Eerste hoofdstuk

Meghan Paige Bluelake

Emma en ik zaten naast elkaar tijdens Aardrijkskunde. Het was zo'n saaie les dus zaten we een gesprek te voeren via een briefje dat we gingen doorgeven.
Voor ons zat Ethan, Ik vind hem al leuk sinds het begin van het jaar. Onze klassen waren gehusseld en toen kwam hij bij ons in de klas. Emma en ik zijn al beste vriendinnen sinds klas 1 en zij weet ook dat ik hem heel leuk vindt. Emma durft veel meer met jongens te praten dan ik en heeft vaak gesprekken met Ethan via de sms. E: Je moet echt met hem gaan praten Meghan en tegen hem zeggen dat je hem leuk vindt, want straks vraagt hij iemand anders. M: Ben je gek geworden en trouwens hij vindt me toch niet leuk. E: toe nou gewoon anders is het te laat. Ik keek mijn vriendin aan en zag dat ze me niet aan durfde te kijken. M: wat weet jij wat ik niet weet Em? E: mijn antwoord op zijn vraag was Nee. Toen ik erachter kwam wat het betekende kreeg ik tranen in mijn ogen. Ik pakte mijn tas en rende de klas uit. Eenmaal bij mijn kluisje aangekomen pakte ik mijn jas en rende de school uit op weg naar huis. Ik wist het gewoon Ethan zat altijd naar Emma te kijken en als ik tegen hem praatte via de sms negeerde hij me. Toen ik thuiskwam wist mijn moeder gelijk wat er aan de hand was. Ze kwam gelijk aanlopen met een kop thee. Dit was me al eens eerder overkomen met Emma, maar toen vonden we allebei de jongen leuk hoewel is zeker weet dat Emma als het er op aankomt wel met Ethan iets zou nemen. Mijn moeder ging naast me zitten en zei: Meggi dit kan zo nieet meer. Je mag van mij naar Zweinstein gaan. Ik keek op en zag dat ik perongeluk de gordijnen weer in de brand had gestoken. Maar het is fijn dat ik naar Zweinstein mocht . Het was namelijk bijna vakantie dus zou ik in het vierde jaar kunnen beginnen. 1 augustus zou ik namelijk 14 worden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen