Foto bij 1. Malino

'Kom op! Doe is lief.' zeg ik lachend en geef een duwtje tegen de schouder van de beveiliger. Hij lijkt minder blij, maar het valt te proberen. Toch? 'Volgende keer moeten jij en je vriendje hier maar tickets regelen. Jullie komen er niet in, en nu oprotten.' gromt de beveiliger en hij duwt ons weg. Ik rol met mijn ogen en kijk naar de rij die nu al een kwartier achter ons staat. Ook die zien er niet heel blij uit, dat krijg je als je mensen met tickets laat wachten. Ik zucht en plof op een bankje terwijl ik naar het stadion staar. De kuip. Normaal met wedstrijden is het nooit zo druk, tuurlijk zijn er dan veel mensen maar dit. Dit is ongewoon. Ach ja, dat krijg je wanneer de beste club ooit speelt. Real Madrid tegen Feyenoord, die had ik nooit verwacht. Ik had nog geprobeerd om tickets te krijgen, maar het was gewoon binnen een kwartier uitverkocht! Ik moest het weten, het is gekkenwerk om die tickets te krijgen. Je hebt zowat de helft van Spanje die erheen wil en de trouwe supporters van Feyenoord. Daar kan je toch niet doorheen?! Ik bijt op mijn lip en denk na. Ik zou binnen komen, hoe dan ook.
'Nou, dat ging goed..' hoor ik mijn beste vriend mompelen en ik kijk hem aan. 'We komen wel binnen Ibi.' zeg ik en glimlach. Hij grinnikt zacht en kijkt me hoofdschuddend aan. 'Tuurlijk.. En hoe gaat mijn lieve Spanjaard dat doen? Je zag het toch net, ze laten ons never nooit binnen.' zegt hij. 'Je kent me Ibrahim, als ik iets wil krijg ik het.' zeg ik grijnzend. 'Oh ja, je wou ook voetbaltickets, maar waar zijn die?' zegt hij terwijl hij een wenkbrauw ophaalt. 'Correctie, ik wou naar de wedstrijd, ik zei niks over tickets. Goed luisteren knuffelmarokkaan van me.' grijns ik. 'Knuffelmarokkaan? Waar komt dat dan weer vandaan?' lacht hij. 'Nou, je knuffelt goed.' zeg ik en voor hij iets kan zeggen sla ik mijn armen om hem heen. 'Gek.. Gaan we nog naar binnen.' lacht hij. Ik knik en laat hem weer los. 'Eens zien.. Hoe komen we erin.. We kunnen natuurlijk proberen om tickets te zakkenrollen, maar niemand is zo dom om ze in hun zak te doen..' mompel ik en kijk even om me heen. Ik grijns als ik een hoge trap zie, er staat wel een hoog hek voor maar dat regel ik wel. 'Kom mee.' zeg ik en trek Ibrahim snel mee naar het hek.
Hij lijkt het te snappen maar hij fronst. 'En hoe komen we hierover? Never' mompelt hij terwijl hij me aankijkt. 'Als jij zo negatief blijft doen stuur ik je voetballende naamgenootje op je af.' zeg ik. 'Die de helft van de tijd met een blessure zit?' zegt hij lachend en ik knik. 'Ja, die ja.' grinnik ik. Ik pak mijn telefoon erbij en bel naar Jay, hij woont in de buurt dus hij zou me helpen ook. 'Jay! Kom naar de kuip, ik heb je hulp nodig.' zeg ik zodra hij heeft opgenomen. 'Ik zei toch dat je er niet in zou komen.. Hoe zou ik je hier in godsnaam moeten helpen?' zegt hij en ik zucht even. 'Omdat ik jouw nodig heb, omdat jij twee meter lang bent en sterk, daarom.' zeg ik. Ook hij zucht nu, 'ben er binnen vijf minuten.' mompelt hij en hangt vervolgens op. 'Nog vijf minuten.' zeg ik. Ibrahim knikt en kijkt naar boven. 'Waar komt deze trap eigenlijk uit?' vraagt hij. Ik kijk ook naar boven en denk even na. 'Volgens mij.. Binnen ergens bij de... Geen idee, gewoon binnen.' lach ik. Hij knikt en pakt zijn mobiel erbij. Hij zet hem op de radio en ik frons even. 'Wat doe je?' vraag ik. 'Nou, je kent Jay, als hij vijf minuten zegt wordt het een kwartier, en ik wil wel de wedstrijd volgen.' grijnst hij. Ik lach even en luister ook. "Een prachtig schot van Graziano Pellè! Gelukkig voor Real Madrid gered door Casillas! Er zijn nu al tien minuten voorbij en het beloofd een prachtwedstrijd te worden!" klinkt er en ik zucht even diep. 'Nou, ik denk dat we de eerste helft sowieso gaan missen.' mompel ik. Ibrahim knikt en leunt tegen het hek. Zo staan we daar in stilte, te luisteren naar een radio..
Zoals Ibrahim had gezegd kwam Jay na een kwartier aan gewandeld. 'Je zei vijf minuten idioot!' roep ik naar hem en schud mijn hoofd. 'Chillax girl, ik ben er nou toch.' Grijnst hij. Ik rol met mijn ogen en kijk hem aan. 'Je hebt geluk dat je een goede lengte hebt, ga bij dat hek staan. Ibrahim jij gaat er eerst over.' zeg ik. Hij kijkt me zuchtend aan en knikt. Jay wist toch al wat hij moest doen, even twee rebelse mensen op zijn schouders laten staan om vervolgens over een hek te klimmen. Niet dat hij het heel erg vond, ik gebruikte hem zo vaak. Ik kijk toe hoe Ibrahim via zijn schouders over het hek klimt en met een zachte klap aan de andere kant komt. 'Doet het pijn Ibi?' lach ik en hij schud zijn hoofd. 'Neuh, maar ik vang je wel op anders breken je benen straks nog met die hakken aan.' grijnst hij. Ik knik, 'goed punt.' zeg ik en werp een blik op mijn hoge, leren sleehakken. Ik loop naar Jay en druk nog snel een kus op zijn wang. 'Dankje JJ.' grijns ik en klim vervolgens op zijn schouders. Ik klim gemakkelijk over het hek en zoals beloofd vangt Ibrahim me gemakkelijk op. 'Nou, later rebellen... Niet met vreemde voetballers meegaan Rivera!' grijnst Jay. Ik steek mijn tong uit, 'nee joh, ik ga gewoon gezellig met Ramos mee, nou goed?' grijns ik. Hij lacht kort en draait zich om om weg te lopen. Ik lach ook nog even en loop naar boven, gevolgd door Ibrahim. Na een paar minuten staan we binnen en ik haal opgelucht adem. 'Nou, we zijn binnen.. En nu?' vraagt Ibrahim en ik kijk om me heen. Ik zie op het scherm dat het nu rust is, en dat na vijfenveertig minuten beide clubs nog niet gescoord hebben. We hebben dus nog niet veel gemist, hoogstens wat mooie kansen. 'Ehm.. Drinken halen ofzo?' stel ik voor en kijk naar Ibrahim die knikt. Hij kijkt kort om zich heen en zijn blik blijft hangen als hij rechts van zichzelf kijkt. 'Of rennen voor hun.' piept hij en ik kijk razendsnel dezelfde richting op. De beveiligers... Well fuck.. Ik knik alleen en trek hem mee en ren zo snel mogelijk. Ik heb geen idee waarheen, maar alles is beter dan die dudes. Mij kennende houd het geluk al snel op wanneer ik tegen iemand bots en met een harde klap op de grond val. Ik kijk kort om me heen en zie dat ik in een gang ben. Wacht eens even.. Dit zijn de deuren van de kleedkamers! Aan het einde van de gang zie ik twee open deuren en het voetbalveld. Oké, ik ben wel heel ver gekomen. 'Gaat het?' hoor ik opeens iemand zeggen met een Portugees accent en merk dan pas het paar paarse voetbalschoenen op. Ik ken die schoenen en wanneer ik opkijk worden mijn vermoedens bevestigd. Het is de Cristiano Ronaldo, en ik ben met mijn botte kop tegen hem aangerend. Goede indruk joh.. 'Ja, het gaat wel.' glimlach ik en ik kijk naar zijn hand die uitgestoken is. Ik pak hem aan en hij trekt me gemakkelijk omhoog. 'Oh! Cristiano, we zullen haar meteen meenemen, het spijt ons zo erg.' hoor ik de beveiliging zeggen en ik hoor voetstappen naderen. 'Laat het, deze twee horen bij mij.' mompelt Cristiano. Ik zeg niks en kijk naar de beveiliging die knikt en vervolgens weg loopt. 'Dankje.' zeg ik opgelucht en kijk naar Ibrahim die mee wordt genomen door Pepe richting het veld. 'Waar gaat hij heen?' vraag ik. 'Hij mag wel bij ons op de bank zitten, net zoals jij.. Alle plaatsen zijn vol aangezien het uitverkocht is.' lacht Cristiano en ik glimlach. Het valt me nu pas op dat hij echt knap is, en niet eens zo arrogant als iedereen zegt. 'Maar vertel me is... Ben je echt een engel of speel je er alleen een in mijn dromen.' grijnst hij en ik grinnik. 'Voor jouw een vraag en voor mij een weet.' grijns ik. Hij knikt en slaat een arm om mijn middel. 'Cute..' mompelt hij en vervolgens loopt hij naar de bank. Ik loop rustig mee, niet wetend dat dit alleen maar het begin was van een prachtige relatie...


I hope you liked it! Mijn eerste one-shot haha.
xx Kaylee

Reageer (1)

  • Vanth

    'Correctie, ik wou naar de wedstrijd, ik zei niks over tickets. Goed luisteren knuffelmarokkaan van me.'
    Haha, geweldig ;p
    &
    'Maar vertel me is... Ben je echt een engel of speel je er alleen een in mijn dromen.'
    Als Cristiano dat ooit tegen mij zou zeggen zou ik ter plekke neervallen *-*

    I love it!!

    xoxo

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen