Hoofdstuk 2: De Man deel 2
Ze liep er voorzichtig over . De ridder kwam aan bij de brug waar ryne . Ik geef je een kans als je het boek nu geeft zal ik je sparen MAAR … als je het niet doet steekt ik de brug in brand .
Hij haalde zijn zwaard boven . Ik zal het boek nooit geven .ryne liep zachtjes verder . Foute keuze . Zei de ridder . Hij stak de brug in brand . Ryne liep naar het einde ze was er bijna . Maar opeens viel ze naar beneden . Het water sleurde haar mee .
Ga naar het einde van deze rivier . De oorlogpraters liepen naar het einde en zetten zich klaar als ryne boven moest komen .
Ryne snakte naar adem . Ze pakte een rost vast . En trok haar op de rost . En met zwoegen en zweten stond op de rost . Ze kon naar de rand springen . En veilig ontkomen aan de ridder .
Maar ze gooide eerst het boek ,de kaart en de stenen naar de rand . Dan liet ze de rugzak in het water vallen . En liet hem verder gaan . Ze sprong zo hard als ze kon naar de rand . Ze viel hard op de natte grond van de rivier . Ze zat er even om de schok te verwerken . Toen deed haar schoen uit en sneed in haar hand met haar zwaard . En lied het bloed op de schoen druppelen . En ze legde hem in het water . Ze pakte alles op en ging verder diep het bos in .
De ridder stond ongeduldig te wachten op ryne . Opeens zag hij de rug zak op de rand komen . En pakte hem en keek in de zak .
Niks ? Hoe kan dat . Kijk mijn heer . Ik heb schoen . Bloed ! De zwart harige meid is dood ! Wij hebben gewonnen . Ryne hoorde het gejuich . En zag ze vieren . Ryne kon haar niet in houden en riep luid keels . Denk jij nu echt dat ik zo makkelijk te pakken ben !!! SUKKEL !!!
De ridder was woedend .en keek naar de oorlogpraters en zei Pak haar stommelingen blijf hier niet zo staan pak haar ! Ryne kon de top van de kerk zien . De oorlogpraters ware dicht bij . Ze liep in de kerk . Ze hoorde buiten de ridder roepen .ze legde een balk tegen de deur zo dat hij niet binnen kon . De balk begon te barsten . Ze liep snel naar het altaar en legde het boek er op . De balk brak ! De deur vloog open .
Er zijn nog geen reacties.