Ongelooflijk dat is het woord, dat in mijn hoofd spookt.

Wonderbaarlijks, maar wel gevaarlijk.

Ik ben oog in oog met een reuze vuur monster.
Het lijkt wel een vuursalamander behalve dat hij rechtop staat.
Ik keek naar Proffesor Griffel, maar die knipoogde alleen maar.

Aqua Eructo!

Maar mijn waterstraal had geen enkel effect.
Een grote klauw probeerde me te krabben maar ik bukte me.

Ventus!

Een grote windvlaag duwde de salamander achterwaars.

Aqua Eructo.

De wind had het vuur al eenbeetje gedooft en met water lukte het me net om een kale plek te maken.

Ebbublio

de kleine kale plek ontplofte en loste op in kleien bubbeltjes.
De salamnder brulde van de pijn.
Ik liep tussen zijn benen en wou net de trofee pakken maar ik werd getroffen door een rode licht.
Hugo had me verlamt!
Hij ging net de trofee nemen maar dan kwam Nick die hem trof met Flipendo.
Hugo lag op de grond.
Natuurlijk had ik, Nick en Luna afgesproken dat we elkaar niet zouden helpen.
Wanneer Nick de trofee wou nemen viel hij achterover.
Hij was nu getroffen door Carpe Retractum.
dat is een spreuk waarmee je iemand naar je toe kan trekken.
Feliks, de beste vriend van Hugo geneesde Hugo en heilp hem om rechtop te gaan staan.
Ze hielpen elkaar, ik keek naar Nick en hij knikte.
Hij bewoog zijn toverstaf en een kleine sterretje flitste naar me toe.

Finite.

Ik was niet meer verlamd en liep naar hugo toe.

Flipendo!

Mis, zei Hugo spottend, en lachtte me uit.

Depulso!

Hugo werd achetrover geduwt door Nick zijn spreuk die bulderde van het lachen.
Toen Inneens de hele kamer verlicht werd.
de reuze salmander valde ons aan.
iedreen riep tegelijkertijd,...

Aqua Eructo.

Vier waterstralen troffen de kop van de reuzensalamander die op de grond viel en helemaal uitgedooft was.
Iedreen keek naar elkaar.

Incendio! Flipendo! depulso! Expelliarmus!

Een vuurvlam, een blauwe lichtstraal, een blauwe bliksemschicht en een rode straal kruisden elkaar in het midden van ons vieren.
Ik die een vuurstraal had afgevuurt keek naar Nick die expelliarmus had gekozen als spreuk.
Als ik nou Nick help dan zal zijn spreuk Hugo of Feliks ontwapenen en zullen we in het voordeel zijn!
Ik ging dicgter en dichter bij ick staan zodat onze stralen elkaar konden ondersteunen.
Onze twee stralen mixten elkaar en werd een grote rode straal omring met vuur.
Ik zei tegen nick: We richten al onze krachten op Hugo, Hugo word ontwapend ik word getroffen door Feliks Jij schakelt Feliks uit en ik zal proberen om Hugo te verlamen,... begrepen?
Ik denk van wel, zei hij.
Ik richtte al mijn kracht op Hugo waarvan zijn staf in 2 stukken brak, maar ik wred getroffen en wel zes meter achetrover geduwt.
het leek wel alsof dat een dikke boomstam me recht im mijn maag het geduwt.
Ik zag Nick die Feliks met een spreuk wegduuwde en naar Hugo liep en Inneens waren we weer in het lokaal van Proffesor Griffel.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen