Hoofdstuk 1
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Xx Anique
'Welkom bij de finale van The Voice Of Holland.' Dat is het enige wat ik hoor. Daarna word ik meteen opgehaald. Even later sta ik naast Sharon Doorson "high on your love" te zingen. Het is allemaal nog zo onwerkelijk. Ik, een gewoon meisje van 16. Ik had nooit durven dromen door te gaan. En nu ik sta in de finale. En ook nog naast Sharon Doorson. Dit is gewoon te gaaf voor woorden.
'We zijn nu klaar voor onze 3e finaliste. Ze is nog maar 16 jaar en woont in Tilburg. Ze is een enorme fan van Mainstreet. Dat klopt, toch?' zegt Wendy van Dijk. 'Ja, dat klopt. Ik ben een enorme fan.' 'Ook voor jou hebben we iemand gevonden di je iets wil zeggen. Of eigenlijk meerdere mensen.' zegt ze en het filmpje start. Omg, dat is een Mainstreet. De echte Mainstreet. 'Heey lieve Anique. We willen je heel veel geluk en plezier wensen. Je gaat ze helemaal inmaken. Wij geloven in je. Maak heel veel plezier en toi toi toi.' Omg, ik sta hier gewoon met tranen in mijn ogen. Mainstreet heeft speciaal voor mij dit filmpje opgenomen, alleen om mij succes te wensen. 'Ben je klaar om het dak eraf te blazen?' vraagt Wendy. Ik knik. 'Hier komt ze dan,' zegt ze, 'de jongste finalist van dit jaar. Een groot applaus voor Anique!' Ik loop op en voel het licht op mijn huid schijnen. De muziek van "Lost" van Michael Buble. Het lijkt vanzelf te gaan. De woorden vliegen uit mijn mond en het gaat perfect.
'I said, baby, you're not lost.' zijn de laatste woorden die ik zing en een enorme mensenmassa staat te applaudisseren en te juichen.
Het voelt geweldig. Opeens staat Martijn Krabbé naast me. 'Hoe ging het?' vraagt hij. 'Goed.' zeg ik. 'En wat vonden de coaches ervan?' vraagt hij. 'Gewoon geweldig.' zegt Marco Borsato, mijn coach. 'Het ging nog beter dan de repetitie. Het leek onmogelijk om daar overheen te komen, maar het is je toch gelukt. Ik ben zo trots op je.' Je hoort dat hij het echt meent. 'Als jij wil dat Anique de winnares wordt van the voice of Holland bel dan nu naar 0909-0303 of sms Anique naar 3690 (nummers verzonnen) 'Geef haar nog een groot applaus, Anique!' roept Martijn en ik loop terug naar de backstage ruimte. Ik moet ff bijkomen van alles.
'De stemmen zijn geteld.' zegt Wendy. Hier sta ik dan. Samen met nog een andere jongen. Het gaat tussen ons. 'Met 61% van de stemmen is de winnaar geworden, Anique!!' Nee, dit kan niet! De tranen schieten in mijn ogen en ik wordt omhelsd door de andere deelnemer. En daarna door mijn coach. En de andere coaches. En door Wendy en Martijn. En daar is hij dan, de beker. De beker waar ik van droomde hem ooit in mijn handen te hebben. En nu, nu is hij gewoon van mij. Het is zo vreemd, zo moeilijk te bevatten. Ik ben gewoon de winnares van the voice of Holland. Ik, het 16 jarige meisje, de jongste deelneemsters. Ik wordt nog allerlei mensen gefeliciteerd. Maar ik weet echt niet meer wie.
-3 weken later-
De finale is nu 3 weken geleden. Ik ben nu in de studio voor mijn cd. Ik heb al een liedje daarvoor opgenomen vorige week.
Vandaag hadden ze een verrassing voor me. Ik vraag me af wat die verrassing zou zijn. Ik loop de studio binnen en loop mee met de producer. 'We hebben een verrassing voor je.' zegt hij. 'Ik heb een nieuw nummer voor je, maar dit ga je niet alleen zingen.' Omg ik ga dus samen werken met iemand die al beroemd is. 'Kom maar binnen.' roept hij. Ik krijg bijna een hartaanval als ik zie wie er binnen komt. Dit kan niet, dit kan gewoon niet. Ik ga een nummer opnemen met Mainstreet!
Reageer (1)
omg superleuk
1 decennium geleden