Heey het is mijn eerste verhaal hier dus laat even weten of je het wat vindt.
Tips zijn ook welkom!

Emma ben je al klaar met je koffer inpakken roept Katy mijn zusje van 10. Nou ik weet niet of je het weet maar bij Emma duurt dat wel uur roept Mike mijn broer. Niet waar schreeuw ik terwijl ik mijn kamer uitren met mijn koffer onder mijn arm. He he dat zal wel eens tijd worden zeurt Mike. Ik steek mijn tong naar hem uit en sleep de koffer naar de auto. Weetje Emma zegt Katy naast me, vindt jij het ook zo leuk dat we samen in een tentje slapen. Terwijl Katy dat zegt denk ik terug aan de discussies die ik met mijn ouders gevoerd heb dat ik liever alleen in een tentje slaapt. Maar nee Katy wou perse bij mij in een tentje en mijn ouders vonden ook dat Katy beter bij mij kon liggen dan bij Mike. Kortom ik had er niks tegenin te brengen. Ik zucht nog een keer en bedenkt dat deze vakantie tien keer niks gaat worden.


Wanneer alles in de kofferbak is geladen en mijn zusje ook eindelijk in de auto zit begint papa richting Belgie te rijden. Ik kijk door de achter ruit van de auto en zie hoe de caravan wordt voort getrokken. Ik zet me muziek via mijn ipod op en nog geen tien seconden later galmt one way ore another van one direction door mijn oren. Papa rijdt de auto de snelweg op terwijl ik denk aan mijn beste vriendin kirsten. Zij ging met haar grote zus naar een jongeren camping op ibiza. Elke dag lekker feesten, liggen op het strand en natuurlijk leuke jongens ontmoeten. Maar goed ik zit hier met mijn kleine zusje en mijn irritante broer opgescheept. Ik kijk naar mijn zusje en zie hoe ze in haar vakantieboekje een woordzoeker maakt. Ach eigenlijk valt Katy best mee zolang ze zich maar niet te veel met mij bemoeit deze vakantie. En Mike kan ook best aardig zijn. Terwijl mam een zakje met snoepjes rond laat gaan vraagt Katy of ik mee doe met ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is? Oke vooruit dan zeg je en ik doe mijn oordopjes uit. Katy begint en na een stuk of 15 beurten heeft Mike geraden dat het de groene auto voor jullie is. Opeens roept Pap verdorie rij toch eens door! Ik kijk naar buiten en zie hoe we achter in de file aansluiten en dat terwijl we nog maar net bij Nijmegen zijn. Katy roept er gelijk achter aan oooh papa je mag niet vloeken. Waarna Mike zegt dat Pa zo ook wel eens zijn behoeftes heeft. Waarna Katy weer boos door haar raam gaat staren. 5 Minuten later roept Katy opeens: ‘ Kijk die man in die zwarte auto die naast ons rijdt heeft een hele lange zwarte jas aan met een grote baard en een grote zonnebril. Die man is zeer verdacht.’ KATY roepen mijn broer en ik tegelijk. Hou eens op met die CSI theorieën. Nou dan niet hoor zegt Katy maar wedden dat die man een criminele achtergrond heeft. Ik besluit ook maar eens uit mijn raam te kijken en zie allemaal families met volgepakte auto’s die waarschijnlijk ook op vakantie gaan. Waarom moeten we nou altijd in de file komen als we op vakantie gaan? Naast ons rijdt (nou ja die staat meer stil) een zwarte familie auto met op de achterbank een lange blonde jongen die met zijn 2 broertjes de grootste lol lijkt te hebben. Ik blijf een poos naar de jongens kijken en kom erachter dat ze samen zitten te zingen. Wanneer een van de broertjes iets tegen de lange blonde jongen zegt kijkt hij mijn kant op en glimlacht. Ik weet zo gauw niet wat ik moet doen dus glimlach ik maar terug. Hij lacht mijn kant op en houdt een papiertje omhoog waarop staat Ook op vakantie? Ik knik terug. Op de een of andere manier komt de jongen mij bekent voor. Net op het punt dat ik het raampje omlaag wil draaien om te vragen of ik hem misschien ken begint de auto weer te rijden en roept mijn vader vrolijk nou die file duurde gelukkig niet al te lang. Ik kijk teleurgesteld naar de blonde jongen die zwaaiend voorbij rijdt. Ach hij zou wel bij mij op school zitten denk ik. Dat wordt leuk gaan wij een keer op vakantie naar buitenland ( voor zover je Belgie buitenland noemt) is de halve school er. Toch heb ik een gevoel dat die jongen niet bij mij op school zit maar dat ik hem ergens anders van ken. Ach Emma wat maakt het ook uit je ziet hem toch niet meer. Ik doe mijn oordopjes weer in en luister verder naar Justin Bieber.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen