Foto bij silent 4

veel te vroeg gaat de wekker alweer. 'hou je kop.' ik sla hem uit en ga zitten. pfff ik ben moe. ik heb maar 6 uur geslapen en voor mij is dat heel kort. en ik mag pas naar bed als de jongens dat ook zijn, ga ik dit wel trekken?
Dat doet me ergens aan denken: One Direction ligt hier, in dit huis te pitten. ik sta op en kijk in de spiegel. nice, geen bad hairday. ik kan rustig aan doen want ze worden waarschijnlijk toch pas laat wakker. ik pak mijn borstel en begin pluk voor pluk mijn bruine haar te borstelen. daarna doe ik een beetje poeder in mijn gezicht, en voeg wat blush toe. daarna pak ik mijn eyeliner en mascara en ik ben klaar. Ik trek mijn joggingbroek uit en doe mijn loszittende driekwartbroek aan. het zou vandaag heel warm worden, 28 graden celsius als ik het goed heb, met veel zon. ik ben gek op de zon. het doet me denken aan Spanje.

'smeer je goed in, valentina. je huid is niet tegen de zon bestemd.' elke dag voor ik naar school ga moet ik me insmeren met zonneblok, ik ben de enige uit de klas die dat moet. ik heb een veel blekere huid. 'Si.' antwoord ik en smeer me in. het is echt een hele warme, zonnige dag. en ik moet naar school, bah. 'en vergeet je tas niet.' mama schuift mijn boekentas over tafel. ik kijk rond ons kleine huisje. het is krap en beschadigt, maar dit is mijn thuis. mama en ik wonen samen omdat papa ons achter moest laten, mama heeft me nooit uitgelegd waarom. ik pak mijn boekentas en gooi hem over mijn rug. 'dag mama.' ik loop naar de andere kant van de tafel en druk een kus op haar wang. mama is het enige wat ik heb, maar toch voel ik me nooit alleen. 'dag schatje, ik hou van je. tot vanmiddag.' ik knik en loop dan naar buiten, nog even stop ik in de deuropening en zwaai naar haar. 'doei mama, ik hou van je.' en ren weg.

mooie herinneringen die altijd een glimlach achterlaten op mijn gezicht. mama was geweldig. ik trek een zwart t-shirt aan en vlecht mijn haren tot een lange vlecht tot op mijn heup. ik heb nog nooit mijn haar geknipt, omdat mama het te mooi vond om het af te knippen. dus ik doe het ook niet. ik trek mijn afgetrapte all stars aan en verlaat mijn kleine zolderkamertje. tijd om de was te doen. zachtjes loop ik de trap af. ik wil niemand wakker maken. ik trek de badkamerdeur open en zie overal was liggen. oh ja, das waar ook. de jongens hebben gisterenavond nog even hun koffers leeggegooid. ik zie dat het meeste van hun was bestaat uit zwarte kleding dus dat is wat ik het eerst doe. ik sorteer alle kleuren en stop de zwarte kleding in de wasmachine. de rest leg ik in hoopjes bij elkaar, die komen later wel aan de beurt, ik draai me om en zie dat iemand voor me staat. alle kippen op een stokje, ik schrik me kapot. het is Zayn. 'Sorry.' ik loop langs hem de badkamer uit en ga naast de deur staan. hij had alleen een boxer aan en hij had plat haar, wat er heel leuk uitzag. ik denk dat ik dan maar moet wachten tot hij klaar is in de badkamer zodat ik die schoon kan maken.
ik kijk op mijn horloge, het is kwart voor 8. nog 15 uur en 15 minuten voor middernacht. waarom is hij al op? ik geloof dat hij even naar de wc is en daarna weer naar bed gaat. na 10 minuten komt hij aangekleed en wel de badkamer uit. 'ik ga naar Perrie strakjes. kan je even 3 boterhammen met hagelslag maken voor me? ik heb nogal haast omdat ik te laat ben opgestaan. sorry.' ik knik snel. 'Sí señor.' het is eruit voordat ik het doorheb. het is niet de bedoeling dat ik spaans tegen hem ga praten.
voordat ik weer iets zeg loop ik snel naar beneden om die boterhammen klaar te maken. ik wil niet dat de jongens weten dat ik spaans ben. ik weet niet wat het is, maar mensen behandelen je anders als je niet van hetzelfde land komt.
Zayn komt naar de keuken en gaat naast me staan.
'ben jij spaans?' ik weet niet hoe ik moet reageren, ik wil niet anders behandeld worden. 'nee.' ik glimlach even naar hem en geef de boterhammen aan hem. hij neemt het bord aan en zet hem op tafel. 'zo klonk het wel.' ik besluit het te negeren. hoeveel ik ook van one direction hou, ik kan ze niet vertellen dat ik spaans ben. het is geen zonde en het kan zijn dat ik overdreven doe. maar toen mijn vorige bazin erachter kwam dat ik spaans was verlaagde ze mijn salaris en zei da spaanse mensen toch met minder leven. en dat klopt wel, soms. maar ik zit nu niet in spanje. 'is het goed als ik ga stofzuigen?' 'ja hoor, maar wel beneden alleen. anders worden de jongens wakker.' oh ja. ik knik en loop naar de hal om de stofzuiger te pakken. op naar de volgende klus.

Reageer (2)

  • harrystylesO

    juist, klopt. ik typte het op mijn ipad dus.... nou ja laten we zeggen dat ik niet zo goed kan typen op dat ding hahaha dankje. ik zal het ff aanpassen.

    1 decennium geleden
  • Curlylove

    moet dit niet silent 4 zijn, want nu zijn er 2 silent 3´s

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen