Magic 21
Ik plof in de grote zaal neer en een diepe zucht verlaat mijn mond. ‘Wat zit je dwars, Em?’ vraagt Louis. ‘Gewoon, ppfff. Verveling,’ zucht ik en ik begin te plukken aan mijn nagels. Niall kijkt ineens om zich heen en hangt dan over de tafel heen. We gaan wat dichter bij zijn hoofd hangen, wat ik overigens niet erg vind. Heel even smelt ik in de azuurblauwe ogen van Niall en een zucht verlaat mijn lippen. ‘We gaan dadelijk naar Zweinsveld!’ zegt hij enthousiast. ‘Leuk! Ik ga gelijk Nina vragen,’ zeg ik en ik loop naar de tafel van Ravenclaw waar het redelijk rustig is. ‘Nina, we gaan dadelijk naar Zweinsveld,’ fluister ik in haar oor. ‘Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?’ ‘Ik weet het niet Niall heeft het geregeld. Louis gaat ook mee, vraag jij Liam en Harry? Over tien minuten in onze leerlingenkamer.’ ‘Mag ik Zayn dan ook vragen?’ ‘Oh ja, Zayn. Hoe gaat het nu tussen jullie?’ ‘Het begint al serieus te worden.’ Ik stoot haar nog even aan, wiebel met mijn wenkbrauwen en loop dan grinnikend weg. ‘Over tien minuten in de leerlingenkamer. Nina, Harry, Liam en Zayn gaan ook mee,’ zeg ik en we lopen alvast aan. Ik plof naast Louis op de bank en ik begin hem gelijk te irriteren. Ik por hem in zijn zij en daardoor maakt hij een heel raar geluidje. Niall en ik schieten in de lach en Louis slaat zijn hand voor zijn mond. ‘Het maakt niet uit LouLou,’ zeg ik en ik wrijf liefkozend over zijn wang. ‘Emma lieverd, dat weet ik toch. Maar ik wil je alvast waarschuwen,’ zegt hij met een stemmetje en hij kijkt me met een brede grijns aan, dan kijk hij even naar Niall en het volgende moment liggen ze bovenop mij en beginnen ze mij te kietelen. Hikkend van het lachen en happend naar adem val ik van de bank af. ‘Auw, dat wordt een blauwe plek,’ zeg ik en ik wrijf pijnlijk over mijn elleboog. ‘Er valt niet te spotten met the Tomlinson,’ zegt Louis en hij kust zijn spierballen. ‘Opschepper,’ zegt Niall lachend en hij duwt Louis terug op de bank. Dan steekt hij zijn hand uit en ik pak hem maar al te graag vast. Als zijn grote hand de mijne insluit en me omhoog trekt lijkt het even alsof mijn buik het begeeft, maar ik herpak mezelf weer. Hij is mijn beste vriend! Louis is mijn beste vriend. Samen zijn we de drie musketiers. Onthoud dat Emma! Onthouden! Harry en Liam komen discussiërend binnen gevolgd door Nina en Zayn die hand in hand lopen. Ze gaan op de grond zitten en Niall neemt de aandacht. ‘Oké, ik heb van Hugo een sluiproute gekregen naar Zweinsveld. Als we daar zijn aangekomen vangt Fred, de zoon van George Weasley, ons op.’ ‘Niall we hebben maar geluk dat jij zo goed bevriend bent met de Weasley’s,’ zegt Harry en we maken allemaal een instemmend geluidje. ‘Nou zijn jullie er klaar voor?’ vraagt Niall en iedereen springt enthousiast op. Niall loopt voorop, gevolgd door Liam en Harry, dan Zayn en Nina en achteraan Louis en ik. Zayn slaat zijn arm om Nina en ik kijk Louis met een veelbetekenende blik aan. Louis trekt zijn wenkbrauwen omhoog en tuit dan zijn lippen. Ik veeg met mijn hand over zijn gezicht en hij kijkt me met zijn Bitchy look aan. Dan begint hij weer te lachen en draait hij zich om naar mij. Hij wil dat ik op zijn rug spring, dat laat ik me natuurlijk geen tweede keer zeggen. Ik spring belandt op zijn rug en sla mijn armen om zijn nek. ‘Emma, je laat me stikken,’ zegt Louis en ik haal mijn armen weg bij zijn nek. ‘Emma, je moet nu even van Louis’ rug af,’ zegt Niall en hij wenkt met zijn hoofd naar het nauwe gangetje. Met z’n zevenen lopen we door het smalle gangetje en we komen uit in een oud huisje. Niall opent de deur voorzichtig en Fred komt naar binnen geglipt. ‘Welkom,’ zegt hij met een grijns. ‘Oké, jullie hebben nu twee uur om vrij te lopen en dan komen jullie naar de winkel van mijn vader en ook voor een deel van mij,’ zegt Fred en we knikken begrijpend. ‘Als je er niet bent, dan gaan we zonder jou, want heel veel risico kunnen we niet lopen. Dus wie wil kan nu even mee naar de winkel dan weet je zeker waar je moet zijn.’ Ik klap even enthousiast in mijn handen en dan lopen we achter Fred aan. De winkel is echt indrukwekkend. Overal zijn felle kleuren, snoepjes, toverdrankjes, kleine frutsels, het is zo leuk. We lopen naar George toe. ‘Aha, dit zijn dus de nieuwe rebellen,’ grinnikt hij. ‘Ik kan me nog herinneren dat Fred en ik die sluiproute gemaakt hebben,’ zegt hij en hij staat even een momentje stil bij de gedachte aan zijn broer. ‘Nou in ieders geval, veel plezier en zorg dat je niet gepakt wordt,’ zegt hij nog en ik richt mijn blik weer op Niall en Louis. ‘Wat gaan we doen?’ vraag ik aan ze terwijl ze de winkel nog aan het bewonderen zijn. ‘Ik heb eigenlijk wel heel erg veel zin in een boterbiertje,’ zegt Louis en Niall en ik stemmen in. We wandelen richting de drie bezemstelen en ik geniet van de entourage van het leuke tovenaarsstadje. Als we binnenkomen zien we Zayn en Nina innig zoenend in een hoekje van het café zitten. We kijken elkaar aan en beginnen elkaar te porren. Naar even dom te doen bestellen we drie boterbiertjes en gaan we zitten aan een tafel. Niall komt naast me zitten en Louis tegenover me. Als er een boterbier voor me wordt neergezet sluit ik mijn handen om het glas en neem een slokje. Een warm gevoel gaat door mijn lichaam en ik laat het even op me inwerken. We beginnen weer te praten over van alles en ik laat mijn hand zakken op het bankje. Na een tijdje voel ik dat Nialls hand ook op het bankje rust, want onze pinken raken elkaar. Ik voel al een klein blosje op mijn wangen ontstaan. Zijn pink haakt in de mijne en ik moet moeite doen om niet van het gesprek afgeleid te worden. Beetje bij beetje schuift zijn hand verder over de mijne, totdat zijn grote hand mijn kleine hand overdekt. Onze vingers raken verstrengeld in elkaar en mijn wangen zijn vuurrood. Ik durf even opzij te kijken. Niall zijn wangen hebben ook al een kleur, zijn blauwe ogen vangen mijn blik en hij schenkt me een scheve glimlach. Wat moet ik hier nu mee?
Reageer (5)
Vampieren in het krijsende grot en dat ze dan weg moeten jagen
1 decennium geledenvan het schoolhoofd
ieeeeeedeetje; Mischien kunnen de slechterikken weer eens op komen dagen? DIe heb ik al een tijdje niet gezien
1 decennium geledenYeah de Rebellen!
1 decennium geledenAaaawwwwww cuteeeee hahah
1 decennium geledenAahww Cutee dat gedoe van Emma en Nialler
1 decennium geleden