Foto bij Chapter Five

Het werken is ook weer klaar. Ik denk best wel dat ik goede vrienden met Michael kan worden. We hebben goede gesprekken gehad. Zelfs over ons liefdesleven. Zo weet ik van hem dat het ook laatst uit is gegaan met hem en dus nu zijn ex-vriendin. Zij heeft hem ook bedrogen. Toen ik ook mijn situatie uit heb gelegd hebben we hier hele diepgaande gesprekken over gehad. Maar gelukkig hadden we het hier niet de hele tijd over. Ook weet ik nu dat hij dit jaar niet naar school gaat. Hij is vorig jaar geslaagd, ook van de havo, en heeft er voor gekozen om een tussenjaar te houden. Daarom had die ook gesolliciteerd bij de Forever 21. Hij wou niet de hele
dag thuis zitten. Want zijn vrienden gaan wel gewoon naar school. Uiteindelijk heb ik nog zijn nummer gekregen.
Nu zit ik alweer op de fiets naar huis, nou ja eigenlijk ben ik op weg naar Liz. Het is nu tien uur s'avonds, maar ze slaapt vast nog niet, haar kennende. Ik zie haar huis al. Gelukkig is het werk ook heel dichtbij, en hoef ik geen kilometers te fietsen. Ik zet mijn fiets voor haar huis, en bel aan. Even later hoor ik gestommel op de trap en doet ze de deur open.
''He An, jou had ik niet verwacht. Kom binnen.'' Ze klinkt heel vrolijk en ik ben benieuwd wat er met haar is.
''Wauw, je klinkt vrolijk Lizzie. Wat is er gebeurt? De loterij gewonnen? Een leuke jongen? Op vakantie naar Ibiza?'' vraag ik aan haar.
''Nee joh. Er is niks aan de hand, ik ben gewoon verbaasd'' zegt ze lachend. ''Maar hoezo kom je langs dan?''
''Ohja, haha. Niks bijzonders eigenlijk.'' Ik ga zitten op de bank. ''Er is trouwens een nieuwe jongen bij mij op het werk. Michael. We zouden nog eens goede vrienden kunnen worden.'' Ja hoor, Liz kijkt me alweer met een schuine glimlach aan.
''Mh Micheal hé? Gewoon vrienden zeg je?''
''Liz je weet dat ik nog geen nieuwe vriend wil. Ik ben er niet aan toe. Ik blijf voorlopig nog even single. Een goede vriend is ook niet verkeerd.''
''Dat is waar'' zegt ze. We blijven nog even kletsen en dan zie ik op mijn horloge dat het alweer half 12 is. En ik moet ook nog naar school morgen. Dus ik besluit maar om te gaan. We geven elkaar een afscheidsknuffel en dat fiets ik weg.

Eenmaal thuis pak ik nog even een glas cola. Die Michael blijft wel in mijn hoofd spoken. Bah, dat wil ik helemaal niet. Zachtjes loop ik de trap op, en loop naar de badkamer. Daar kleed ik me uit en spring nog even heel kort onder de douche. Even wat verfrissing. Daarna ga ik zo snel mogelijk in mijn bed. Nog even muziek luisteren en dan beginnen mijn ogen toch echt dicht te vallen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen