Hoofdstuk 7 - Alle Mew Mew's herenigd, of toch niet? *
‘Meiden, dit is niet goed…’ zei Mew Laura toen. Chanou keek hun verbaasd aan. ‘Ohja! Leuke pakjes, en… oren,’ zei Chanou toen ze een blik wierp op Mew Ichigo, Mew Pudding en Mew Zakuro.
Mew Ichigo begon wild met haar handen te wapperen. ‘Eh, nja, kijk.. daat heeft te maken met eh, de kredietcrisis in de wereld en eh…-’
Ze werd onderbroken. Shirogane deed de verbinding van de radio aan. ‘Heel goed meiden, de Chimera Animal is verdwenen, kom zo snel mogelijk terug naar het café,’ hoorde ze Shirogane zeggen.
Mew Ichigo’s gezicht vertrok. ‘Bedankt Shirogane-san,’ mompelde ze zuchtend. ‘Nou, het lijkt erop dat Chanou-san mee moet,’ zei Mew Lettuce. Mew Ichigo zuchtte nog dieper. ‘Best,’ zei ze.
Toen herrinnerde ze zich iets. ‘Aoyama-kun!’ riep ze en ze rende weg, naar Aoyama. Hij probeerde te zitten toen ze bij hem was. ‘Ichigo…’ zei hij nog een beetje moeilijk.
Ze ondersteunde hem zodat hij recht zat en hij omhelsde haar toen heel plots. ‘Ik dacht ik je kwijt was,’ fluisterde hij. Ze omhelsde hem op en slot glimlachend haar ogen.
‘Mij raak je nooit kwijt,’ zei ze toen. Toen keken ze elkaar aan en stonden op. Ze liepen naar de andere. ‘Zullen we dan maar?’ vroeg Mew Ichigo met een glimlach en ze liepen rustig terug, richting het café.
Mew Ichigo en Aoyama hand in hand wellicht, blij dat ze elkaar niet kwijt zijn. Ichigo moest weer even na denken over een paar uren terug, toen Kisshu met vuur aan het spelen was.
Ze kneep haar ogen half dicht. Ze kreeg hem nog wel. Chanou liep rustig mee, nog steeds afvragend wat dat voor vreemde pakjes was en wat een Chimera Animal was.
Ze kwamen aan bij het Café, dat inmiddels gesloten was. ‘We zijn er!’ riep Mew Pudding. Shirogane kwam te voorschijn Het viel hem op dat er nog iemand was. ‘Waarom hebben jullie haar meegenomen? Jullie weten dat dat niet zomaar kan!’ zei Shirogane terwijl hij naar Chanou wees.
Chanou fronsde en Mew Ichigo keek hem boos aan. ‘Ja! Het is anders wel mooi jou schuld!’ snauwde ze. ‘Ik heb haar tenminste niet meegenomen!’ zei Shirogane.
‘Dat was ook helemaal niet nodig geweest als jij die vervloekte radio ding uit had gelaten!’ snauwde Mew Ichigo nog bozer. ‘HÉ!’ gilde Chanou toen.
Het twee tal bleef stil. ‘Oh, oh..’ zei Mew Pudding zacht tegen de andere.
Chanou kalmeerde en deed haar armen over elkaar. ‘Dat kredietcrissis verhaal geloofde ik sowieso al niet, en ik ben hier nou eenmaal. Kan iemand me dan alsjeblieft vertellen wat dit allemaal is?’ zei ze.
Akasaka kwam aanlopen. ‘ Vertellen is niet nodig,’ zei hij kalm. ‘Als je me even wilt volgen..’ zei hij tegen Chanou.
Chanou knikte. Akasaka keek naar Mew Ichigo. ‘Ichigo-san, mag ik Masha van je overnemen? Hij zit vol..’ zei hij. ‘Natuurlijk, Akasaka-san!’ zei ze en ze gaf hem de kleine, onactieve Masha.
‘Bedankt,’ zei hij. ‘Kom maar,’ zei hij toen tegen Chanou en Akasaka liep richting het lab, terwijl Chanou hem volgde.
‘Als je daar wilt plaatsnemen,’ zei hij en hij gebaarde naar de stoel van een machine. Ze keek hem wantrouwend aan, ze was niet gek! ‘Deze machine verteld alles,’ loog hij.
Mompelend nam ze plaats en ze kreeg een soort helm op. Akasaka zette de machine aan, de rest keek toe door een glas. ‘Gaat hij haar werkelijk alles vertellen?’ vroeg Mairu. ‘Dit is een hersenspoel machine, nee dus,’ zei Shirogane.
‘Cool,’ zei Laura grijnzend. Ondertussen sleuteltde Akasaka ook een beetje aan Masha, en upgrade hem. Daarna was Chanou klaar, ze was duizelig geworden..
Snel werd ze naar het voorste deel van het café gebracht. Toen kwam ze bij en stond ze bij de deur, iedereen stond in de werk kleding. ‘Bedankt voor uw komt, en een fijne dag nog!’ zei Mint terwijl ze zwaaide.
Chanou knipperde met haar ogen, ze kon zich niet eens herrinneren dat ze hier geweest vast. Ze glimlachte. ‘Hier kom ik vast nog wel eens terug,’ zei ze en ze vertrok.
Iedereen zuchtte opgelucht. ‘Dat was op een nippertje,’ zei Ichigo terwijl ze zichzelf in een stoel liet vallen.
Shirogane keek naar Laura. ‘Lau,’ zei hij. Laura keek hem aan. ‘Zou je met mij de afwas willen doen?’ vroeg hij. Er verscheen een lichte blos op haar wangen en ze knikte, samen liepen ze naar de keuken.
Chanou, die echt helemaal van niks wist keek nog even om naar het café. Daarboven zag ze alleen een jongen staan met groen haar en langwerpige oren.
Hij zwaaide grijnzend. Chanou fronsde even maar liep toen richting haar Villa, die verderop was. Ze was nog niet eens zo heel ver gekomen of ze werd opgehouden.
Precies zo’n meisje met langwerpige oren viel haar aan. ‘Fusion,’ zei ze kil. Chanou werd in het bezit genomen van een kwal dingetje. Ze kwam in haar Mew Mew vorm maar dan totaal anders, alsof ze de duivel zelf was.
Na dat gevecht met Uflon, wisten hij en Leisha dat zij de laatste Mew Mew was.
Kisshu, die Chanou net nog had uitgezwaaid was op het blakon blijven staan en had dus alles gezien. Hij telepoteerde naar beneden. ‘Mensen!’ zei hij.
Ichigo en Aoyama wierp hem een bozwe blik toe, die hij het beste kon negeren.
Hij zuchtte. ‘Kom op zeg, mensen, dat meisje van daarnet waarmee julie naar binnen liepen, is net door mijn nicht aangevallen!’ meldde hij.
Dat hadden ze niet verwacht. ‘Ik haal Shirogane-san en Laura!’ zei Lettuce geschrokken en ze rende naar de keuken.
Daar stonden inderdaad Shirogane en Laura maar dan best wel dicht op elkaar, vond ze, en Shirogane haalde net een pluk haren uit haar gezicht.
Ze kuchtte en geschrokken draaide ze zich om. ‘Chanou-san is aangevallen door de nicht van Kisshu,’ meldde ze vlug.
‘Ga,’ zei hij tegen Laura. Laura knikte vastberaden en beende naar de andere, toen ze langs Lettuce kwam, knalde ze flink hard tegen haar aan, verdiende loon, vond ze.
Reageer (1)
Oehlalala <3
1 decennium geleden