REIN POV:

Froukje ligt daar lijk bleek, met een stuk of 10 mensen ofzo om haar heen. ik hoor een grote en lange toon, ik schrik en krijg tranen in me ogen. 'Rein kom maar even met mij mee!' ik kijk op en kijk recht in het gezicht van mijn zus Chrisje, ze studeert 1,5 jaar voor verpleegster. ik loop achter haar aan naar de wachtkamer, ik ga zitten. 'Rein ik moet nu echt terug! zorg even dat er iemand komt!' ik knik en zie Chrisje weg lopen. ik pak mijn IPhone uit mijn zak en zoek het nummer van Tessa, als ik hem na lang zoeken heb gevonden bel ik haar op. ik hoor hem 3x overgaan en als ik net op wil hangen hoor ik Tessa heel hard lachen en schreeuwen: HAHAHAHAHAHA DAAN!!! Blijf is van me af! iemand belt me!.

T: Ha-haha-hallo met Te-haha-Tessa
R: hoi
T: Rein wat is er?

de tranen prikken achter me ogen, ik kan ze niet meer ophouden en laat ze stromen. ik hoor Tessa schrikken, KUT! Tessa heeft mij nog nooit horen/zien huilen, en ze is altijd zo bezorgt.

T: Rein waar ben je?
R: b-b-b-b-bij het ziekenhuis.
T: Rein we komen nu gelijk!

ik hang op en steun met mijn ellebogen op mijn knieën en laat mijn hoofd in mijn handen zakken, alle tranen stromen over mijn wangen. ik wist helemaal niet dat ik zoveel tranen heb. ik schrik op als ik Daan mijn naam hoor zeggen, Tessa komt gelijk op mij afgerend en neemt me mee in een knuffel. 'Rein het komt wel goed!' ik kijk Tessa dankbaar aan.

'Rein?' ik draai me om en zie dat daar Chrisje staat samen met een arts. 'ik heb goed en slecht nieuws' 'ik ren op hem af, ze is dood he! zeg het maar! jullie hebben niks gedaan!!' ik kijk hem boos aan en pak hem vast en duw hem. 'REIN!!' ik word naar achter getrokken. Daan houd mij vast met een stevige greep. 'Doe eerst het goede nieuws maar' zegt een rustige kalme stem van Tessa. 'Froukje leeft nog, maar ze ligt in Coma' 'Godverdomme! ik zei toch dat ze dood is!' 'Rein luister!' Chrisje staat nu voor me en heeft mijn armen vast, 'Ze ligt in coma want dat hersteld ze waarschijnlijk beter en sneller!' 'WAARSCHIJNLIJK?!?!?!?! daar heb ik toch niks aan!' ik trek me uit haar greep los en ren naar buiten. ik hoor iemand achter me aanrennen. 'Rein wacht nou ff!' ik herken de stem, het is de stem van mijn beste vriend. ik ga op een bankje zitten, Daan komt naast me zitten. 'Het is mijn schuld...........................' 'Rein het is niet jou schuld!' 'Daan je weet het hele verhaal niet!' 'Rein vertel het dan!' 'dat kan ik niet Daan!'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen