Wat is er aan de hand?_002
In die zelfde week was Jacob jarig en hij gaf een feest in zijn garage. Ik en Brady waren ook uitgenodigd. Lilly stond erop dat ik haar mee nam. Naast de groep van Sam waren Julianna en haar tweeling broer er en een paar klasgenoten van Jacob die zich niet heel erg op hun gemak voelden, ook Bella, een oude vriendin Jacob, was er. Seth bleef veel in de buurt van Julianna en Thomasso en weigerde met ons te praten. Julianna daarin tegen ging een gesprek aan met Lilly over mode en zo. Ze bleek heel aardig te zijn en hartstikke grappig. Brady, Lilly en ik hadden net een mega zak chips opgetrokken toen we Leah hoorde schreeuwen, we keken op en zagen Leah en Anna (een klasgenoot van Jacob) dreigend tegenover elkaar staan. Waar de ruzie over ging werd al snel duidelijk, Anna had Leah op de tafel met drinken geduwd en nu zat Leah onder de cola. Ze waren elkaar aan het uitschelden. Anna haalde uit en gaf Leah een klap in haar gezicht. Leah zakte door haar knieën voor de aanval, ze gromde en begon zachtjes te trillen, totdat Jared tussen beiden kwam en zei dat ze moesten kappen. Leah draaide zich op en liep met grote passen de garage uit, Bella wou haar achterna gaan maar Seth zij dat hij haar wel ging zoeken. Julianna en Thomasso wierpen een blik op Sam en toen Sam knikte rende ze allebei de garage uit. Sam is dus echt de leider van de groep.
De meeste mensen wilden naar dit ongeval naar huis. Ook Lilly had genoeg van het feest en wou naar huis. We namen afscheid van Jacob en liepen de garage uit. De zak chips bleef eenzaam achter.
Het werd die avond laat voor Lilly en mij want we waren naar het strand gegaan voor een nachtelijke picknick, ik had thuis wat drinken en te eten en een paar fleece-dekens gehaald en nu lagen we onder een fleece-deken sterren te kijken.
*zucht*
‘wat is er Lilly’, Lilly lag met haar hoofd op mijn borst en zuchtte diep
“waarom is de wereld vol met ruzie en haat? Het is gewoon niet eerlijk”
‘hoezo?’
“nou Seth heeft ons vertrouwen geschonden, nou ja een groot woord, maar hij heeft ons gekwetst, daar zijn we kwaad om, we zijn woedend. We zijn boos op Sam omdat hij onze vriend heeft afgenomen, en dan zit er in een klein hoekje de liefde verstopt die je dan bijna niet voelt”
‘ja…’, het bleef even stil en toen zij ik: ‘zolang ik weet zal liefde en woede nooit samen gaan.'
Ze lachte, “klopt maar liefde en vriendschap gaan gelukkig wel samen” Ze tilde haar hoofd omhoog zodat haar gezicht boven de mijne hing, ze drukte snel haar lippen om die van mij toen ik iets wou zeggen. Ik ging rechtop zitten en trok Lilly op mijn schoot en fluisterde ‘i love you’ in haar oor. Ze lachte en stond op terwijl ze haar hand uitstak om mij overeind te trekken. We liepen met zijn tweeën het water in. toen we tot ons middel in het water stonden sloeg Lilly haar handen in het water. De spetters die eraf kwamen glommen in het maanlicht “watersterren, wat mooi” ‘niets is mooier dan jou’ zei ik en Lilly moest lachen en begon me te kietelen zodat ik dubbel klapte van het lachen. Lilly haakte mij pootje zodat ik mijn evenwicht verloor en viel, in mijn val trok ik Lilly mee. Zodra ik weer boven kwam ging ik weer kopje onder van het lachen omdat Lilly zeewier in haar haar had. Ze trok snel het zeewier uit haar haar, en duwde mij, toen ik weer boven water was, onder water. Toen ik weer sputterend boven kwam, stond Lilly zich op de kant af te drogen met mijn T-shirt. ‘mijn T-shirt!’ ze stak haar tong uit en gaf het natte shirt terug “eigen schuld, had je me maar niet uit moeten lachen”. Ik gaf haar een knuffel (ze protesteerde heftig omdat ik nog droop van het water) en vroeg of ze naar huis wilden. Dat wou ze dus pakte we alle spullen in en gingen naar huis. Lilly bleef bij mij slapen want dat hadden we zo afgesproken. Toen we allebei gedoucht hadden kwam Lilly erachter dat ze haar pyjama was vergeten en leende ze een te groot shirt van mij, daarna trok ik het tweede bed onder die van mij uit en maakte dat op. Lilly sprong op mijn gedeelte van het bed en ging onder de deken liggen “welterusten”
‘welterusten’ ik ging naast Lilly onder het dekbed liggen en Lilly kroop helemaal tegen mij aan. Binnen 5 minuten sliep ze, maar ik niet. Buiten hoorde ik een wolf huilen en op de een of andere manier moest ik meteen aan Sam denken, toen viel mij iets op: iedereen die bij Sam hoort begint te trillen als ze kwaad worden Seth deed dat voordat hij bij Sam kwam nooit. Mijn gedachte waren nu zo rumoerig dat ik zeker niet meer in slaap kon komen dus stapte ik mijn bed uit en zette de computer aan, daarna sloop naar beneden voor nog een mega zak chips en wat te drinken. Eenmaal weer boven stopte ik mijn favoriete spel in de computer. Na ik weet niet hoelang hoorde ik mijn moeder thuis komen. Ze liep naar boven en deed mijn kamerdeur open, zodra ze mij achter mijn computer zag zitten, ging haar gezicht op omweer “Collin slaap je nu nog…” ‘SST, Lilly slaapt’ ”oh” ze ging achter me staan om te kijken wat ik speelde en mompelde iets in de trant van ‘ zo laat hoor je dat niet te spelen’. “heb je nog steeds ruzie met Seth en Jacob?” ‘ja’ ze gaf me een kus op mijn hoofd en zij: “dat komt wel goed dat weet ik zeker, welterusten Collin” ‘welterusten mam’ ze liep mijn kamer uit richting de douche. Zodra ik de douche hoorde lopen sloot ik de computer af en liep naar beneden voor nog iets te eten omdat ik nog steeds honger had. Ik vond in het vriesvak nog een kant-en-klare maaltijd en zette die in de magnetron. Het smaakte niet echt maar het was beter dan niets. Toen ik het bijna op had hoorde ik de deur opengaan. “Collin wat doe jij nog beneden?” het was mijn vader, “en waarom ben je nog aan het eten?” Ik kon zo ruiken dat hij weer dronken was, hij had dus weer de hele avond in de kroeg gezeten. ‘gaat jou niks aan!’ ik wierp hem een boze blik toe, at mijn laatste beetje eten op en ging zonder mijn vader nog een blik waardig te keuren naar boven. Mijn moeder stond nog onder de douche dus ik ging maar snel naar mijn kamer voordat ze klaar was. Op mijn kamer ging ik op mijn bed liggen en alsof Lilly het wist dat ik er weer was ging ze tegen me aanliggen. Ook ik sloot mijn ogen ook en algauw viel ik in slaap.
Er zijn nog geen reacties.