Foto bij Checkered nail design

Vorig weekend zat ik op Graspop Metal Meeting. En voor deze speciale gelegenheid -ook al let niemand op zo'n enorm festival op mij- heb ik mijn nagels in een donkerdere stijl gedaan. Als ik het zo mag noemen: eerder metal en/of gothic.
Ik heb er een collaga van gemaakt.

Wat heb je nodig?
- Zwarte nagellak
- Matte nagellak
- Plakband
- Eventueel een pincet om de plakband er mee af te trekken

Hoe ga je te werk?
- Lak je nagels zwart -easy-.
- Laat het goed drogen.
- Wanneer je zeker bent dat je nagellak helemaal droog is, plak je de stukjes plakband op je nagel. Doe dit nagel per nagel.
- Breng een laagje matte nagellak aan.
- Haal de plakband er zo snel mogelijk af. Hoe sneller je het eraf haalt, hoe rechter de lijntjes zullen zijn.
- Doe hetzelfde met de andere nagels en je hebt een mooi patroon. =)
- Je hoeft geen topcoat aan te brengen want dan verlies je het matte effect.



Wat vind ik er zelf van?

Ik vind het redelijk leuk voor een eerste keer gedaan te hebben. Een volgende keer ga ik een andere matte nagellak gebruiken zoals die van Essence. Die heeft meer 'verkleuringseffect' terwijl die van de Hema enkel mat maakt.
Ik had het ook net zo goed kunnen doen met kleurtjes in plaats van een kleur en een matte nagellak. Je kan net zo goed een witte basis gebruiken en zwarte vierkantjes erop lakken.

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dit op je nagels willen?
Als je het zelf zouden uitproberen, mag je het me altijd eens laten zien!

Reageer (4)

  • GwenxVeer

    Zou je een tutorial kunnen maken voor een butterfly nail art?

    1 decennium geleden
  • miemstyless

    Dat is echt vet cool!
    Ik ga morgen allemaal dingen proberen met nagellak ik heb daar echt zin in gekregen:)
    Xxx(K)

    1 decennium geleden
  • Smal

    Ziet er alleszins geweldig uit!
    Dit zou ik wel nog eens zelf proberen (de rest kan ik niet echt: geen vaste hand)

    1 decennium geleden
  • HiIson

    Misschien ga ik het wel eens proberen.
    Hoe lang heb jij die zwarte nagellak laten drogen?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen