Foto bij [8] You're perfect

Our love against the world.

Als hij zijn shirt aan heeft grijnst hij.
'Ik dacht, als je toch wat later ben kan ik nog even douchen, ik kwam net van de sportschool met Thijmen.'
'Is Thijmen er ook?' Vraag ik, ik hoop ergens van niet.'
'Nee die is net weg, hij ging naar zijn moeder om te eten.'
Over eten gesproken, ik zou ook wel iets lusten, of zijn dat de vlinders in mijn buik?
'Je hebt je gitaar meegenomen.' Merkt Jasper op.
Ik knik. Ik ben een beetje sprakeloos, ik sta hier, op nog geen meter van Jasper af. En hij ruikt zo lekker, en mijn hoofd duizelt een beetje. Wauw, dit had ik allemaal nooit verwacht.
Ik wordt wakker geschud uit mijn dagdroom door Jaspers stem. 'Wil je misschien wat drinken?' Hij glimlacht lief. Ik bloos.
'Doe maar water, alsjeblieft.' Hij loopt naar zijn keuken en ik hoor de kraan, nu heb ik even tijd om zijn kamer rond te kijken.
Het is niet heel groot, maar groot genoeg voor een jongen van 24.
Tegen de muur tegenover de deur staat zijn bed. Daarnaast staan 2 gitaren. Links, bij het raam, staat een bureau met proppen papier, vast songteksten. Daarvoor, bijna in het midden van zijn kamer, staat een microfoon. Ik slik, moet ik daarin zingen?
Aan de rechterkant van zijn kamer is een deur, naar zijn keuken neem ik aan. En daarnaast een bank.
Ik ben nieuwsgierig naar zijn gitaar. Ik ga op zijn bed zitten en pak een mooie witte akoestische gitaar.
Ik speel een nummer dat ik ooit zelfgeschreven heb, en neurie mee. Deze gitaar speelt heerlijk. Ik heb nogsteeds mijn eerste gitaar om op te spelen.
Ik ben zo op het gitaar spelen gefocust dat ik niet in de gaten heb dat Jasper in de deuropening staat. Hij loopt de kamer in, en zet het water neer, nu pas merk ik hem op. Ik kijk op, en bloos. Niemand heeft me ooit horen spelen.
'Je hebt helemaal niet verteld dat je ook gitaar speelt. Je speelt super goed!' Hij straalt helemaal.
'Ik speel ook niet echt.' Ik schaam me dood.
'Maar je had wel je gitaar meegenomen.' Hij kijkt een beetje verbaasd.
'Ja, ik dacht, misschien kan je me wat leren.' Dat is niet waar. Ik kan prima spelen, maar ik durf het gewoon niet. Net als zingen voor publiek. Die ene keer, was ik zo zenuwachtig. Ik ben daar niet zo goed in.
Jasper komt naast me zitten en raakt me heel kort even aan.
Het voelt net alsof ik een stroomstoot krijg.
'Welk nummer wil je zingen?' Jasper heeft het waarschijnlijk niet gemerkt.
'Ik dacht aan Against The World, die ken ik wel.' Ik glimlach.
Hij glimlacht ook. 'Ja, dat is goed, ik hou van dat nummer.' Hij staat weer op, en loopt naar zijn bureau, hij haalt er een tweede microfoon uit, en zet die in een tweede standaard.
Hij zet ze allebei aan, en pakt zijn gitaar.
Oh, hij wil nu al zingen. Ik neem snel een slokje water.
'Kom je?' Vraagt hij, en ik sta met knikkende knieen op, nu gaat Jasper mij horen zingen. Wat nou als hij me slecht vind?
Hij begint met het intro en begint met zingen. Hij kijkt me recht aan. Wauw, zijn ogen zijn zo mooi.
Ik weet dat hij wil dat ik inval bij het refrein.
Oh, dat is nu. Ik val in met zingen en Jasper begint zachter te zingen. Ik zing door. Ik hoor Jasper helemaal niet meer. Nu ook zijn gitaar niet meer.
'Wat is er?' Vraag ik.
Hij lijkt wel zijn tong verloren. Ik kijk hem vragend aan.
'Je stem... Je kan prachtig zingen.' Hij doet volgens mij nog net geen vreugdedansje. En ik word weer rood.
'Eh, dankje.'
'Wil je iets voor me zingen? Ik heb een nummer geschreven, en ik wil dat jij het zingt voor mij. Kan je improviseren? Er zit nog geen melodie op.'
Ik knik. Dat kan ik wel.
Ready or not staat erboven.
Hij begint met spelen en ik zing de melodie die ik mijn hoofd komt.

'It's true that they say
That love, Is a choice
But since when are words more valuable
Than feelings that speak for themselve'

Jasper glimlacht breed. Wauw, hij is zo leuk.
'Dat word de melodie' Zegt hij.
Ik glimlach, dit is nu dus ons nummer.
'Ik heb me opgegeven voor het nieuwe seizoen van De beste singer-songwriter, en ik wou dit nummer doen, en nu weet ik het zeker. Met jou melodie, als je dat goed vind.' Hij kijkt hoopvol, hoe kan ik nou nee zeggen.
'Tuurlijk vind ik dat goed.'
'Ik heb volgende week mijn auditie, zou je met me mee willen gaan?' Wauw, dit gaat allemaal zo snel.
'Wauw, ja! Dat lijkt me super!' Ik reageer iets te enthousiast, Jasper grinnikt.
'Je kan echt goed zingen Melissa.' Hij is zo lief.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen