5. Caught?
Zayn pov
Met een glimlach kijk ik naar mijn vader aan de overkant van de tafel. Ik kan niet geloven dat hij de jonge gevangen tovenaar heeft veiliggesteld. “Zayn, voel je je wel goed?” vraag mijn moeder zachtjes. “Ja super, dank u, gewoon wat overdonderd denk ik.” Met een glimlach kijkt ze me aan. “Hij zou toch ooit in actie gekomen zijn om jullie veilig te stellen, nu doet hij het gewoon iets vroeger.” Ik knik en begin verder te eten. “Zo jongens hebben jullie nog iets leuk gedaan in de loop van de dag?” Liam knikt. “we waren op de markt brood en ander eten aan het kopen toen Zayn plots werd omvergelopen door een jongen.” “Wie was hij?” vraagt mijn vader die me aankijkt. “het was een jongen die we al eerder hadden ontmoet. Ik denk dat hij en zijn vriend zeer arm zijn, hij had net iets gestolen van Meneer Linka. De man flipte helemaal hij zou dat hij die jongen eens ging leren van welke klassen hij kwam.” Mijn vader knikt hoofdschuddend. “Ik vind die klassen zo overdreven, we zijn toch allemaal mensen. Iedereen heeft recht om iets te proberen.” Zegt de vader van Liam. “Ja dus ik besloot hem te helpen, dus ik gaf hem de 2 broden die ik gekocht had, en Liam gaf hen appels.” Mijn moeder lacht glimlachend. “Dat is goed Zayn, je moet iedereen helpen die je kan.” Ik knik en glimlach naar Liam.
Harry pov
“Komaan Harry, kijk dan.” Ik kijk naar de stukken afval die in het rond vliegen. “Dat doe je beter niet. Straks worden we gesnapt en wat dan?” Louis draait met zijn ogen. “Het is al laat op de avond, ik denk niet dat ze nu nog magie controles uitvoeren.” Ik haal mijn schouders op en kijk verder de straat in. In de straat is het redelijk donker, er brand bijna geen enkel licht. Buiten de felle lampen van een heel duur restaurant een beetje verder daar waar Louis en ik zitten. “Komaan Harry, even je magie gebruiken gaat heus niemand pijn doen.” Ik blijf Louis aanstaren. “Ik weet niet Louis, die tovenaar is nog steeds niet vrij, en er is niemand die zegt dat het nu beter gaat worden voor tovenaars.” Weer die draaibeweging met zijn ogen. Ik grinnik en kijk terug naar het dure restaurant. Soms vraag ik me af hoe het eten daar zou smaken, waarschijnlijk beter dan die paar dingen die Louis en ik af en toe kunnen stelen.
Ik schrik op van Louis de me met zich meesleurt. “Louis, wat doe je?” “Oke ik was verkeerd ze doen dus nog wel controles.” Met grote ogen kijk ik hem aan. Minstens 10 soldaten lopen achter ons aan. “Door te lopen maken jullie het alleen maar erger hoor. Dat is net zo goed als bekennen.” Roept een jonge soldaat ons boos toe. “Blijven lopen Louis!” roep ik terwijl ik nu ook begin mee te lopen. We draaien een straat in als we plots grof in stilstand komen. Vor ons staat een grote muur. “Zo, dat was het dan jongens. Jullie tovenaars zouden ze gewoon moeten straffen zonder een proces, jullie zijn vieze wezen.” Dezelfde soldaat trekt een vies gezicht terwijl hij ons aankijkt. “Komaan mannen, pak ze maar mee.” Met bange ogen kijk ik Louis aan, die me even bang terug aankijkt.
Hallo! Sorry voor het late posten.
Bedankt voor diegene dat gebleven zijn!
veel plezier!
XXX Dreamertje
Er zijn nog geen reacties.