066|| Back to black
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present.
Woensdag 14 februari 2007
~ Mila Adams
Nadenkend, met de roos in mijn handen, loop ik het laatste stukje naar het weeshuis. De dorens zijn eraf gehaald, dus ik kan hem rustig rondjes laten draaien in mijn hand. Ik open de deur, groet een paar kinderen en collega`s alvorens ik naar mijn kamer loop. Ik zet mijn schooltas op de grond en leg de roos op mijn bureau. Eerst maar een vaas vinden, anders zal de roos niet lang overleven.
Ik blijf me afvragen van wie de roos afkomstig was. Er zat geen naam bij, niet eens een kaartje! Wat is een valentijnsroos zonder kaartje? Juist, helemaal niks.
'Mila? Bezoek voor je.'
Verbaasd kom ik omhoog van mijn bed. Het boek waarin in aan het lezen was leg ik aan de kant. 'Wie is het?'
Frederique doet de deur verder open en een jonge man staat in de deuropening.
'Bill, wat doe je hier?'
'Ik moet met je praten.'
'Ik moet helemaal niks. Was de boodschap niet duidelijk? Ik wil niet praten. Ik wil helemaal niks meer met je te maken hebben.'
Hij maakt een gebaar naar Frederique toe waarna hij mijn kamer in stapt en de deur sluit.
'Dan ga jij gewoon op je bed zitten en luistert terwijl ik praat.'
Mokkend ga ik op mijn bed zitten. Bill staat nog steeds voor de deur, dus weglopen is geen optie. Hij pakt mijn bureaustoel en gaat er achterstevoren op zitten. Een diepe zucht verlaat zijn mond. Hij kijkt op zijn gemak rond terwijl hij bedenkt waar hij mee begint.
Na enkele minuten van stilte begint hij toch te vertellen.
Bill praat aan een stuk door. Hij vertelt over vroeger, over Tom en Dirk en over zichzelf, over wat hij voelt. Het hele verhaal luister ik. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom Bill zo gedaan heeft en waarom Tom zo doet. Hij wilt zichzelf en zijn broertje alleen maar beschermen.
'Dus …' eindigt Bill zijn verhaal. Ik bijt op de onderkant van mijn lip. 'Dus.' Het klinkt meer als een fluistering.
'Ik, het spijt me. ' Bill kijkt me verbaasd aan.
'Het spijt jóú?'
Pampampammmmm
Ik ben er weer!
Ik heb de afgelopen weken niet geschreven vanwege de examens. Het heeft zich geloond, want ik weet bijna zeker dat ik geslaagd ben!
Anyway, ik ga proberen meer te schrijven, al kan ik niks beloven. Steeds vaker laat ik mijn laptop een dagje liggen om andere dingen te doen!
Lots of love <3
Reageer (6)
Is dit echt het laatste hoofdstuk? Waarom?! Ik wil weten hoe het verder tussen hun gaat. Welke kant gaat Bill kiezen? Gaat Bill voor Mila opkomen? Hoe kan je hier stoppen? Onder je hoofdstukje staat dat je snel verder gaat schrijven. Ik zie dat je het hoofdstuk er twee jaar geleden opgezet hebt. Je schrijft zo mooi. Het is jammer dat je hier stopt. Ik hoop dat je verder gaat schrijven maar ik denk dat het verloren hoop is. Please schrijf verder.
8 jaar geledenSuper snel verder als je er nog verder mee ga XxX
1 decennium geledenOké nu wil ik weten hoe verder
1 decennium geledenHoop dat je nog door schrijft
Sowieso abo
Snel verder please
mooi geschreven
1 decennium geledenmaar nu maak je me alleen maar meer nieuwsgierig
dus pak je laptop en schrijf nog een deel
snel verder(K)
Mooi deeel
1 decennium geledenGeniet van je vrije tijd!
Ga je snel verder?
xx