Vanuit Marjon

Ik neem Rein mee naar de gang en Daan loopt achter ons aan. Ik kijk Rein aan en zie dat hij tranen in zijn ogen heeft en dat hij bang is. Waar voor weet ik niet, ik wacht tot Daan de deur gesloten heeft en begin dan te praten. Als het even stil is zie ik dat Rein echt kwaad op Daan is en dan schrik ik Rein loopt de kamer van Cindy binnen en zie dat Daan naar zijn gezicht grijpt ik ren snel naar Branco en vertel hem wat er is gebeurt hij loopt met me mee naar Daan als ze weglopen zie ik dat Rein weer naar buiten komt. "Schat wat is er?" Vraag ik maar Rein reageert niet en loopt weg. Ik blijf even staan maar loop toch achter Rein aan. Rein blijft staan ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel, hij duwt me van hem af. Ik kijk hem raar aan en zie dat hij tranen in z'n ogen heeft "schat sorry het ligt niet aan jou ik hou van je en wil je niet kwijt" zegt Rein
Ik krijg nu ook tranen in me ogen Rein ziet het en geeft me een knuffel. "Zullen we even naar het park gaan?" vraag ik Rein knikt en pakt me hand. We lopen samen naar het park en gaan op een bankje zitten ik ga met me hoofd op Rein zijn schouder leunen het is stil en rustig. Opeens hoor ik Rein zachtjes mind is blown te zingen. Ik word er rustig van en als hij klaar is met zingen is het eventjes stil. Ik begin stop the time te zingen, met me ogen dicht als ik klaar ben kijk ik om me heen en zie dat er alleemaal mensen om me heen staan ze klappen en ik voel dat ik rood word. Er komt een meisje naar me toe "jij moet mee doen aan een tv programma" zegt ze en loopt weer weg na 5 minuten is iedereen om me heen weg en is het weer stil ik kijk Rein aan "voor het eerst dat ze niet naar jou keken enzo" zeg ik tegen Rein hij knikt en we beginnen te lachen "zullen we even naar de manege gaan kijken of Anne er is" ? Vraagt Rein ik knik en we lopen hand in hand naar de manege. Als ik er aan kom zie ik de auto van Anne haar moeder. We lopen naar binnen en gaan de kantine in Anne ziet me en rent naar me toe en geeft me een knuffel. "Hey Anne hoe is het met je"? Vraag ik "goed mag ik even op Shariff rijden"? Vraagt Anne blij ik kijk omhoog naar haar moeder ze knikt Anne ziet het en trekt me mee "oh wacht even" zeg ik ze stopt gelijk, ze kijkt me aan "je moet eerst iemand bedanken" zeg ik en wijs naar Anne haar moeder Rein lacht "dankjewel mam" zegt Anne en holt de kantine uit "mevrouw mag Anne morgen bij het optreden van Mainstreet kijken in het ziekenhuis want ze treden op voor de zieke kinderen" vraag ik de moeder knikt "Marjon kom je nog" roept Anne terwijl ze de deur open doet ik knik en loop achter Anne aan " ga jij maar alvast borstelen dan haal ik de zadel op" zeg ik en loop naar de zadel kamer als ik bij de zadel van Shariff kom hangt die er niet meer er licht een briefje bij ik lees het en schrik. Ik loop zonder spullen naar Anne en Shariff ze kijkt me raar aan. Maar gaat toch verder met borstelen als ik naar Anne en Shariff kijkt komt er toch een kleine glimlach bij me te voor schijn maar de tranen rollen daarna over me wangen. Rein en Inge komen er aan lopen Rein ziet dat ik huil "schat wat is er"? Vraagt hij terwijl hij me troost. Ik haal het briefje uit mijn broekzak en laat het Rein en Inge lezen " nu is het nog je zadel de volgende keer is je paard aan de beurt" leest Rein hard op voor. Anne kijk me angstig aan "ik heb nog wat voor je Marjon" zegt Inge ik kijk haar aan en zie dat ze een zadel heeft. Ze geeft hem aan me "die had ik nog over me oude wedstrijd zadel van Jiske me oude fries die mag jij nu hebben alleen as je me beloofd dat je de wedstrijd mee wil en gaat doen" zegt ze ik kijk haar angstig aan want de vorige keer ging de springwedstrijd niet goed met shariff "het lukt je wel schat" zegt Rein en ik zie dat Anne knikt "ik doe het als Anne gaat kijken" zeg ik "jaaa ik wil heel graag kijken" zegt ze en ik lach "oke dan doe ik mee" zeg ik Rein geeft me een knuffel en ik leg het zadel op Shariff's rug "kijk eens aan hij past ook nog" zegt Inge en ik lach en vergeet even het briefje als Shariff is opgezadeld gaan we naar de bak en zet ik Anne op Shariff. We gaan Shariff eerst instappen en daarna een rustige drafje als we klaar zijn stappen we Shariff uit na 5 minuten te hebben uitgestapt haal ik Anne van Shariff zijn rug "Marjon wil je een keer met Shariff springen" vraagt Anne en kijkt me met lieve ogen aan ik kijk naar Inge en Rein ze knikken en komen de bak in. Na 5 minuten is de parcour klaar. Als die klaar staat ga ik hem afleggen na 2 minuten ben ik klaar en is het foutloos afgelegd Rein, Inge en Anne klappen "dit is eigenlijk al het parcour voor de wedstrijd dus weet je dat alvast" zegt Inge als ik Shariff op stal heb gezet. Ik knik en we lopen naar de kantine en krijgen we drinken. Na een kwartiertje gaan Rein en ik weer weg ik loop nog even snel naar Shariff en geef hem een kus op z'n neus en dan lopen we weg. Als ik buiten de manege ben wapp ik Cindy of Rein al weer terug mag komen. We lopen rustig richting het park en gaan daar op een bankje zitten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen