Maandag, 18 Februari - Vervolg
Maandag, 18 Februari - Vervolg
Ik zat tegenover Jack en Finn. Jack had net thee gezet en koffie. Het was alsof we een deal gingen maken. Wat we eigenlijk ook gingen doen. Finn glimlachte even lief naar mij en raakte met zijn voet mijn been aan. Ik moest ook glimlachen. Jack ging zitten en zuchtte diep. "Dus, Hazel. Je vond het idee goed?" Ik knikte licht. 'Ja, alleen... ik ben bang dat jullie jaloers gaan worden. Één van jullie twee dan, of beide. Geen idee. Ik bedoel, als ik Finn nu zou zoenen, wil ik geen dodelijke blik van jou, Jack.' Jack keek even weg en knikte. "Ik heb een contract gemaakt." Finns blik ging direct naar Jack. "Wat? Jack, dit is geen vijftig tinten grijs, we doen niet... aan.." Finn keek naar het contract en begon het te lezen. Ik trok het contract weg van Finn en keek er zelf naar. Er stond in dat ik met beide mocht doen wat ik wilde zonder dat het gezien zou worden als vreemdgaan, op de voorwaarde dat ik op 31 maart zou besluiten wie ik koos. Als ik het dan nog niet wist, dan mocht ik bij geen van beide meer aanpappen. Ik keek Jack aan die een beetje zenuwachtig mij aankeek. "Jack, je kan het overdrijven met een contract. Waarom trouwens 31 maart en niet 1 april?" Jack zuchtte en mompelde: "Omdat op 1 april mensen het grappig vinden om grapjes te maken en ik heb geen zin in ; ik kies.. Jack! 1 april, Finn!" Ik moest heel zacht lachen. Dat was vrij goed doorgedacht. 'Ik moet toegeven, ik vind het contract nog niet zo'n slecht idee. Maar mag ik een pen? Ik wil dat jullie je ook aan bepaalde regels moeten houden.' Jack knikte snel en haalde een pen tevoorschijn. Ik nam hem aan en begon er wat bij te schrijven. 'Ik wil dat jullie beide ook een handtekening zetten voor niet jaloers worden, geen ruzie maken en ook ná het contract, als ik gekozen heb, niemand elkaar aanvalt. En.. Ik wil dat jullie je best gaan doen, sorry. Dat klinkt raar.' Jack en Finn keken elkaar aan. Ik zetten mijn handtekening bij mijn naam en gaf de pen aan Finn. 'Moeten we trouwens ook iets gaan doen zoals... dag om dag? Of... mag ik zelf bepalen wanneer met wie?' Jack knikte. Finn schreef dat er meteen bij. Ook Finn zetten zijn handtekening erbij en Jack. 'Wie bewaard het contract?' Jack glimlachte licht. "Ik maak wel een kopie voor jullie twee." Ik knikte en keek even de woonkamer in waar mijn ouders tv zaten te kijken. Mijn broertje kwam de keuken binnen gewandeld. "Hé Finn, hé Jack!" Zei Vince glimlachend en ging voorzichtig op Finns schoot zitten. 'Oké, naja. Hier is m'n nummer... ik had me nummer veranderd, sorry. En.. ik zal jullie wel sms'en voor afspreken enzo.' Het was moeilijk om met Jack en Finn tegelijk te praten. Ik wist namelijk niet met wie ik moest gaan praten. Jack gaf ons de thee en koffie. Toen ik de thee op had, zei ik ineens: 'Ik heb.. zin in drank. Zullen we vanavond uitgaan? Met z'n drieën? Misschien is het goed als we iets met ze drieën gaan doen.' Jack keek Finn aan die onzeker vroeg: "Maar het is maandag?" Ik knikte. 'Ja, het is dus rustig in de kroeg.' Jack keek mij aan en glimlachte. "Ik vind het een goed idee." Ik glimlachte terug en keek Finn aan. 'Als je niet wilt, hoeft het niet hè?' Finn keek Jack even aan. "Nee, je hebt gelijk. We moeten ook wat meer met z'n drieën gaan doen."
Hierop komt een vervolg. muwhahaha.
Reageer (1)
Je meent het! Moest die het einde van het verhaal zijn moest het een beetje vreemd zijn... maar ik weet wat je bedoeld ;p ga maar snel weer verder, er gaat sowieso iets gebeuren in de kroeg.. En ik ben benieuwd wie ze gaat kiezen, misschien gaat ze uiteindelijk wel met een andere YouTuber fzoo of de neef van haar vriendin ;p
1 decennium geleden