Foto bij 27- Phoebe Avery

Oh - thinkin' about our younger years
There was only you and me

‘Phoebe? Ben jij dat?’ ik draai me om en zie Megan staan.
‘Wat ben ik?’ vraag ik niet-wetend wat ze bedoeld.
‘Ik hoorde iemand zingen en ik dacht dat jij het was.’
‘Megan… Ik wil dat je kiest. Tussen je nieuwe vrienden en mij. Ik wil je een tweede kans geven maar niet zoals het nu gaat. Jij moet kiezen.’ Ik kijk haar vragen aan. Ik heb er lang over nagedacht. Ik wil niet nog eens gekwetst worden maar ik kan er niet tegen dat ze eerst zei dat ik niets voor haar betekende en dat ze dan constant contact zoekt.
‘Ik…’, ze kijkt achter zich naar Allison, die ongeduldig staat te wachten. ‘Ik moet gaan’, zegt ze uiteindelijk.
‘Oké, dat was het dan, denk ik’, zeg ik als ik mijn kluisje dichtdoe en wegloop.
Die avond krijg ik nog een sms van Megan: “Phoebe, je stelde me voor een makkelijke keuze. Ik dacht er een minuutje over na en besefte dat ik bij Allison meer mezelf kan zijn. De tijd die ik met jou doorbracht, bleef ik stilstaan. Je had gelijk toen je zei dat ik niet gelukkig was met jou. Tot ziens. Megan.” Ik staar naar het schermpje dat allang geen beeld meer vertoont. Heeft Megan me nu echt twee keer laten vallen en beledigd via sms? Ik ben er droevig van maar niet zoals de eerste keer. Met verwarde gedachten bel ik Niall dan maar op.

- Hallo, mijn lieve schat.
• Niall, ik ben verward. Ik snap er niets meer van!
- Van wat?
• Van Megan.
- Wil ze je terug? Ik zei toch dat alles goed ging komen.
• Ze heeft me laten vallen via sms. Alweer.
- Wat? Wat stuurde ze dan?
• Dat ze bij Allison meer zichzelf kan zijn en dat ze niet gelukkig was als mijn vriendin. Ben ik dan zo slecht?
- Nee, Phoebe. Jij bent helemaal niet slecht en op een dag zal Megan dat ook inzien.
• Dan is het te laat. Ik ben diep gekwetst en dat voor de tweede keer. Ik heb er genoeg van.
- Je hebt wel gelijk, maar denk ook eens in Megan’s plaats.
• Niall? Aan wiens kant sta jij? En hoe moet ik dan denken? Kiezen tussen populariteit en mijn beste vriendin?
- Ik ken ze niet Phoebe. Ik kan niet oordelen.
• Jij zou toch ook voor de jongens kiezen? Of zou je eerder solo gaan?
- Natuurlijk kies ik dan voor de jongens.
• Inderdaad, zo moeilijk is het!
- Lieve schat, kalmeer eerst een even. Gefrustreerd zijn zal je niets verder helpen.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen