Foto bij 005

Viola Catniss POV"

Nadat de twee andere meiden binnenkwamen begon iedereen meteen te praten. Ik heb echt geen idee waarom het een spel was? Wat moet ik in hemels naam een paar maanden met 5 Britse jongens in een huis doen?
Ik maakte een geluidje met mijn tong en keek iedereen aan. Jenna was echt een druk persoon. Ze was helemaal enthousiast om zich heen tegen Niall aan het praten. Af en toe wanneer ze iets raars deed, begon ze meteen te blozen en verontschuldigde zich meteen. Ze was wel een lief meisje.
Daisy was ook fan van One Direction, dat zie je wel meteen. Haar ogen glinsteren helemaal wanneer ze met Zayn praat. Zij leek me ook wel aardig. Maar, dat geeft nog steeds geen optie hoe ik het hier ga volhouden…
Ik keek omhoog en zag dat de tv ineens aan stond. Er werd weer een filmpje afgespeeld. Ik begon te zuchten en tikte Liam aan . Snel wees ik naar de tv waar een man in het beeld stond. Ik kon zijn gezicht niet goed zien. Waarschijnlijk werd dat expres gedaan. Nu viel het licht uit en alleen het licht van de tv was nog te zien.
Liam fronste en vroeg de aandacht aan iedereen: "Eh, Jongens. Volgens mij moeten we dit zien." Hij grijnsde en zette de tv wat harder. De stemmen in de woonkamer verdwenen en nu kon ik nog alleen de tv horen.
"Bedankt voor jullie aandacht. Eindelijk kan ik beginnen." De man keek streng en schraapte zijn keel. Kon hij ons zien?
"Hoe weet die gast dat nou weer? Zijn hier camera's?" Louis keek om zich heen.
De man begon weer te praten. "Oké. Ten eerste Louis ik ben geen 'gast'. Ik ben jullie opdrachtgever. Dit is een spel, weet je nog?"
Harry schudde zijn hoofd. "Wat moeten we allemaal doen? En hoelang duurt het?" Blijkbaar was hij ongeduldig.
"Ik had jullie nog gewaarschuwd. Dit is geen makkelijk spel. Viola, Jenna en Daisy, jullie spelen voor een hoop geld. Vervul je de opdracht goed, krijg je bepaalde punten. Vervul je de opdracht slecht, krijg je een straf.
De meiden hebben zich opgegeven voor dit spel dus je kunt nooit stoppen. Het huis is afgesloten en je kunt niet ontsnappen. Hetzelfde geldt voor de jongens."

Harry stond op en ging achter de bank staan. "Hier doe ik niet aan mee. Dit hadden we niet afgesproken." Hij pakte zijn mobiel en liep richting de keuken.
Niall beet zenuwachtig op zijn lip. "Hoelang moeten we dit volhouden? Ik bedoel, hoelang blijven we hier?"
De man met het vage gezicht bleef een paar seconden stil en begon toen te praten. "Wanneer je 1000 punten hebt, win je een groot geldbedrag en mag je dus gaan. Maar, er zijn regels.
Vals spelen is verboden en doe niks voor een ander. Speel dus in je eigen belang.
Relaties zijn strikt verboden. Wanneer je een relatie krijgt, wordt je weggestuurd. Ik wil dit dus niet zien."

Louis begon te grinniken. "Dit nemen we toch niet serieus" Niall keek hem aan. "Ik denk dat we dit wel serieus moeten nemen…" Niall stak zijn vinger uit. Iedereen volgde zijn hand en keek naar Harry die kwam aanlopen met donder op zijn gezicht. "Raad eens. Mobieltjes doen het niet. Ze kunnen ons niet tot dit dwingen, hoor." Als een klein boos jongetje ging Harry op de bank zitten.
De man was duidelijk nog niet klaar met zijn verhaal. "Ik zal als ik jullie was oppassen. Je komt hier niet weg." Nu viel de tv uit en het licht sprong weer aan. Het was dood stil. Niemand wist meer iets te zeggen.
Opeens sprong Harry weer op. "Dit kan hij niet maken hoor. Hoe kan ik nu mijn familie bereiken?" Niall gaf een pruil lipje en trok zijn knieën op. "We moeten het gewoon doen. Wat moeten we anders doen?"
Ik keek de meiden aan. Jenna leek het niet helemaal te vatten. Ze staarde de jongens aan en probeerde helderheid in haar hoofd te krijgen. Ook Daisy was van de wereld. Haar ogen stonden naar beneden en ook zij was stil.
"Misschien moeten we even een nachtje erover slapen en dan verzinnen we morgen wel een oplossing." zei Liam.
Nu begon Louis te schudden. "Waarom wil je het uitstellen? We zijn een boy-band en we zitten niet in een tv programma." Boos stond hij op en nu liep hij weg.
Liam en Niall begonnen te zuchten. "Ik vind dat we het moeten doen. Zayn? Wat vind jij?" Niall keek Zayn vragend aan.
Zayn haalde zijn schouders op en mompelde wat. Waarom was hij ineens zo stil? Ach, what ever. Het punt is, we komen hier dus niet weg.
"Ik denk dat ik even een slaapplaats ga zoeken boven." Ik stond op en pakte mijn koffers. Jenna stond ook op. "Ja, eh. Ik ga met je mee."

Eenmaal boven waren er vier kamers. Dat betekende dat een van de meiden bij een lid van One Direction moest slapen. Jenna's ogen begonnen te gloeien. Eh, ik denk dat zij dat niet gaat overleven…
"Wie gaat?" Jenna keek me onzeker aan. "Jij was toch geen fan?" Ik knikte en begon te blozen. "Ja, ik-eh…"
Ze lachte. "Dan ga jij maar. Ik ga ze denk ik vermoorden…" Jenna lachte wat harder en rolde haar koffers in een kamer.
"Het maakt mij niet uit. Maar oké, is goed." Grinnikend liep ik in een van de kamers en begon langzaam mijn koffer uit te pakken.
Hopelijk kom ik bij iemand die een beetje normaal doet. Ik heb echt geen zin in een flirt of een gast die scheten laat. Giechelend plofte ik op een van de bedden en sloot mijn ogen.
Een paar minuten later hoorde ik de deur openslaan. Snel schoot ik overeind en zag ik de vijf jongens in de deuropening staan. Harry en Louis hadden nog steeds een donderwolk boven hun gezicht. Zayn, Niall en Liam keken een beetje vrolijk.
"What's up?" Ik probeerde wat te glimlachen maar het zag er vast stupid uit.
Niall begon stom te lachen en hinkte op zijn benen. "We proberen uit te vinden wie hier slaapt." Hij blote zijn tanden.
Ik rolde met mijn ogen. "Serieus? Zo erg ben ik niet hoor." Mijn koffer was al aardig uitgepakt dus ik gooide hem van het bed af. Hij belande open op de grond en mijn make-up tas viel eruit.
De jongens zagen dit en staarden naar het tasje. "Dat weten we wel. Maar… Harry gaat." Zayn duwde lachend Harry onverwachts mijn kamer binnen en rende met de jongens naar buiten.
Harry's donderwolk was inmiddels verdwenen en hij kreeg een kleurtje. "Eh, ik…" Lomp leunde hij tegen de deurpost aan. "Dus ik kom hier."
Oh fijn hoor. Als hij maar niet altijd zo chagrijnig is. "Oké, is goed."

Reageer (1)

  • Christax1D

    oeh, relaties zijn verboden. dat wordt nog wat ^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen