Foto bij 3.

En hier is hoofdstuk 3!
Hope u like it ^^

Het afscheid van Aquarius was zwaar. De ceremonie was bijna aan zijn einde gekomen en de kist waar het lichaam van Aquarius in lag, werd langzaam naar buiten gereden door verschillende ecliptianen gevolgd door zijn beschermer Marcel en de sterrenbeelden. Toen we buiten aankwamen, was het standbeeld van Aquarius helemaal gereed. Elk sterrenbeeld kreeg na zijn of haar overleiden een reusachtig standbeeld waar vervolgens het lijk onder gelegd werd. Gisterenavond hadden we in stilte afscheid genomen met alle sterrenbeelden van zijn lichaam. Het voelde vreemd dat er nu nog maar 12 van de 13 in leven waren. Het lichaam werd langzaam in het gat in de grond gelegd en daarna bedekt met aarde. Toen het gat helemaal gevuld was, werd het standbeeld er langzaam overheen geschoven. Marcel zat op zijn knieën voor het graf van Aquarius terug de andere beschermers hem probeerde te troosten. Verschillende tranen rolde over mijn wangen. Naast me voelde ik dat Virgo haar hand in mijn hand had gelegd. Ik keek haar aan en gaf haar een kus op haar wang. Een voor een begonnen de ecliptianen hun eigen weg weer te gaan. Op het laatst stonden alleen alle sterrenbeelden er nog samen met Enora en Helena. ‘Jongens, ook al weet ik dat jullie erg emotioneel zijn, we moeten echt even praten met z’n allen’ zei Enora. ‘Dat kan niet wachten?’ vroeg ik. ‘Wil jij nog iemand van ons verliezen Sagittarius?’ vroeg Helena. Ik zweeg en staarde naar de grond. ‘De situatie waar we ons momenteel in bevinden is ernstig’ zei Enora. ‘De slangendragers hebben meer macht dan dat ze ooit gehad hebben en ik vrees’ ze bleef even stil en keek ons aan. ‘Dat de mensheid niet langer buitenspel gehouden wordt’. ‘Hoe komt u daar bij?’ vroeg Scorpius geschrokken. ‘Rasalhague wil meer en meer macht en voor zijn gevoel heeft hij ons nu onder controle’ zei Helena. ‘Zijn enige doel is het nastreven van het verleden. Toen ging het precies hetzelfde. De sterrenbeelden werden een voor een vermoord totdat de ecliptianen zonder sterrenbeelden zaten en onderdoken voor de duisternis’. ‘Alleen dit keer is er iets anders aan de hand’ ging Enora verder. ‘Vroeger was Arcomma nog in leven. Op een of andere manier had hij er toen voor gezorgd dat alle sterrenbeelden toen ze op sterven lagen, een wens mochten doen. Virgo, die toen der tijd als een na laatste stierf, zorgde ervoor dat alle sterrenbeelden weer reïncarneert zouden worden. Sagittarius maakte een einde aan het leven van toen nog Ophiuchus’. ‘Maar nu’ ging Helena verder. ‘Moeten we zonder Arcomma verder gaan en heeft hij voor iets anders gezorgd. Deze keer zouden alle sterrenbeelden de krachten van het overleden sterrenbeeld erven, waardoor de sterrenbeelden steeds sterker zullen worden. Alleen dit weet Rasalhague niet en dat moeten we ook zeker zou houden’. ‘Arcomma dacht dat dit de juiste manier was om de slangendragers te bevechten’ zei Enora. ‘Waarom niet weer de wensen?’ vroeg Capricornus. ‘Konden we niet beter wensen dat gewoon alle slangendragers zouden sterven?’ ‘Als dat zou kunnen, hadden we dat natuurlijk gedaan’ zei Enora. ‘Alleen zoveel kracht hebben de wensen niet. Daarbij zullen deze keer de slangendragers echt vernietigd moeten worden. Sagittarius wilde vroeger ook die wens proberen, maar dat lukte niet. Hij heeft toen voor elkaar gekregen om in ieder geval de leider te vermoorden, maar je ziet in welke situatie we nu zitten. Geen enkele wens kan ervoor zorgen dat alle slangendragers vernietigd worden. Daarvoor zullen we zelf echt aan het werk moeten’.

Even bleef het stil en liet iedereen zijn gedachten op een rijtje zetten. ‘En nu?’ vroeg ik. ‘Hoe moeten we de situatie aanpakken?’ ‘Het liefst zou ik jullie niet willen inzetten’ zei Enora. ‘Maar jullie kracht hebben we echt nodig. Daarom mogen jullie nu niet meer zonder jullie beschermer reizen of vechten’. ‘Ook onze beschermers zijn niet tegen de slangendragers opgewassen’ zei Aries. ‘Daar heb je misschien wel een punt’ zei Nelson, de beschermer van Aries die samen met de andere beschermers ineens achter ons stonden. ‘Maar we gaan er in ieder geval alles aan doen om jullie levens te beschermen. Wij sterven liever voor jullie dan dat jullie dat doen voor ons’. Ik keek Jason aan die mij een knipoog gaf. ‘Enora en ik gaan terug de geheimen grotten in om misschien meer informatie te krijgen over het bevechten van de slangendragers. Je weet nooit wat daar allemaal beschreven staat’ zei Helena.

‘Sorry dat ik jullie moet storen’ zei Reno die met zijn raadsmannen aan gerend kwam. ‘Maar er is iets ernstigs aan de hand. De slangendragers zijn op weg naar de mensheid om hun overgaven op te eisen’. ‘Precies zoals ik dacht’ zuchtte Enora. ‘Stuur vloten ernaar toe om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Probeer hun troepen nog voordat ze bij de mensheid zijn te stoppen. Mocht het eruit zien dat jullie het niet gaan halen’. Ze stopte met praten en een traan rolde over haar wang. ‘Trek je dan terug en breng de sterrenbeelden in veiligheid. Laat de mensheid weten dat jullie er in ieder geval zijn om hun te beschermen’. Reno knikte en draaide zich om. ‘De helft van jullie gaat met Reno mee’ zei Helena. ‘De andere helft blijft hier om ons te helpen met informatie te zoeken’. We splitsten ons op waarbij Virgo, Pisces, Aries, Libra, Scorpius en ik mee gingen met Reno. De andere bleven in het kasteel om Enora en Helena te helpen. De komende tijd was het alles of niets.

Reageer (2)

  • Kobyla

    Ohoh, niet de mensheid!
    Snel verder :Y)

    1 decennium geleden
  • Itsuki

    het is echt goed deze storie.

    Snel verder.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen