1.1 | How it all started.
Een diepe zucht ontsnapt aan mijn mond. Mama ligt zoals altijd weer op bed. Helemaal van de wereld, door die klote whisky. Het is hier -zoals altijd- weer een chaos. Ik bedoel, met z’n zevenen in een flatje van nog geen 40x40, is echt veel te klein. Roos probeert Sien te troosten, omdat Anna-Sara aan het bellen is en Danny –zoals altijd- de hort op is. En ik? Ik probeer een spartelende Mikey pap te voeren. Wat voor geen meter lukt, waardoor mijn shirtje helemaal onderzit. Waar mijn vader is, vraag je? Geen idee, die heb ik nooit gekend. Mijn moeder was vroeger een prostituee, weetje, en die gebruikte niet altijd een condoom. Zo zijn wij allemaal ter wereld gekomen. Na een tijdje ‘voeren’ ben ik eindelijk klaar met Mikey. Plotseling hoor ik mama wakker worden. Shit. Snel verwissel ik Mikey’s kleertjes, en leg hem in zijn wiegje. Zo snel mogelijk ren ik naar Sien, die nog steeds huilt, en probeer haar te troosten. Dan komt mama binnen. “Shanti? Waarom huilt Roos?” vraagt ze dronken. Ik slik. Ze verwart ons weer eens. “Uhm.. mama, Roos zit daar. Sien huilt.” Zeg ik voorzichtig, en ik wijs naar Roos, die in de hoek aan het tekenen is. Een adertje in de slaap van mijn moeder begint te kloppen, en ik weet dat het weer raak is. Snel zet ik Sien in de box, en bereid me voor op de klappen die komen gaan…
Reageer (1)
O_O WAt gemeeeen O_O
1 decennium geleden