1.3 | How it all started
Een vuurwerk aan vragen knettert door mijn hoofd. Een uil? Mikey zorgt dat ik opschrik uit mijn gedachte, en voorzichtig pak ik de brief aan van de uil. Ik leg hem op tafel en vul een bakje met water voor hem. Gulzig begint hij te drinken, en ik open nieuwsgierig de brief.
Geachte mvr. Shanti Ziloire,
Het doet me genoegen u te kunnen mededelen dat u in aanmerking komt voor een plaats aan Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Officieel begint elke tovenaarsleerling op 11-jarige leeftijd aan zijn of haar schoolperiode op onze school. Maar u bent een geval apart. U heeft van mij toestemming uw gehele familie mee te nemen, die onder streng magisch toezicht geplaatst zal worden in het dorpje Zweinsveld, nabij onze school. Bijgaand treft u een lijst aan van schoolboeken en andere benodigdheden, en waar deze te halen. Wij verwachten u en uw familie op 31 oktober aanstaande op Kings Cross Station in Londen. Bijgaand vind u genoeg dollars voor een reis naar Londen. Goede reis, gelieve te reageren per uil.
Hoogachtend,
Albus Percival Wolfram Perkamentus
Schoolhoofd
De uil is klaar met drinken, en wacht blijkbaar op een brief van jou om mee terug te nemen. Zweinstein? Hekserij? Dat zou dus betekenen dat ik een heks ofzo ben… Lekker dan. Vlug krabbel ik een beleefd briefje waarop ik zeg er te zullen zijn, en loop terug naar de kamer. Ik sleep het wiegje mijn kamer in, leg Mikey erin en pak een fleecedeken uit mijn kast. Dan ga ik op de grond liggen en val in slaap.
Er zijn nog geen reacties.