H8: Verhuizen. Alweer.
Vanaf vandaag ga ik in het huis van Tom, Bill en Simone wonen. Na veel aandringen heb ik mijn moeder er eindelijk van overtuigd, dat ik het oke vind dat ze weggaat. Ik moet haar wel elke dag bellen. Ik zwaai haar uit. Dan pak ik mijn spullen en ga naar Tom en Bill. Als ik daar ben richt ik meteen mijn kamer in en dan word ik geroepen voor het eten. We eten spaghetti. Tom en Bill vallen meteen aan. ‘Jongens, neem eens een voorbeeld aan Lisa, jullie lijken net varkens!’ En ik heb weer een dodelijke blik van Bill te pakken. Na het eten zit alleen met Bill in de woonkamer. Hij zegt niks en staart een beetje voor zich uit. Ik doe hetzelfde. Na een tijdje betrap ik hem erop dat hij naar me kijkt. ‘Wat?’ vraag ik. Hij zucht en loopt naar boven.
’s Avonds ga ik verder met mijn kamer. Als alles hangt en staat, komt
Tom binnen. ‘Ziet er leuk uit! Kom je mee een film kijken?’ ‘Ja, is goed. Welke film?’ ‘Saw 2’ O nee, een horror daar kan ik echt niet tegen. Maar toch loop ik mee naar beneden. Bill zit aan de ene kant van de bank en Tom aan de andere. Maar naast Tom staat een bak popcorn. Ik ben dus gedwongen naast Bill te gaan zitten. We schuiven allebei zover als maar kan van elkaar af. Als er opeens een man heel groot in beeld komt, schrik ik zo erg dat ik half bij Bill op schoot zit. ‘Sorry’ zeg ik met een rood hoofd. En hij is weer pissig. Zou hij wel eens vrolijk zijn? Als ik ga slapen heb ik nachtmerries van de film. Ik ben zo ongeveer de halve nacht wakker. Om half acht val ik toch nog in slaap.
Bill pov.
*zucht* Waarom moet ik nou weer gaan vragen of ze nog wat wil doen? Kan hij dat zelf niet ofzo? Als ik haar slaapkamer in loop, zie ik haar nog slapen. Het is half twaalf. Hoe lang slaapt zij wel niet? Ze ziet er wel schattig uit. Ze ligt best wel vredig te slapen. Ik besluit haar te laten slapen. ‘Ze slaapt nog’ zeg ik tegen Tom.
Lisa pov.
Als ik om kwart over twaalf wakker wordt, ja ik ben ook verbaast, ik slaap steeds langer, loop ik naar beneden. ‘Goedemiddag!’ roept Tom sarcastisch. ‘Toch nog maar besloten om wakker te worden?’ ‘Ja, ik kon blijven liggen, maar mijn honger dwong me uit mijn bed te komen.’ Ik ga ontbijten/lunchen. Daarna ga ik tv kijken. Omdat Tom al op de stoel zit moet ik weer naast Bill gaan zitten. We zitten zo ver mogelijk uit elkaar, kijken elkaar niet aan en als de ander dat per ongeluk wel doet krijgt hij een hatelijke blik terug. Ik zie Tom al de hele tijd naar ons kijken. Opeens krijgt hij een hele rare blik in zijn ogen die ik niet kan plaatsen. Volgens mij is hij iets van plan.
Er zijn nog geen reacties.