Foto bij Chapter Four

Sorry, vandaag iets later dan normaal!

Een nieuwe dag, een nieuwe start. Liz heeft gisteren nog tegen mij gezegd dat ik me morgen echt niks van hem moet aantrekken. Gaat nogal moeilijk, denk ik bij mezelf. Maar ik moet het proberen, anders hou ik het dit school jaar echt niet vol. Ik stap uit bed en ga voor mijn kast staan. wat moet ik nu toch weer een aantrekken? Na even twijfelen ga ik voor een spijker skinny jeans, een wit shirtje met de tekst ''I don''t care'' en trek daar onder simpel mijn witte lage allstars aan. Ik neem mijn kleren mee naar de badkamer, kleed me uit, en ga even snel onder de douche staan. Als ik daarmee klaar ben, me afgedroogd heb en mijn kleren aan heb, zet ik mijn haar vast in een makkelijke staart en doe wat make up op. Ik ga voor lekker makkelijk vandaag, geen zin in poespas.
Ik loop naar beneden en mijn moeder heeft al een ontbijtje klaar gemaakt. Twee boterhammen met een glas jus. Snel eet ik het op en trek ik mijn jas aan.
''Succes Lieverd'' hoorde ik nog snel mijn moeder zeggen. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al bijna kwart over acht is. Ik heb nog maar een kwartier om naar school te komen, en om in de les te zitten. Snel pak ik mijn fiets, en fiets zo snel mogelijk naar school. Ik kan niet weer te laat komen. Gelukkig kwam ik net op tijd binnen. Ik loop net de les in en dat gaat de bel. Ik zie Luke al snel zitten maar ik negeer het. Ik probeer me zo goed mogelijk te focussen op mijn werk. Het lukt aardig.

Gelukkig had ik maar vijf uur les vandaag, en een uur tussenuur. Deze schooldag ging best wel snel voorbij. Ook kwam dat omdat ik me verheugde op mijn werk. Over één uur zie ik al mijn leuke collega's weer. Dit is eigenlijk de enige plek waar ik echt mezelf kan zijn, zonder dat ik me druk maak over anderen. Ook was het niet heel moeilijk werk, meestal stond ik bij de kassa, klanten te helpen bij de pashokjes, of dingen aan te vullen. Daarom heb ik ook veel plezier om hier te werken.
Tussendoor ga ik even snel naar huis wat eten en dan sta ik bij mijn werk voor de deur. Ik loop naar binnen, en wordt meteen door verschillende mensen gegroet. Altijd leuk!
''Hey An, er is laatst een nieuwe jongen bij ons aangenomen. Vandaag is hij voor het eerst. En guess what? Jij mag hem begeleiden en inwerken.'' zegt mijn leider Rico tegen mij.
''Oh leuk., Nieuwe mensen. Komt goed. Ik ga even naar achteren, mij omkleden. Daarna ga ik wel naar hem toe, en dan komt het helemaal goed.''
''Is goed An. Bedankt alvast.'' Ik schenk hem nog een glimlach en loop dan naar achteren om mij om te kleden. Als ik klaar ben loop ik naar de kantine en zie hem al zitten. Als ik op hem afloopt, draait die zich om, en komt ook naar mij toe lopen.
''Dus een nieuwe collega erbij? Leuk hoor. Ik ben Annebel, maar ik word liever An genoemd''. Ik geef hem een stevige handdruk.
Hij lacht naar me en zegt; ''Hey, Ik ben Michael. Leuk om kennis te maken. Ik zal je niet teleurstellen'' en geeft me een knipoog. Wat? Probeert die nou met me te flirten? Dat wil ik dus echt niet. Maar ik moet zeggen dat die er niet verkeerd uit ziet. Dan denk ik meteen weer aan Luke, en de glimlach die op mijn gezicht zat is nu als de zon verdwenen.
''An, gaat het wel goed?'' vraagt hij. ''Je kijkt niet heel blij. kan ik iets voor je doen?''
''Nee niks. Het is niet belangrijk. Kom dan gaan we de winkel in en zal ik je inwerken.'' Ik loop uit de kantine in, en ik zie dat Michael achter me aan loopt. Ik laat hem eerst zien hoe de winkel is ingedeeld. Daarna neem ik hem mee naar het magazijn en laat ik hier ook alles zien en leg ik uit hoe ons systeem werkt. Als hij eenmaal begrijpt hoe het werkt, neem ik een aantal kledingstukken mee de winkel in, en geef ik aan hem.
''Hier, deze mag je bijvullen'' zeg ik tegen hem. ''Als je niet weet waar iets ligt of staat kun je het altijd aan mij of aan een collega vragen.''
''An, komt helemaal goed.'' Weer geeft hij mij die bekende knipoog. Ik weet echt niet wat ik er mee aanmoet. Het beste is om het gewoon te negeren, denk ik tenminste..

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen