ‘‘Draken’’ zwaarden verschijnen en gooide er één naar Chanou. Laura sloeg het op de grond. ‘Breng Mairu weg, ik reken met hem af,’ zei ze. Chanou knikte en wilde Mairu ondersteunen maar op dat moment kwam ze bij.
Ze zag Kisshu staan en voelde een vlaag van woede opkomen, woede die ze nog nooit gehad heb. ‘Red jullie zelf,’ siste ze. Laura en Chanou keken elkaar aan en wisten niet wat ze moesten doen.
Kisshu had zijn zwaard weer opgepakt. ‘Mew Mew Mairu ME-TA-MOR-PHO-SIS!’ riep ze en ze veranderde van een normaal meisje naar een meisje met een zwarte jaguar oren en staart.
‘Ribbon… Mairu Endeavor!’ zei ze, het edelsteentje van de tiara op haar hoofd school een lichtflits af, Kisshu ontweek die soepel en schoot op haar af met zijn zwaarden goed vast.
Ze kon hem nog net genoeg van haar afhouden, dat haar keel niet doorgesneden werd. Chanou wist wat ze moest toen en trapte volop in zijn gezicht.
Mairu draaide zich om. ‘Bedankt, maar ik wil dit zelf doen,’ zei ze dapper. Kisshu herstelde zich en keek plagend naar Mairu. ‘Wat is er lief katje? Kan je het niet alleen af? Dan kan ik beter een bolletje wol meenemen voor je de volgende keer,’ zei hij grijnzend.
Mairu voelde een heftig vuur branden in haar lichaam. Ze deed haar Tiara af.. ‘Ribbon… Mairu Shine!’ riep ze. Het vuur vatte uit haar handen toen ze de tiara richting Kisshu gooide.
De tiara vatte ook letterlijk vlam toen het zijn richting op ging. ‘Watte?’ zei hij verbaasd terwijl hij geschrokken naar de tiara keek. Hij werkt in zijn gezicht geraakt.
Hij verborg zijn gezicht in zijn handen, de zwaarden vielen uit zijn handen en hij trapte die volgens hem vervloekte tiara terug haar kant op en verdween.
‘Zo cool, Mairu je hebt een tweede aanval ontwikkeld!’ zei Laura met een brede glimlach. Mairu knipperde nog even verbaasd met haar ogen. ‘Maarre, dit kan ook later, volgens mij moet er nog iemand optreden,’ zei Chanou met een grijns.
‘Ohja!’ zei Mairu. Het drietal rende erheen. ‘Sorry dat ik laat ben!’ hijgde ze. ‘Jaja, ga nou maar!’ riep haar leraar. Ze kwam het podium op en ging achter de piano zitten.
Ze begon een liedje te spelen, wat iedereen in het publiek vermaakte. Toen ze klaar was, was de volgende aan de beurt maar later kwam ze terug met haar viool.
Het was te merken dat ze dat minder kon maar alsnog was het prachtig.
Toen het voorbij was liep Mairu naar de andere. ‘Mairu-chan, dat was prachtig!’ zei Lettuce enthousiast. ‘Bedankt,’ zei ze nog wat verlegen. ‘Laten we naar het café gaan en daar wat eten!’ stelde Akasaka voor en hij glimlachte vriendelijk.
Ze vertrokken naar het café en daar maakte Akasaka wat cake voor iedereen. ‘Weetje.. Mairu heeft een nieuwe kracht ontdekt,’ zei Laura opeens terwijl ze aan het eten waren.
Akasaka en Shirogane keken elkaar aan, ook Mint en Zakuro wisten wat er aan de hand was, aangezien ze de tweetal heren hadden afgeluisterd.
‘Wat?’ vroeg Laura toen verbaasd. Shirogane legde zijn cake weg. ‘Dan is het hoognodig tijd dat we jullie wat vertellen,’ zei hij sirieus.
De meiden keken elkaar nu allemaal even verbaasd aan. Ze gingen naar het lab. ‘Toen Chanou uitgeput raakte kwam omdat ze last had van verschillende energie die door haar lichaam vloeide, energie die daar net inkwamen.
Die energie is de energie voor een nieuwe aanval, ooit hadden Ryou’s ouders voorspelt dat Mew Mew’s meerde aanvallen konden, helaas waren ze net tijdens dat onderzoek vermoord en er zijn er maar een paar die dat kunnen. Dat zijn jullie,’ vertelde Akasaka en hij keek naar Laura, Chanou en Mairu.
Het drietal knipperde met hun ogen, ook de andere huiverden. ‘Het kon net zo goed drie andere van jullie zijn, maar blijkbaar hebben jullie de helderste, puurste Spirit, zoals aliens het noemen,’ zei Shirogane toen.
‘Cool!’ zei Laura toen grijnzend. ‘Maar hierdoor kunnen jullie juist in gevaar zijn,’ zei Akasaka toen. Chanou zuchtte. ‘Fijn, alsof het al niet erg genoeg is om tegen een vriend te vechten,’ zei ze geërgerd.
Maika keek Chanou fronsend aan. ‘Hij heeft je bijna vermoord!’ zei ze. ‘Ik weet het,’ mompelde Chanou.
‘Laten we daar alsjeblieft over ophouden,’ zei Laura lichtelijk geërgerd. Shirogane kuchte even. ‘Het punt is gewoon, dat jullie voorzichtig moeten zijn,’ zei hij. Laura sloeg een arm om hem heen.
‘Alles komt goed,’ zei ze met een lieve glimlach en hij grijnsde. Mint legde vol medelijden een arm op de schouder van Lettuce, die zich sterk probeerde te houden.
Op dat moment ging het mobieltje van Chanou af. ‘Mijn excuses,’ zei ze met een glimlach. Ze nam op en ging iets verderop staan. Toen nam ze op.
‘Orihara Chanou hier!’ zei ze. Direct hield ze haar mobieltje op afstand. ‘Chanou! Verdomme, waar ben je? Wat doe je? De kostschool zoekt je!’ riep haar moeder door de telefoon.
Ze zuchtte en antwoordde haar. ‘Ik ben gewoon in een café aan het werken, met mijn vriendinnen,’ zei ze luchtig, alsof het haar moeder iets zou schelen. ‘Ohja?’ vroeg haar moeder opeens geïnteresseerd.
‘Nou, nodig ze vanavond bij ons thuis uit!’ zei ze toen. Chanou’s ogen werden groot. ‘Logeren?’ vroeg ze. ‘Ja, waarom niet, vinden ze vast leuk!’ riep haar moeder.
Verscheidene gezichten begonnen vrolijk te kijken, naar elkaar en naar Chanou, die het minder vond. Ze keek woedend. ‘Best,’ mompelde ze en nijdig hing ze op.
‘Wat is er?’ vroeg Ichigo toen. ‘Altijd hetzelfde, ze probeert me altijd af te leiden als mijn vader weer eens niet thuis komt!’ zei ze boos. ‘En dan wil ze dat niet vertellen en dan zoekt ze een ‘‘oplossing’’ daarvoor,’ mompelde ze.
‘Ach, een beetje afleiding maakt toch niks uit?’ vroeg Laura toen met een glimlach. Chanou knikte en glimlachte toen. ‘Nou, komen jullie?’ vroeg ze toen.
Dat sloegen ze niet af.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen