Op vakantie
Vandaag ga ik op vakantie. Naar oignies-en-thiérache. Om 8 in de ochtend zitten we in de auto. Papa, mama en ik. We zijn al een tijdje onderweg. Als we dicht bij Eindhoven zijn zeg ik 'heuj we zijn bij Owen. En daarna bij Rein' 'waar woont Rein dan' vraagt mama. 'In Waalre. Onder Eindhoven' antwoord ik. Als we langs Eindhoven en Waalre zijn rijdt er al een tijdje een auto voor ons. Als we in België zitten rijdt hij nog steeds voor ons. Ook als we door Brussel heen zijn geweest rijdt hij voor ons. Ik probeer te kijken wie er in de auto zitten. Ik zie op de achterbank een jongen van mijn lengte met een kuif. Als papa op een pakeerplaats wil pauzeren gaat de auto er ook heen. Ik wacht in de auto en kijk wie er uit stapt. Het is Rein! Ik stap ook uit. Ik neem mijn mobiel mee en ga dicht bij Rein in de buurt zitten. 'Hoe lang moeten we nog rijden mam?' hoor ik Rein vragen. 'We moeten nog ongeveer 84 km'. 'Hoe heet ook al weer de plaats waar we naartoe gaan?' vraagt Rein weer 'Oignies-en-thiérache' 'omgg Rein gaat naar hetzelfde plaatsje als wij' denk ik. Als ik weer in de auto zit, zitten Rein en zijn ouders ook in de auto. Ik check twitter en zie dat Rein iets heeft getweet 'nog ong 84 km naar oignies-en-thiérache #zinin' ik stuur een tweet terug 'ik ga ook naar oignies-en-thiérache. misschien ga ik je meeten!' Rein met zijn ouders gaan weer weg en wij rijden er weer achter. Als ik iets later weer op twitter kijk heb ik een tweet van iemand binnen. ik open de tweet en zie dat hij van Rein is. Er staat: 'wanneer ga je?' ik stuur terug 'ik ben al onderweg' waar zit je nu?' 'als je door de achterruit kijkt, zie je onze auto' ik zie Rein achterom kijken en ik zwaai naar hem. hij zwaait terug. 'naar wie zwaai je?' vraagt zijn moeder aan Rein. 'naar een fan. Ze gaat ook op vakantie naar Oignies-en-thiérache.' zegt Rein terug. 'leuk' zegt zijn moeder weer 'ze waren net ook bij de benzinestation' vervolgt de moeder. 'ooh dat meisje dat op het gras zat' zegt Rein weer. 'ja volgens mij is dat wel een aardig meisje' 'ik ontmoet haar op het park wel' zegt Rein weer. Ik check weer even mn twitter. Ik heb een dm. Van Rein. 'Mag ik je nummer dan kan ik je makkelijker bereiken'. 'Ja hoor typ ik terug. Ik geef hem mijn nummer en als ik twitter weer afsluit heb ik een smsje. Onbekend nummer 'heey nu heb je mijn nummer ook. Groetjes Rein'. Ik stuur terug 'zie ik je zo bij de receptie?' 'Ja is goed' 'tot over een halfuurtje' stuur ik uiteindelijk weer terug. Na een halfuur rijden zijn we er. Rein en zijn ouders zijn er al. Als we de receptie binnenlopen staan Rein en zijn ouders staan. 'Hoi' zeg ik 'hoi' zegt Rein terug. We staan zwijgend tegenover elkaar. De ouders van Rein zijn aan de beurt. Rein krijgt een plattegrond van zijn vader en hij zegt dat ze in huisje 4 zitten. Rein wil wachten tot hij weet in welk huisje wij zitten. Ik en mijn ouders zitten op nummer 3. 'Dat is de 2 onder 1 kap. we zijn buren' zegt Rein vrolijk. We stappen weer in de auto en gaan naar ons huisje. Ik en mijn ouders zitten links en Rein en zijn ouders zitten rechts. We ruimen onze koffers op en pakken alles uit. Als ik bijna klaar ben komt Rein mijn kamer binnen 'zullen we zo het park verkennen?' 'Is goed' zeg ik tegen Rein 'mam? Mag ik met Rein het park verkennen?' 'Als je maar zorgt dat je koffers leeg zijn' krijg ik als antwoord van mama. 'Okee'. 'Ik help je wel met je koffer' zegt Rein. 'Hoeft niet hoor' 'jawel kom' we lopen weer naar mijn kamer. Rein pakt wat kleding en hangt en legt dat in de kast. Ik leg de boeken in mijn nachtkastje en mijn knuffels in mijn bed. De spelletjes en dingen die ik niet in mijn kastje kwijt kan doe ik in de grote kast in de woonkamer. Als we de koffer onder het bed hebben geschoven pakken we de plattegrond en gaan dan de boel verkennen. We lopen door het park. Als we een rondje hebben gelopen zitten we buiten. ik pak Risk uit de kast binnen. ik vraag aan Rein 'ken je dit spel?' 'Nee' antwoord Rein. ik leg het duidelijk uit. als Rein het snapt beginnen we. Als we bezig zijn komen mijn ouders naar buiten. mama vraagt 'ga je mee naar de winkel?' 'Kan ik ook hier blijven?' 'okee. let je dan op het huisje?' 'ja is goed'. als mijn ouders weg zijn komen Reins ouders naar buiten 'ga je mee naar de supermarkt?' Zegt zijn moeder. 'ik blijf hier om op het huisje te passen' zegt Rein terug 'okee is goed. we zijn zo terug' 'tot zo' zegt Rein nog. Dan zijn ook zijn ouders weg. Als we bijna klaar zijn met het spel komen onze ouders terug. Ze ruimen de boodschappen op. Als ze buiten komen zitten heb ik gewonnen. 'Zullen we een spelletje met zijn alle spelen?' Vraagt de moeder van Rein. 'Triominos is leuk' zegt Rein 'kennen jullie triominos?' vervolgt Rein 'jah dat is leuk!' antwoord ik. We schuiven onze tuinbankjes met tafel tegen elkaar aan. De moeder van Rein haalt de doos op. Als we een paar potjes hebben gedaan zeggen onze ouders 'vinden jullie het leuk om samen te gaan barbecuen.' 'Jaaa' is ons antwoord. We hebben nog een gezellige avond verder. We gaan laat naar bed. De volgende dag word ik om 9 uur wakker gemaakt. Ik doe 1 oog open en zie Rein. 'Word wakker, mn vader wou naar een oorlogsmuseum en jullie zouden er naar toe gaan dus gaan we samen' verteld Rein hyper 'huh' is mijn antwoord. Rein legt het dan rustig uit 'echt? Leuk!' is mijn antwoord dan. 'Zie ik je zo voor het huisje?' Vraagt Rein 'ik ben er in 10 minuten' 'okee tot zo' ik klim uit bed en kleed me snel om. Ik kam snel mijn haar doe mn hoed op. Dan ga ik naar buiten. Rein staat al te wachten. We lopen een stukje het bos in. Als we uit het zicht zijn van het huisje pakt Rein een roos van de grond en vraagt 'wil je met me?' Hij bloost 'ja natuurlijk' hij geeft zijn roos aan me en we geven elkaar een lange zoen. We lopen hand in hand terug. Als we terug zijn ga ik lunchen. We spreken om 13:00 af om naar een museum te gaan. Als we om 1 uur bij de auto's staan moeten we even wachten tot Rein en zijn ouders er zijn. Ik klop even op de deur. Rein komt eraan en zegt dat ze er binnen 5 minuten zijn. Rein komt alvast buiten staan hij vraagt 'mag ik bij jullie in de auto komen zitten?' Ik vraag aan mama 'mam mag Rein bij ons in de auto' 'ja hoor is goed' krijg ik terug 'jaa gezellig' zeg ik weer tegen Rein. 5 minuten later zitten we in de auto onderweg naar het museum. Als we na een halfuurtje rijden aankomen lopen we door het gebouw. Het is heel interessant. Als we weer terug naar het huisje gaan halen we onderweg een patatje. De rest van de vakantie is heel leuk. Elke dag ga ik met mn ouders weg en elke dag zie ik Rein even. De 6de dag van de vakantie gaan we weer met Rein en zn ouders een dagje weg. We gaan naar een pretpark en daarna naar een dierentuin. Om 09:00 staan we al in de rij bij het pretpark. Het is nog rustig en je kan overal zo in. Rein en ik gaan in de zweefmolen, schommelschip, wildwaterbaan en glijbaan. Rein gaat met zijn ouders en mama ook nog wat achtbanen in. We gaan ook met zn allen nog wat attracties in en we lunchen er. Rond 2 uur gaan we naar de dierentuin. Ook hier is het heel erg leuk. We lopen langs slangen, schildpadden, olifanten, zeedieren en nog heel veel andere dieren. Rein en ik maken ook samen veel foto's . Zo staan we samen op de foto met een schildpad, olifant, witte tijger, giraf en een chimpansee. Om 5 uur gaan we weer naar het huisje toe. Na het eten gaan Rein en ik nog even de bossen in. We maken nog wat foto's. Zoenend, knuffelend, gek en normaal. Als we op het tuinbankje zitten voor ons huisje zitten zegt Rein 'I love you' 'awh I love you too' zeg ik terug. 'Zullen we gaan logeren?' Vraagt Rein weer. 'Ja goed idee. Bij wie?' 'Bij jou, omdat ik bij je wil zijn' 'maar het kan toch ook een keer bij jou? vraag ik weer. 'Ja maar dan ben ik niet echt bij jou en dat wil ik juist' 'okee kom we gaan het aan onze ouders vragen'. Ik loop de linkerdeur in en Rein de rechter. 'Mam? Mag Rein hier komen logeren vanavond? Vraag ik aan mama. 'Waarom ga je niet bij hem logeren?' Krijg ik als antwoord terug. Ik zeg weer 'hij wil graag hier logeren' 'okee is goed. Als je zelf maar het bed opmaakt' 'komt goed' zeg ik weer. Ik ga Reins deel van het huisje binnen en vraag of het mag 'jaa het mag' krijg ik als antwoord 'mag het van jouw ouders ook?' 'Jaa!!' Antwoord ik. We geven elkaar een knuffel. We verhuizen snel de spullen naar het bed bij mij in de kamer. Als we het bed hebben opgemaakt (met de slappe lach) gaan we naar de woonkamer. We kijken een filmpje met papa en mama. Mama is ook aan het borduren. Rond 10 uur gaan we tanden poetsen en dan naar bed toe. Als we in bed liggen zijn we nog gek aan het doen. We moeten constant lachen. Mama komt telkens langs om te zeggen dat het wat zachter moet. Dan zijn we weer even zacht en dan lachen we weer even hard als eerst. Als mama na een paar keer weer langs is geweest beloven we echt stil te zijn. Als mama weg is gooi ik een kussen naar Reins hoofd. Ik hoor Rein niks doen dus gooi nog een kussen naar Rein. Dan pakt hij mijn arm en trekt me uit bed. Ik breng een klein gilletje uit en Rein doet snel zijn hand voor mijn mond. Hij trekt me in zijn bed en begint me te zoenen. Ik heb mijn armen om zijn nek geslagen en zoen hem terug. Na een tijdje zegt Rein 'je hebt het niet door mij jij bent alles voor mij' 'awh je bent een schatje' 'jij bent my main girl my number one' 'awh' zeg ik weer. Ik geef hem een knuffel en een zoen op zijn wang. Ik zeg 'ik ga weer naar het andere bed proberen te slapen' 'nee' zegt Rein 'blijf bij mij in dit bed slapen' 'okee'. Rein pakt me om mijn middel en zegt 'welterusten schatje' 'truste' zeg ik terug en sluit mijn ogen. De volgende ochtend word ik vroeg wakker. Rein slaapt nog. Als ik iets beweeg word hij wakker. Hij heeft zijn ogen nog dicht. Ik begin hem te zoenen. 'Huh huh wat gebeurt er' 'Reintje je was bij je vriendin aan het logeren weetje nog?' 'Ohja'. Ik giegel. We zoenen elkaar af en toe. Vandaag zouden we niet weggaan. 'Zullen we samen gaan zwemmen?' Vraag ik. 'Leuk idee'. We stappen het bed uit en kleden ons aan. Papa en mama zitten aan de grote tafel te ontbijten. Rein en ik schuiven gezellig aan. We vragen of we mogen zwemmen 'is goed maar vanavond hebben we een verassing voor jullie 2en'. Rein en ik kijken elkaar vragend aan. Na het ontbijt gaan we even aan Reins ouders vragen of we mogen zwemmen. 'Ja hoor, maar jullie moeten vanavond wel vrij houden' 'jullie weten het ook al. Mar's ouders doen ook zo geheimzinnig' 'je ziet het vanavond wel' zegt Reins moeder. Rein pakt zijn zwembroek en we gaan weer naar het andere deel. Even later gaan we lunchen. Na het lunchen kleden we om ons. Eerst kleed Rein zich om. Hij komt alleen in een zwembroek de kamer in. 'Sexy buikje' zeg ik 'haha dankje' hij geeft me een zoen. Dan kleed ik me snel om. Ik kom in mn bikini de kamer inlopen. 'Jij bent een knap meisje' zegt Rein tegen me 'dankje' ik bloos. Als we onze kleren over onze badkleding hebben aangetrokken en een bal hebben gepakt lopen we richting het zwembad. Als we bij het zwembad zijn proppen we onze kleren in een kluisje en lopen we voorzichtig naar de douches. Als we iets nat zijn lopen we naar het grote zwembad. We springen er tegelijk met een plons in. We gooien een tijdje met de bal over. 'Zullen we van de glijbaan af?' Vraagt Rein. 'Ja maar dan wel de hoge en daarna de wildwater' 'okee is goed' zegt Rein weer. We gaan de trappen op voor de hoge glijbaan. Niemand staat te wachten dus Rein en ik kunnen zo door. We gaan vlak achter elkaar. Eerst Rein dan ik. Als we een paar keer van de hoge glijbaan af zijn gegaan gaan we van de wildwaterbaan. Ook daar gaan we een paar keer van af. We gaan nog even in het wedstrijdbad en gaan dan weer naar het huisje. We zitten bij Rein en spelen een potje triominos met zijn 2en. Om half vijf gaan we nog even naar mijn en mijn ouders deel van het huisje om de spullen van Rein weer terug te brengen. Dan ga ik eten. We eten pizza. Als we aan het eten zijn heb ik een zenuwachtig gevoel in mijn buik. Na het eten ga ik meteen naar Rein toe. Rein is nog aan het eten. Ik wacht op de bank. Als Rein klaar is met eten komt hij naast me zitten. 