Foto bij 023

Liam's P.O.V

Daarom kom ik dus met de auto" zei hij luchtig. "zit neer. we waren nog niet aan begonen. ik was ook een beetje laat." "oude auto?" mompelde ik "5 minuten meneer" zei tommy. ik moest me inhouden niet te lachen met de opmerking. "weet je wel. die stomme nokia c3's " zei hij terwijl hij duidelijk zijn iphone op de bar legde. "apple" zei hij zacht. maar toch liet hij het iedereen horen. ik lachte net zoals de andere van de klas. en keek hem aan. 'nokia' seinde ik hem. hij begon ook te lachen. 'nooit' lipleesde ik. Ik schudde mijn hoofd en hij begon met lesgeven. natuurlijk was het saai. en ik kon aan niets anders denken dan hoe heet hij eruit zag in die polo. ik bedoel. het spande strak om zijn slanke lichaam.

"Liam. ik denk dat je een antwoord wil geven?" ik keek vlug naar het bord en zag dat ze al 2 paginas verder waren. "um. uh. C2=K: C3" zei ik vlug. "Misschien als je naar nandos gaat en je besteld dat. ik heb het nog nooit geprobeerd." Zei hij. Ik wist niet wat te doen dus ik legde mijn hoofd dan maar op de tafel. "Ik denk niet dat het juist is" zei hij. Iedereen was aan het lachen en ik kon wel onder mijn tafel gaan zitten. Ik schoof wat naar onderen zodat ik net boven het tafelblad uitkeek. "Iemand. Die wel aan het opletten was?" Tommy was alweer zeer actief. te actief voor een maandag morgen. "Kunnen we niet op excursie naar nandos gaan en vragen als ze C2=km" hij twijfelde. "C2=km:C3" zei ik. "Doe maar. en als ze het hebben. liam heeft honger" zei hij. Ik keek op. "omdat jij honger hebt. ik kan echt wel een ontbijt overslaan. U aan de ander hand." zei ik. en dan besefte ik dat ik teveel gezegd had. ik kon niet weten dat hij geen onbijt had gehad. en hij kon dat van mij niet weten. ik zakte onder tafel en nu zelf nog lager.

"ja liam heeft gelijk. ik had geen ontbijt omdat ik me overslapen had. maar ik heb nog nooit nandos als ontbijt gehad. wel Mcdonalds, chinees, taco bell ook heb ik eens een potje krekels gegeten in Thailand. maar achteraf was dat geen goed idee. ik heb 3 dagen overgegeven. voedselvergiftiging." zei hij heel luchtig. daar had hij zich goed weten uit redden. hij gaf iedereen een of andere suffe oefening waar ik toch geen snars van begreep dus keek ik maar een beetje. hij keek me boos aan en seinde dat hij me ging vermoorden. ik zakte weer wat onderuit. 'sorry' seinde ik terug. hij rolde met zijn ogen. hij schreef wat dingen op een papier. en liep dan door het lokaal. tuurlijk was ik nog aan het rondkijken. hij legde het blad subtiel op mijn bank. dan liep hij weer door alsof er niets is gebeurd. de bel ging en ik las het blad. het waren alle antwoorden. ik lachte eens en stak het papier in mijn broekzak. ik had geen 2de uur en was van plan om bij niall te blijven. "kunnen we het echt niet proberen meneer?" vroeg tommy. "in nandos?" Niall keek hem verbaasd aan. "ja." hij lachte.
"jongen, ik woon daar praktisch. ik weet zeker dat ze geen C2=km:C3 hebben." zei niall nog steeds lachend. tommy zijn gezicht viel en hij wandelde weg. "liam ga jemet me mee naar de bibliotheek. ik heb nog iets waar ik wel denk dat je me kunt mee helpen." ik zuchtte. "sorry. ik heb nog een vraag voor meneer. maar morgen misschien?" vroeg ik gespeeld medelevend. "nee, het is oke. ik vraag het wel aan 1 van je vrienden" verdrietig wandelde hij het lokaal uit. "dus je hebt nog een vraag?" ik knikte

