19|
Eva
Uitgeput laat ik me achterover vallen. Na meer dan een uur te hebben geluisterd naar de discussie, ben ik uitgeput. Wodan en Joy gaan maar door en door. Ugh. Over allerlei plannen, wat te doen met Rapunzel en Tink en over het feit dat wolven en vampiers samen werken. De rest van de jongens hebben het ook al opgegeven en liggen net als ik lekker op de grond van het zonnetje te genieten. Kevin stoot me aan. ‘Die twee gaan sowieso wat krijgen.’ Hij wijst naar Joy en Wodan. Ik trek mijn wenkbrauw op en kijk ook naar de twee. ‘Denk je?’ Vraag ik hem. Hij knikt. ‘Ik heb genoeg boeken gelezen om te weten dat het meestal zo loopt. Eerst lijken ze elkaar te haten, maar dan.’ Hij wiebelt met zijn wenkbrauwen en ik lach. De gedachte van Joy en Wodan samen laat me echter stoppen met lachen. Gadver. ‘Maar jij leest dus boeken?’ Vraag ik grijnzend aan Kevin die nu naar de grond staart. Ik draai me om van mijn rug naar m’n buik zodat ik recht tegenover hem lig. ‘Nou?’ Vraag ik. ‘Er is niets mis mee hoor. Ik hou wel van mannen die boeken lezen.’ Zeg ik nep-dromerig. ‘Echt? Ik lees echt veel boeken.’ Geeft Kevin trots toe. Ik schiet in de lach en draai me weer op m’n rug. ‘Was een grapje zeker?’ Kevin hangt nu met zijn gezicht boven me. Ik grinnik. ‘Je bent gewoon makkelijk in de maling te nemen.’ Hij schudt daarop zijn hoofd heen en weer. ‘Meiden zijn raar.’ Mompelt hij terwijl hij weer gaat liggen.
‘Dus we hebben een deal?’ Hoor ik Joy nors zeggen. ‘Ja.’ Zegt Wodan met een onderliggende grom. Ik vind het hele weerwolf idee nog een beetje creepy. Zeker als ze zo gaan grommen. Maar dat vampier gedoe is ook maar vreemd. Joy gaat met een zucht naast me liggen. ‘Ongelofelijk die gozer.’ Moppert ze. Ik werp een blik op Kevin die “ik zei het toch”-blik geeft. Ik schud lachend mijn hoofd. Ik draai mijn hoofd weer naar Joy. Ze ziet er moe uit. Wanneer hebben we eigenlijk voor het laatst goed geslapen? Over slapen gesproken. Volgens mij wordt het bijna donker. ‘Ik ben moe.’ Zegt ze dan. ‘Ik zie het.’ Geef ik toe. ‘Goed, wat is er afgesproken?’ Vraag ik aan haar. ‘We vertellen het morgen pas aan iedereen. Eerst een goede nacht slapen.’ Ik knik begrijpend. Meer informatie kan ik eigenlijk ook niet handelen. Ik heb het gevoel dat deze dag al dagen door gaat, tijd om te slapen dus. Rapunzel komt vrolijk aangehuppeld een wurmt zich tussen mij en Joy in. ‘Zo en hoe is het met jullie?’ Vraagt ze vrolijk. ‘Nou ik ben niet zo vrolijk als jij.’ Brengt Joy nors uit. ‘En waarom niet? Hebben jij en Wodan een relatie probleempje?’ Vraagt Rapunzel grijnzend. Ze heeft geloof ik een gevoelige snaar geraakt want Joy draait haar rug naar ons toe. Rapunzel haalt haar schouders op en wendt zich tot mij. ‘Wat speelt er eigenlijk tussen jou en Flynn?’ Vraag ik speels. Rapunzel wordt meteen rood. ‘Niks.’ Zegt ze onschuldig. Ik schiet in de lach. ‘Ohw, dus jullie lachen non-stop, fluisteren dingentjes naar elkaar en houden handjes vast. Maar er is “niks” tussen jullie?’ Rapunzel rolt met haar ogen. Ze werpt een blik op Flynn die druk in gesprek is met Remus en Wodan. ‘Ik vind hem leuk, ok?’ Fluistert ze heel zacht. Ik klap geluidloos in mijn handen. ‘Zo schattig!’ Fluister-schreeuw ik. Al snel houdt Rapunzel mijn mond gesloten met haar hand. ‘Ssssttt! Ze horen alles!’ Ze werpt een bezorgde blik op Flynn, die overigens nog gewoon in gesprek is. Ik lik aan haar hand en ze laat los. ‘Uiihll, moest dat?’ Ze veegt haar hand af aan haar jurk. Ik grinnik. Wat een romantiek hangt er toch in de lucht. ‘Wat hebben jullie eigenlijk gedaan toen jullie samen in het bos waren?’ Vraag ik me oprecht af. Flynn was achter haar aangegaan en ze kwamen vervolgens lachend terug. Dr moet toch iets gebeurt zijn. Rapunzels gezicht begint te stralen. ‘Dat zeg ik je een ander keertje.’ Zegt ze zachtjes. ‘Wat? Waarom? Das niet eerlijk.’ Ik draai me om en zie dat Flynn nerveus heen en weer schuifelt. ‘Kom je?’ Vraagt hij dan aan Rapunzel met een uitgestoken hand. Rapunzel neemt de hand aan en staat op. De blik op haar gezicht is echt pure liefde. Ik hoop dat ik ooit ook zo verliefd mag worden. Ik zucht en draai me weer om op m’n rug. Naast me hoor ik Joy zwaar ademen. Ok. Die slaapt.
Reageer (2)
Snel verder
1 decennium geleden
1 decennium geledenSnel verder please