'Ben jij ook zenuwachtig voor zometeen?' vraag ik. 'Ja ben echt benieuwd wat het is' 'jullie komen er zo vanzelf wel achter' zegt de moeder van Rein. 'Waarom gaan jullie niet even naar buiten samen. Het is lekker weer' zegt ze weer. 'Oke'. Rein en ik lopen langzaam naar buiten. 'Ik snap er echt niks meer van. Mama doet echt raar vandaag' zegt Rein 'haha ik merk het ook aan je moeder'. We lopen hand in hand rustig een rondje door het park. Als we aan de andere kant van het park zijn voel ik mijn mobiel trillen 'komen jullie zo naar het huisje. We gaan zo weg. Xx' stuurt mama. 'Zullen we naar het huisje rennen?' vraag ik aan Rein. 'Oke maar dan wel rustig. Ben niet van plan moe te worden' zegt Rein terug. We lachen. We joggen rustig terug naar het huisje. In 5 minuten zijn we er. De auto is al open. Rein gaat naast me zitten in de auto. Als we even zitten komen papa en mama ook in de auto zitten. Mama zegt 'Rein je moet bij je ouders in de auto' 'waarom?' vraagt Rein. 'Weet ik niet' 'okee' Rein gaat de andere auto in. We zwaaien naar elkaar. Ik krijg een smsje: 'kut dat ik niet bij je in de auto mag zitten x' stuurt Rein. 'Indd ben echt zoo zenuwachtig xx loveya' stuur ik terug. 'Haha ik ook xx loveu2' krijg ik weer van Rein. Na ongeveer 20 minuten rijden gaan we een wegetje in. Dan komen we tot stilstand aan de zijkant. We stappen uit. De ouders van Rein hebben de auto iets verder op geparkeerd. Samen lopen we achter onze ouders aan. We gaan een groot gebouw in. Onze ouders gaan naar de receptie. We moeten naar de eerste verdieping. We lopen naar boven en lopen bij 108 naar binnen. Als we binnen zijn weten we het. We hebben een fotoshoot. Als de vrouw die er werkt het heeft uitgelegd gaan onze ouders de deur uit. We moeten voor een wit doek staan. We krijgen allemaal poses te zien hoe we kunnen staan. We kiezen er een paar uit. We maken ook hele speciale. Eentje dat we samen een hartje vast hebbeb met de tekst 'I love you', eentje waar we samen een hartje van onze handen maken en elkaar zoenen. Als we er klaar zijn moeten we naar 203. Als we daar zijn zien we allemaal verschillende achtergronden op de muur hangen. Ook hier krijgen we eerst uitleg. We moeten bijvoorbeeld op een surfbord staan (in onze badkleding) en we zaten op een motor en er waren nog veel meer dingen. We hadden veel plezier en maakten veel foto's. Na een tijdje waren we weer klaar. Onze ouders mochten weer binnenkomen. We moesten onze telefoonnummer, email en adres geven. Ze zouden de foto's over 3 dagen op de post doen. Mama vraagt of het niet eerder kunnen krijgen. Omdat het een speciale gelegenheid is kunnen we ze morgen ophalen. We gaan weer naar het huisje toe. Als we aankomen ga ik snel in bad en dan naar bed. Ik sms nog even met Rein en ga dan slapen. De volgende ochtend word ik om 8 uur wakker gemaakt door mama. Ik moet mijn koffer inpakken en we moeten om 10 uur het huisje uit. Om 10 uur staan we buiten. Er komt iemand van de inspectie langs om te kijken of alles schoon is. Als ze weer buiten komt en zegt dat alles goed is mogen we gaan. We rijden eerst naar het gebouw van de fotoshoot. Als we de foto's hebben gaan we weer naar Nederland. We stoppen nog even na Brussel om afscheid te nemen. Rein en ik geven elkaar een dikke knuffel en nog een zoen. Rein pakt een pakje uit zn jas en geef het aan mij. Ik pak het uit en zie een sleutelhangeer met een foto van ons samen erin. 'Awh wat lief' zeg ik en ik geef Rein nog een knuffel en een zoen. We spreken binnenkort weer af en gaan dan gaan we de auto in. Op weg naar huis.
Er zijn nog geen reacties.