Hoofdstuk 11 - Als ratten in de val part 1 *
Ichigo liep vrolijk met Aoyama de school uit. ‘Doei Ichigo!’ zei Moe, haar schoolvriendin. Zij en haar andere vriendin rende voorbij. ‘Doei!’ riep Ichigo nog met een sombere glimlach.
‘Is er iets?’ vroeg Aoyama. ‘Sinds de nieuwe Mew Mew’s er zijn loop ik veel meer mijn best te doen voor het café dat ik merk dat ik school en mijn schoolvriendinnen laat zitten,’ zei ze somber. Aoyama glimlachte.
‘Als Leisha en Uflon zijn uitgeschakeld keren jullie weer terug in normale meisjes en komt alles weer goed, ze begrijpen het wel,’ zei hij met een glimlach.
Ichigo zuchtte. ‘Moet jij trouwens niet naar Kendo?’ vroeg ze. Aoyama haalde zijn schouders op. ‘Dat heb ik afgezegd,’ zei hij toen. Ichigo zweeg en ze liepen naar het café.
‘Hoi iedereen!’ zei Aoyama vrolijk toen ze aankwamen.‘Ichigo! Laura, Mairu en Chanou zijn er nog niet!’zei Lettuce die ongerust naar haar toe rende.
‘Rustig Lettuce, ze komen heus wel,’ zei Mint lichtelijk geëgerd. Lettuce draaide zich om en schudde haar hoofd. ‘Ik had Chanou net aan de lijn maar die verbrak zomaar de verbinding,’zei ze ongerust.
Shirogane kwam aanlopen. ‘Lettuce heeft gelijk, ik ontving net een transformatie van Laura en Chanou maar dat signaal is nu al verdwenen,’ zei hij.
Ichigo keek geschrokken. ‘Laten we ze zoeken!’ zei ze en de rest knikte.
‘Mew Mew Strawberry!’
‘Mew Mew Mint!’
‘Mew Mew Lettuce!‘
‘Mew Mew Pudding!’
‘Mew Mew Zakuro!’
‘ME-TA-MOR-PHO-SIS!’
Toen de meiden klaar waren met transformeren, vertrokken ze. Mint kreeg nog te horen waar het signaal was en ze gingen die kant op. Aoyama en Shirogane bleven over.
Kisshu die alles gehoord had liep er heen. ‘Zeg moet jij die computer van je niet in de gaten houden?’ vroeg hij aan Shirogane en hij liep makkelijk weer weg.
Terwijl Shirogane koers zetten naar de computer, in zijn kamer.
De meiden renden door de hele stad, wat niet gemakkelijk was in deze drukte. Het leek wel alsof ze naar een heel ander land moesten rennen. Pudding zag er de lol wel van in…
Hopelijk was alles goed met hun. Toen hoorden ze Shirogane weer. ‘Meiden, horen jullie me?’ vroeg hij. ‘Luid en duidelijk!’ riep Mew Lettuce, terwijl ze door renden.
‘De transformatie van Chanou is weer actief, derde straat, links,’ zei hij toen. ‘Begrepen!’ riep Mew Ichigo en ze gingen de derde straat links..
Het leek wel verlaten, waren ze wel goed gegaan? Dat ze niet rechts waren gegaan.. Maar alles bleek nog te kloppen. Zo dapper als ze konden liepen ze verder.
‘Hier toch?’ vroeg Mew Mint. Ze stonden voor een enorm pakhuis, wat vroeger een bedrijf in wapenhandel was. Ze slikten en gingen naar binnen. ‘Hallo!’ riep Mew Pudding.
‘Laura, Chanou, Mairu?’riepen ze toen. Geen reactie. Alleen het kille, duistere gelach van Leisha. ‘Ze zijn dus hier,’ fluisterde Mew Zakuro.
Ze hoorden toen het gegil van Mairu. Direct renden ze daar op af. ‘Mairu!’ riepen ze. Daarna hoorde ze het gegil van Laura, ergens anders.
‘Laura!’ riep Mew Mint en samen met Mew Lettuce gingen ze die kant op. De rest ging door richting Mairu maar al snel hoorde ze een kreet van Mew Chanou, en toen ging Mew Ichigo er op af.
Alleen Mew Zakuro en Pudding gingen verder, Maika moest ook gered worden..
Er klonk gegalm en er volgde gegil van Mew Mint en Mew Lettuce. Ze kwamen aan bij Laura, die een paar brandwonden had.
Verder kwam er, toen ze Laura overeind hielpen een enorme Chimera Animal. Ook hoorden ze een kreet van Mew Ichigo, die vlak voor haar een Chimera Animal trof, en Leisha.
Die stond te genieten van de marteling, die ze Mew Chanou gaf. Ook Mew Pudding en Mew Zakuro zaten in de val. De aanvallen die ze gebruikten werkten niet en zelfs met de hulp van de drie meiden zouden ze het niet redden.
Waar blijft te versterking of redding als je die nodig hebt?
Er zijn nog geen reacties.