Hoofdstuk 8 - Mew Chanou? *
De meiden tranformeerden weer en gingen naar buiten. Niet zo heel ver zagen ze Leisha en Chanou. Kisshu, Pai en Taruto waren mee naar buiten gegaan.
‘Leisha,’ siste Kisshu boos. ‘Hallo lief neefje,’ zei Leisha kil. ‘Ik denk dat jullie haar wel kennen,’ zei ze en ze gebaarde naar Mew Chanou. ‘Chanou-chan!’ zei Mew Zakuro.
Chanou vloog naast Leisha, niet bewegend en met gesloten ogen. ‘Bevecht dat maar eens,’ zei ze met een duistere glimlach.
‘Kom op, we moeten Chanou-san redden!’ zei Mew Laura vastberaden. ‘Laura-ketting!’ riep Mew Laura. Ze tikte de ketting, die ze droeg aan en hij viel af en vergrootte. ‘Ribbon... Laura Reversal!’ riep ze toen en de reusachtige ketting begon muzieknoten af te schieten.
‘Verdedig,’ zei Leisha kalm. Chanou opende haar ogen en keek met een duistere glimlach. ‘Chanou scepter!’ riep ze en de liet haar wijs vingers en duim van beide handen haar haar ketting glijden. Daarmee maakte ze een vierkantje die ze dan met haar vingers omwisselde.
De ketting begon te glinsteren en kwam los, direct veranderde het in een zwart, met rode scepter.
Ze hield de scepter voor de muzieknoten van Mew Laura. ‘Mew Chanou, val aan,’ zei Leisha. ‘Ribbon... Chanou Charge!’ riep Mew Chanou en ze viel met een grote electrische schok, haar toekomstige team aan.
Die ontweken ze, maar het werd wel een enorm gat in de grond. ‘Ribbon... Lettuce Rush!’ riep Lettuce en ze viel Mew Chanou aan.
Mew Chanou vloog alleen iets hoger om het te ontwijken. ‘Ribbon Mairu Endeavor!’ riep Mew Mairu en de tiara schoot, net zoals de vorige keer een grote lichtstraal af. ‘Verdedig,’ zei Leisha. Mew Chanou deed haar scepter voor zich en er kwam een electrisch krachtveld voor haar.
Ze glimlachte duister. De drie andere aliens stonden er even verslagen bij. ‘Dit helpt niet..’ mompelde Kisshu. ‘Veeg ze van de aarde af, wil je,’ zei Leisha emotieloos.
Mew Chanou’s rode ogen – die eigenlijk amandelkleurig hoorde te zijn – glinsterden. ‘Ribbon Chanou Charge!’ riep ze en de electrische aanval, die veel krachtiger en sterker was, raakte Tokyo Mew Mew.
Leisha keek toe maar iets viel Kisshu op. Ze één van haar handen achter haar rug. Hij liet zijn twee kleine speren verschijnen en schoot op zijn nicht af, die het door had.
‘Hou hem tegen,’ zei ze rustig. ‘ Ribbon Chanou Charge,’ zei Mew Chanou, dit keer was het een kleine maar krachtige electrische aanval. Kisshu teleporteerde zich achter Leisha en probeerde te steken maar Leisha steeg op om het te ontwijken.
Die hand was niet van zijn plek… Kisshu keek naar Pai en Taruto. ‘Taruto, zou jij Tokyo Mew Mew, helpen, Pai, je moet Chanou-san voor me afleiden,’ zei hij en ze knikten.
Kisshu telepoteerde toen Pai Chanou aan het aanvallen was, hij kwam vlak bij Leisha terecht en schopte in haar been, waardoor ze hoogte verloor.
Haar hand kwam nu wel van zijn plek. Pai verwachtte net dat Mew Chanou wilde aanvallen tot ze haar armen liet hangen en wazig voor haar uitkeek.
Haar ogen werden nu weer amandelkleurig en ze viel naar beneden.
Net zoals Leisha, die nog maar één ding had om niet te verliezen. De ogen van Leisha werden paars en zij, Kisshu en Mew Chanou verdwenen.
Ze kwamen bij een donker bos, niemand wist waat dat was of hoe ze hie misschien zouden kunnen wegkomen.
Leisha beinvloedde Mew Chanou direct, aangezien ze er nu nog gevoelig voor was. ‘Val hem aan,’ zei ze kil. Mew Chanou’s ogen werden weer rood. ‘Chanou Charge!’ riep ze en ze schoot een electrische aanval af, die miste.
Kisshu raakte Leisha en Mew Chanou kwam los, ze viel op de grond.
‘Dood aan jullie beide!’ zei ze hatelijk. ‘Leisha fire!’ riep ze en ze schoot vuur af op Mew Chanou. Kisshu ging zo snel als hij kon voor Chanou staan en beschermde haar aangezien ze bewusteloos was.
Leisha gaf niet op en schoot een vuurbal af. Kisshu sloeg het af. Daarna kwam Leisha met een zwaard op hem af en Kisshu met zijn speren.
Kisshu en Leisha werden beide geraakt. Kisshu in zijn been en Leisha in haar gezicht.
Leisha was nu eigenlijk voor het eerst pissig geworden en schoot een golf van vuur af. Kisshu beschermde zich met zijn speren maar Leisha hield niet op. Langzaam schoof hij naar achteren, richting Mew Chanou.
Mew Chanou kwam bij en opende haar ogen. Voor zich zag ze het wezen van het balkon, vechten met het wezen die ze onderweg naar huis tegen kwam. Ze kon de warmte van het vuur voelen.
Kisshu begaf het bijna. Haar ogen –die nu amandelkleurig waren- werden groot. Hij beschermde haar.
Hij zag het bloed van zijn gezicht spatten, zijn armen begonnen te trillen. Mew Chanou krabbelde overeind en sloeg haar armen om zijn middel, waardoor hij even schrok. Ze kneep haar ogen stijf dicht en hoopte dat ze hem genoeg steun gaf.
Ze had alleen nog niet door wat ze aanhad, door alle actie. Ze voelde dat hij glimlachte, als teken dat hij het nu alleen kon. Voorzichtig liet ze hem los, dit had ze niet moeten doen.
Leisha’s ogen werden iets groter en de golf werd nog sterker. Kisshu werd aan de kant geslagen. Mew Chanou schrok even en keek naar het en opende ze toen. Leisha vuurde een vuurbal af op haar en ze vloog omhoog, zodat meisje met langwerpige oren.
Ze deed haar ogen even dicht en de vuurbal mistte. Ze zag haar scepter liggen, iets in haar zei dat ze die moest pakken en moest gebruiken.
Ze vloog erheen en pakte hem op, de woorden werden haar letterlijk tegen haar gefluisterd. Ze keek naar Kisshu. ‘Chanou… Charge..’ fluisterde hij.
Ze geloofde hem. Ze kende hem niet maar geloofde hem wel. Ze voelde opeens een energie wat ze alleen nog maar in haar boeken had staan. Ze hield de scepter, die veel weg had van een enorm mes/zwaard achtig ding, goed vast. ‘Chanou Charge!’ riep ze vol zelfvertrouwen. Ze schoot een enorme elektrische aanval af op Leisha, die was nog sterker dan die andere keren…
Leisha’s ogen werden groot van verbazing en ze werd volledig geraakt, zo snel als ze kon verdween en ze liet haar scepter verdwijnen. Mew Chanou zuchtte en liep toen naar Kisshu.
Reageer (1)
<3
1 decennium geleden