"wil je me kussen?" niall keek me verleidelijk aan. "is dat een vraag?" zei hij terwijl hij de deur sloot. ik knikte onschuldig en hij kuste me. ik vergat tijd en plaats en dat is wat ik nodig had. hij stond nu met zijn armen rond mijn nek. "gaat het? ja was niet echt in de les" ik knikte. "sorry maar heb je al eens in de spiegel gekeken? ik bedoel. je ziet er goddelijk uit" zei ik zacht. hij knikte "en ook natuurlijk over mijn vader" hij kwam nog dichter zodat er geen plaats meer tussen ons in was. mijn gsm trilde en hij lachte. "je hebt een berichtje. alweer" ik keek hem boos aan. "dan zal ik maar kijken naar mijn domme nokia he" ik nam een stapje naar achter om mijn gsm uit mijn broekzak te halen.

ik keek naar mijn scherm. "wow." zei ik

ruthgard (ze haat het. daarom noem ik haar het meetste zo) : i wou je laten weten dat mama bezorgd om je is. ze hebben niet meer gesproken sinds gisteren. ik ben vooral boos en heb dan ook beslist om bij Louis in te trekken. ik ben weg voor ze me kunnen tegen houden. we houden van je. x



"het is mijn zus. kan ik ze vlug bellen?" ik keek hem vragend aan. hij was al wat aan het werken en hij knikte "jaja. wil je dat ik wegga?" hij stond recht. vlug nam ik zijn arm. "blijf. alsjeblieft. het is gewoon mijn zus" zei ik terwijl ik op de groene toets drukte. "hallo?" vroeg ik bezorgd. "liam. hallo." zei ze een beetje te kalm. "mag ik geen uitleg. ik bedoel. je overvalt me" zei ik iets kalmer. "ik ben hier weg. wat ze deden was de druppel. ik ben hier weg" "maar. dan komt Louis nooit meer. en dan laat je ma achter. vergeet niet dat ik wel terug moet he" ik was nu dus blijkbaar boos aan het worden. "liam. ik ben zeker dat louis wel nog eens komt. en ik bedoel. ze kunnen je niet opsluiten he. ze zouden eens moeten durven." zei was dus ook boos. leuk. "moet ik je niet helpen?" vreog ik uiteindelijk na even nadenken. "maar jij hebt toch school?' uh. denken ze nu echt dat school me ook maar een haartje scheelt? "maar ik heb geen hoofdvakken meer vandaag. ik had net chemie. asje asje asje blieft?" het was dom omdat ik kon geen smeek gezichtje trekken. "ik ben je moeder niet he Liam. je moet het iemand vragen. tuurlijk is het voor mij oke." ik keek rond me en mijn ogen vielen op mijn chemie leerkracht. "vraag het mijn chemie leerkracht." zei ik dan. "wat? liam!" ik zette mijn telefoon op speaker en wenkte Niall. "hallo?" zei hij dan maar. "ben jij zijn leerkracht?" vroeg ze een beetje mompelend. "um. dat is toch de bedoeling." hij keek me verward aan. ik deed teken dat hij moest meewerken. "ik ben zijn zus. uh liam. ik ga je vermoorden. wel. ik verhuis vandaag omdat er dingen gebeurd zijn in onze familie gisterenavond" zei ze. "um. ja. liam heeft het me verteld gisteren avond." zei Niall nu. "ze gaat bij louis intrekken" zei ik nu. "je beste vriend?" vroeg hij. ik knikte. "uh. liam. echt. ik haat je nu. dus um. vind je het goed als hij komt helpen?" "nee, ik kom wel mee. dan ben ik klaar hier voor vandaag" hij begon te lachen. "weet je zeker. ik bedoel. jij bent een leerkracht?" hij humde. "weet ik hoor. maar ik wil ook wel eens een dagje vrij." ruth lachte. "2 maanden vakantie en nog steeds niet tevreden" hij lachte ook. "zie je zo zusje." roepte ik in de telefoon. ik legde af.

Dankje Niall." Hij knikte. "Het is oke. Ik had wel eens nood aan een dagje vrij." Ik lachte en schudde mijn hoofd. "Kom op. Dan kunnen we hem smeren." We reden naar mijn huis en ik sprong uit de auto. Ruth kwam net uit het huis. "Hallo" ik ging naar haar en gaf haar een knuffel. "Kunnen we helpen?" Ze knikte. "Zal alles in je auto kunnen? anders ik moet er toch heen rijden?" Vroeg Niall van achter me. "Ja als je plaats hebt. Anders moet ik 2 keer rijden" "oke dan. Um. Niall dit is mijn zus. Ruth mijn vriend Niall" ze keek hem aan. "Hallo.ik wou zeggen dat liam al veel over je gezegd maar dat heeft hij niet. Dus ik denk niet dat je zo speciaal bent" zei ze lachend. "Wat ben je weer lief ruthgard" ze sloeg me. Hard. "Iemand moet het hem hard maken niet? Ik bedoel. Pap zal hem wel vermoorden en dat is niet zo goed. Dus um. Ik wil het wel doen." Zei ze. "Eigenlijk vind ze je fantastisch Niall. Maar um. Ze is een beetje verlegen." Zei ik. Ze keek me raar aan. "Hoe dan ook. Chop chop. Ik he. Afgesproken met Louis dat ik daar om 12 uur zou zijn." Ze wou al weg lopen. "Waar verhuis je naar?" Vroeg Niall nu. "Doncaster mijn lief woont daar" "louis" zei ik. Hij knikte. "Je beste vriend toch he?" Ik knikte. Hij volgde me binnen. Alle dozen stonden in de gang. We zetten alle dozen in beide autos. Een beetje voor 10 vertrekken we naar Doncaster.

"Deze keer kies ik de muziek" zei hij. Ik keek hem geschrokken aan. "Je houd van bon jovi" zei ik nu. "Ik kan niet zeggen dat ik niet van bon jovi hou. Maar" hij stak de cd in en ik kotste bijna. "Serieus. Justin bieber? Wil je me doof ofzo?" hij keek me geschokeerd aan. "overdrijf eens niet jij. ik hou van mijn bieber. we zijn een ship. Jiall Boran. kan jij niet tegen op he?" zei hij tegen me terwijl hij het doosje likte. ik keek uit het raampje. "gaat je andere zus er ook zijn?" vroeg hij nu. "ja. dat denk ik toch. Maar het is makkelijk voor haar om meteen naar doncaster te gaan. ze woont in manchester." hij knikte. "ik begrijp dat niet. je gaat allemaal uit huis zo ver als je kan." zei hij. hij vroeg een reden. "jij bent ook ver van huis gegaan. doncaster ligt dichter bij wolverhampton dan Mullingar." "dat is omdat ik Londen wou leren. niet omdat ik mijn ouders haat." ik humde. "ik denk dat mijn ouders gewoon niet de beste zijn." ik keek weer uit het ruitje. "ben je eigenlijk close met je zussen?" wat is dit een politieondervraging? "ja, ze plagen me wel eens. maar eigenlijk zijn we wel close. ze willen me altijd beschermen. vooral Nicola. omdat ze ouder is." "mijn broer en waren bijna letterlijk 2 handen op 1 buik. hij is 6 jaar ouder dus voor mijn ouder scheiden en ze maakten ruzie of begonnen te vechten nam hij met me naar een speeltuintje of gingen we logeren bij mijn grootouders. ik was 8 wanneer ze dan eindelijk scheiden en dat viel hem hard. ik wilde niet dat hij pijn had. dus wou ik hem troosten en hij wou dat niet. hij heeft veel naar me geroepen. maar ik gaf niet op. ik heb bij hem geslapen omdat ik hem hoorde huilen. later is greg dan bij mijn vader ingetrokken en ik ben hem blind gevolgd. mijn moeder heeft een nieuwe man. ze zijn nog niet getrouwd. maar ik heb ook nog nooit echt een gesprek met hem gehad. wel spijtig"

we praten nog door. het is leuk om te weten dat zonder iets te forceren we toch uren kunnen praten. toen we toekwamen waren nicola en louis al aan het praten. ruth rende naar hem en ze waren al lovey dovy. dan Nicola maar.

"cola" zei ik wanneer ik haar in een knuffel trek. "hoe gaat het Lili?" vroeg ze. ik knikte. "goed eigenlijk. leuk om jullie terug te zien. en ik ben niet dood. oke dat was niet grappig maar hoe gaat het met jou? ik bedoel ik heb je niet gezien in wat 2 maanden?" ik glunderde. "alles ik goed." zei ze terwijl ze mij haar hand toonde. haar ringvinger droeg een grote ring. "omg. serieus. oh god." ik was zo blij voor haar. "ik ben zo zo blij voor jou." ze knikte ne keek over mijn schouder. "hallo?" zei ze. ik keek om en zag Niall alleen staan. vlug nam ik zijn hand en trok hem naar ons toe. zo dat hij naast me strompelde. "ik heb iemand met me mee. Niall dit is mijn zus. nicola. je weet wel coca-cola. Nicola dit is mijn lief. Niall" nicola glimlachte naar me en awwd. "cuties. zoals je misschien wel weet is dit mijn broer. ik zou zeggen dat Liam veel over je gezegd heeft. Maar ik heb in geen 2 maanden gezien. dus. sorry." Niall lachte. "hallo. Ik ben Niall. en ik moet zeggen Liam heeft wel al wat over je gezegd." "alleen goede dingen toch broertje?" ik knikte. "oh je hoeft je geen zorgen maken ik heb hem nooit verteld dat je woody verdronken hebt" zei ik terwijl ik een nep traantje wegpinkte. "ik hou nog steeds van je woody" ik keek naar de hemel. "wie is woody?" vroeg Niall. "woody was mijn kat. voordat iemand dacht hoe leuk het zou zijn om te testen hoe lang katten onderwater kunnen blijven" ze keek naar me. "ik heb je een nieuwe gekocht" zei ze. "ja buzz stierf na een week." "daar kan ik niet aan doen" "ik kan niet meer onvereen met je komen. nu ga ik bitchy weglopen en hallo zeggen tegen mijn beste vriend" ik hoorde ze achter me lachen.

"louis." zei ik toen hij ruth 5 seconden met rust liet. "je krijgt hem terug hoor. gewoon hallo zeggen" zei ik tegen ruth. ze keek me boos aan. ik sloeg mijn armen rond zijn nek. "ik hoorde iets over een vriendje?" fluisterde hij in mijn oor terwijl hij zijn armen op mijn rug legde. "uhu. dat is hem." zei ik zeker wetend dat hij Niall achter me kon zien. "is dat Niall. hete Ierse leerkracht dat we in die club tegengekomen zijn?" ik knikte. hij zette me voor hem zodat hij me kon aankijken. "je ziet er goed uit. die lach staat je" "hoe gaat het met jou" zei ik toen hij zijn handen van mijn schouders had verwijderd. "goed. ik heb het wat drukker met school. maar als alles goed gaat kan ik volgend jaar al afstuderen. dan heb ik nog 1 vak dat ik moet afmaken maar ondertussen kan ik wel al beginnen met stage te lopen." "oke. Niall. dit is mijn beste vriend. en mijn zus haar lief. louis. je kent Niall" niall keek me verward aan. "ja?" ik knikte. "ik crush al een tijdje over je hoor. niemand kan die blauwe oogjes weerstaan. en ik heb een gsm weetje nog?" hij lachte. "ja. die nokia. om door de ruit te gooien. dag Louis. ik ken je niet maar hallo" zei Niall.

"zo we kunnen beginnen niet?" we begonnen met alle dozen uit de koffers te halen. we werkten in teams. ik en Niall zetten alles in de gang. nicola en later harry dragen alles naar de juiste kamer. en ruth en louis proberen alles een plaats te geven. na een goed uurtje waren we klaar

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen