Laura was na schooltijd nog even naar huis gegaan en was net van plan naar het café te gaan. ‘Doei mam, ik ga!’ riep ze en ze verliet, zonder haar moeder de kans gaf om wat terug te zeggen.
Ze rende vrolijk richting het café, opgewonden om Mint en Shirogane weer te zien. ‘Hé!’ riep ze met een grijns toen ze binnenkwam. Iedereen was al zo beetje, behalve Chanou. Maar niet veel later verscheen zij ook.
‘Sorry dat ik zo laat ben, ik kon bijna niet ontsnappen aan mijn school,’ zei ze zuchtend. Ze zat op een kostschool en mocht eigenlijk alleen naar buiten als ze met manager en al een afspraak hadden die belangrijk was voor haar toekomst.
Ze kon moeilijk zeggen dat deze afspraken belangrijk was voor ieders toekomst. De klanten kwamen na een tijdje binnen en het werd drukker dan ooit te voren.
Hoewel het na een tijdje zo leeg was, dat ze wel allemaal een pauze konden nemen. Pudding en Taruto vielen zuchtend tegen elkaar aan, op de grond en sliepen bijna.
Chanou kwam aanlopen met een dienblad met Thee voor iedereen. Ze gaf iedereen een glas maar nam zelf niet. Ze keek even naar de lucht. ‘Ik denk dat we zo weg moeten, anders komen we laat, Zakuro-chan,’ zei ze toen en Zakuro knikte.
‘Wat? Waar gaan jullie heen?’ vroeg Lettuce. ‘Chanou-chan’s boek word verfilmd, vandaag beginnen de opnames,’ vertelde Zakuro kalm.
‘En Zakuro-chan heeft daarin de hoofdrol,’ voegde Chanou er glimlachend aan toe. ‘Huh? Cool!’ riep Ichigo vrolijk uit.‘Als jullie willen kunnen jullie mee,’ zei ze toen met een glimlach.
‘Z-zou dat kunnen?’ vroeg Laura. Mint’s ogen begonnen te glinsteren. ‘Oneesama’s eerste film, en ik kan de aller eerste scene zien!’ zei ze zwijmelend. Chanou grinnikte terwijl iedereen enthousiast werd erover.
Ze keek even naar Zakuro, die er niks van aan trok. Ze zuchtte en keek toen weer vrolijk naar de andere. ‘Ga jij?’ vroeg Pai aan Kisshu, die samen iets verderop stonden.
Kisshu haalde zijn schouders op. ‘Misschien,’ antwoordde hij toen. ‘En jij?’
‘Het lijkt me een bijzondere gelegenheid, die kan ik niet missen,’ zei Pai en Kisshu zuchtte. ‘Dan ga ik ook wel,’ zei hij uiteindelijk. ‘Taruto gaat absoluut, dat is beslist,’ zei hij terwijl hij naar de slapende Pudding en Taruto keek.
Voor de aliens was het nog steeds moeilijk hun draai te vinden omdat ze hun eerst als vijanden hadden beschouwd en ze het niet gewend waren. Kisshu voelde zich, na zijn mislukte actie, er al helemaal niet meer thuis.

Toen was het zover, het café is dicht en de limousine van Zakuro kwam aanrijden. Ze gingen erin en genoten zolang het kon. De drie aliens zaten er een beetje versuft en afgezonderd bij.
Ook Akasaka en Shirogane gingen mee. Niet heel veel later bereikten ze de studio en gingen ze naar binnen. Iedereen keek hun ogen uit en Chanou glimlachte.
Zakuro was naar de kleedkamers gegaan en Chanou bracht ze naar de set, waar alles gespeeld werd. Ze vertelde een heel verhaal over haar boek, waar het over ging enzo, zodat ze wisten waar het over ging.
Het boek was nog niet zo heel lang uit en ze had dit keer wat boekwinkels gekozen die niet zo populair waren.
Daarna was het zo ver, de eerste scene. Iedereen keek vanaf de camera’s naar de plek waar gespeeld werd, Zakuro zag er prachtig uit in haar kleding, en speelde goed.
Mint en Ichigo gingen helemaal uit hun dak maar moesten zoveel mogelijk uithouden aangezien er concentratie word geëist. Chanou glimlachte, en wist zeker dat de hele film goed zou verlopen.

Leisha en Uflon waren ze vanaf het café gevolgd. Ze waren nog lang niet van hun af. Uflon zweefde even rond, en vond toen een spin. ‘Fusion,’ zei hij en de spin werd kwaadaardig en groot. De Chimera Animal/spin viel hun lastig en Uflon en Leisha kwamen te voorschijn.
Uflon grijnsde breed terwijl Leisha er maar kil bij stond. De werkers,renden geschrokken weg, net zoals de acteurs, behalve Zakuro. Chanou keek ze pissig aan, boos om wat er met haar was gebeurd de vorige keer en omdat ze de film lastig vallen.
De meiden transformeerden en vielen aan. ‘Laura Reversal!’ riep Mew Laura en ze viel ze met muzieknoten aan. Pai en Kisshu vielen de Chimera Animal aan, samen met Mew Chanou en Mew Maika, de rest vielen Uflon en Leisha aan.
Blijkbaar hadden ze nog meer nieuwe aanvallen en verassingen aangezien ze nu veel aanvallen samen deden. Mew Chanou keek over haar schouder en zag wat er gebeurde. ‘Houd ze uit elkaar!’ riep ze en toen concentreerde ze zich weer op de Chimera Animal.
‘Chanou Charge!’ riep ze en ze viel de spin stevig aan. Na een tijdje was de Chimera Animal weer een dood normaal spinnetje en kroop een hoek in. Chanou grijnsde naar Pai, Kisshu en Mairu en draaide zich toen om.
Leisha en Uflon waren inderdaad uit elkaar gehaald en werden zo goed als afgeslacht. De mascara van Leisha was helemaal uit gelopen toen ze voor de zoveelste keer de grond raakte.
Verwoed gooide ze nog een laatste vuurbal, zonder enige kracht erin. ‘We krijgen jullie nog wel!’ schreeuwde Uflon en ze verdwenen.
Ichigo viel zuchtend op de grond. ‘Dat was dat,’ zuchtte ze. De rest keek elkaar lachend of grinnikend aan.

Het was zover, de film was klaar en iedereen had een kaartje gekregen van Chanou en Zakuro. Ze gingen met z’n allen naar de bioscoop en niemand anders zat erbij.
Ze zaten in de zaal en de film begon. Hij was werkelijk geslaagd, hoewel ze veel te verduren hebben gehad tijdens de film..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen