Foto bij I've got it!!!!

Ik zit achterop de fiets van Lucas. Hij had eerst nog gezegd dat ik voorop mag maar dat had ik liever niet. Vroeger was het nog leuk. Na een kwartiertje stopt Lucas opeens met fietsen. "Wat is er aan de hand?" Vraag ik verbaasd. "Ik kwam ineens met een idee dat als je aangenomen wordt, om dat dan te vieren." "Goed idee, maar eerst moet ik nog naar dat gesprek:P." Dan fietst hij verder.

Na nog ongeveer 20 minuten gefietst te hebben staan we eindelijk voor de deur. Ik bent zenuwachtig als ik aanbel. Ik krijg geen reactie en hoor ook niemand komen om de deur open te doen. Na nog een keer gebeld te hebben, waar weer niemand open doet, besluit ik om weg te lopen als opeens de deur open gedaan wordt. Een jongen van ongeveer 18 met bruin kort haar en groene ogen staat in de deuropening. "Wat kan ik voor jullie doen?" vraagt hij een beetje arrogant.
"Ik kom voor de baan als huishoudster." Probeer ik er niet arrogant uit te brengen.
"Kom maar binnen." Mompelt hij nog wat en loopt naar binnen. Lucas heeft ondertussen zijn fiets op slot gezet en loopt met me mee. "Wacht hier dan haal ik degene van wie dit idee is." Hij loopt naar boven en verdwijnt.

Even later komt er een vrouw naar beneden. "Jij bent vast Jessica?" Vraagt ze op een veel vriendelijkere toon dan die jongen. "Ja, klopt." "Ik ben Genevieve en wie is deze jongen die je vergezeld?" "Ik ben Lucas." hoor ik hem zeggen. "Ik ben de beste vriend van Jessica." "Oké, gezellig dat je er ook bent maar ik moet Jessica toch even meenemen voor het gesprek." "Geen probleem hoor." "Je mag wat drinken pakken en op de bank zitten, TV kijken als je wilt. Dan zie je haar zo weer terug." En ze neemt me mee naar een kamertje.

Lucas' pov

Ik zie Jessica verdwijnen en loop naar de huiskamer. 'WOW' denk ik 'Die huiskamer is al gigantisch, ik hoop dat Jessica nog genoeg tijd overhoudt.' Ik zet de TV aan. Op dat moment komt er een andere jongen binnen. Hij heeft donkerblond, halflang haar en bruine ogen. "Hoi, ik heb gehoord dat jij de vriend bent van misschien onze toekomstige huishoudster?" "Ja, klopt." "Ik ben Lennart. Eigenlijk ben ik tegen huishoudsters maar het was 3 tegen 1 voor hun. Wil je wat drinken?" "Ja, cola. Ik ben trouwens Lucas."
Hij knikt en loopt naar de keuken. Ik zap nog even door. Lennart komt terug met een glas cola. "Ik moet weer terug naar boven. Misschien zie ik je nog wel eens een keer." Ik knik en hij loopt de huiskamer uit.

Na 20 minuten had ik alles wel gezien en doe ik de TV uit. 'Dat gesprek duurt wel lang.' Denk ik en net op het moment dat ik opsta komt Jessica binnen met een heel vrolijk gezicht. "Laat me raden, je bent aangenomen?" toen ze me knuffelde wist ik het antwoord al. "Dus ik moet nu geld uitgeven?" "Volgende keer betaal ik. Dat beloof ik." Antwoord ze vrolijk. Als we op het punt staan te vertrekken, komen Lennart en de jongen met het korte haar naar beneden. "Ik geloof dat ik je nog vaker ga zien." Zegt Lennart tegen me. "Reken daar maar op." De jongen met het korte haar kijkt nog arroganter dan eerst.

"Dan zie ik je dalijk weer." Zegt de Genevieve. Ik kijkt verbaasd maar zeg niks.

Jessica's pov

Ik glimlach naar Geevieve en draai me om. Ik zie dat een jongen met halflang haar iets in Lucas' oor fluisterd. Ik bent nieuwsgierig maar bedenk dat ik me door mijn blijdschap maar iets in mijn hoofd haal.

Dit keer ga ik wel voorop zitten. We rijden naar het café dicht bij onze huizen in de buurt. We bestellen allebei een cola en wat snacks. Na mijn 2e glas cola leeg te hebben gedronken kan ik het niet laten. "Wat fluisterde die jongen daar in je oor?" Lucas kijkt me een beetje schuldig aan en ik schrik van zijn reactie. 'Zeg het nou.' Denk ik. Maar het blijft stil.

Reageer (1)

  • barbara

    He meid van mij heb je teminste je 1e reactie te pakken ik neem een abo. Ga please snel VERDER

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen