“Eheehm, jep, oke, nu? Ja, is goed! We komen er aan, ja. Tegen 4 uur ok? Okay doei!” Niall drukt zijn gesprek weg en roept: “Stap in de auto lads!” De jongens verbleven momenteel in een uithoek van Ierland waar ze van hun vrije week aan het genieten waren. Het was een heel dunbevolkt dorpje, waar ze niet lastiggevallen werden door fans. Ed Sheeran een goede vriend van hun, was in Londen bezig met opnames maken voor zijn nieuwe cd. Het was 12 uur en ongeveer 4 uur rijden naar Londen. “Geeeeele autooo!” schreeuwd Louis vanuit het niets en slaat Harry tegen zijn arm. Het was alleen niet wat hij bedoeld had, want vrijwel direct verschijnt er een reusachtige blauwe blek op Harry’s arm. Harry begint keihard te vloeken, maar gek genoeg is de blauwe plek binnen een paar seconden weer verdwenen. “Woooow, zag je dat?” zegt Louis. “Nou en of,” stamelt Harry. Ook de rest kijkt de twee verontwaardigd aan. Dan haalt iedereen zijn schouders op. “Mehh, boeje.” Louis rijdt en is door het incident een beetje van zijn stuk en ontwijkt auto’s terwijl hij weer op de goede weg helft probeert te komen. Jep, hij is dik aan het spookrijden. Wat goed van Louis! Liam schreeuwt naar Louis en de rest is alleen maar heel hard aan het lachen. Tegen half 2 krijgt Niall weer een honger uitbarsting. “Ik heb hoooooongeeeer!” Nialls ogen kleuren rood en hij ontbloot zijn puntige hoektanden. Iedereen schrikt zich weer eens een rotje en ze proberen hem zo snel mogelijk weer te kalmeren. “Stop bij die Mc Donalds daar!” schreeuwt Liam. Louis ramt bijna een andere auto wanneer hij veel te plotseling uitwijkt om de drive in, in the rijden. Nogmaals petje af voor Louis’ rijstijl. Als de vrouw bij de drive in vraagt om zijn bestelling kijkt hij in paniek naar Niall die bloeddorstig aan het grommen is. “Eeehm, 2 big macs een larg friet, een larg, cola eehh…” “Ik wil ook een mc wrap!” schreeuwt Niall terwijl de rest hem vast houdt. “En een mc rap” zegt Louis met een piepende stem alsof hij vermoord word, wat waarschijnlijk ook het geval is als Niall niet snel te eten krijgt. De vrouw zegt enigszins verward dat het er binnen 10 minuten aankomt. Dan rukt Niall zichzelf los en schreeuwt naar de vrouw dat het sneller moet en dat hij anders haar opeet. De vrouw kijkt angstig in zijn rode ogen en rent naar de keuken. Binnen vijf minuten is het eten er en zodra het is overhandigt scheurt Louis de snelweg weer op. Natuurlijk niet zonder iemand te rammen, maar hij heeft toch wel genoeg geld om zijn auto te laten repareren. Nu Niall eenmaal zijn eten heeft is hij weer rustig. “Hmm, blijkbaar kunnen we dus prima eten”, zegt Zayn opgelucht. “Niall mag ik een frietje?” vraagt hij dan. Nialls ogen kleuren weer rood en hij begint te blazen als een kat naar Zayn. Zayn deinst terug en verontschuldigt zich met zijn armen omhoog. Dan gaat Niall gewoon weer verder met eten. Even later heeft hij alles op. “Het werkt niet, het werkt gewoon niet, ik heb minstens een halve kilo voedsel naar binnen gewerkt en ik krijg nog steeds water in mijn mond van alle mensen die ik zie, laat staan dat de honger weg is.” Wanneer Niall dit zegt probeert iedereen zo ver mogelijk weg te komen van Niall wat niet zo goed gaat in een auto. Jammerend zegt Niall dat hij verloren is en dat ze hem maar vast moeten binden. De jongens zeggen dat ze dat nooit zouden doen, maar even later zit Niall op de achterbank volledig vast gebonden met touwen. Niall kijkt naar de vloer en de jongens ongemakkelijk om zich heen.



Tegen half 4 rijdt Louis Londen binnen. Hij heeft debiel hard gereden, vandaar dat ze zo vroeg zijn. Echt, het is een wonder dat hij zijn rijbewijs nog heeft. Even later hebben ze de juiste studio gevonden en gaan naar binnen op zoek naar Ed. Harry en Liam dragen samen Niall die nog steeds vastgebonden zit voor zijn eigen en die van anderen hun veiligheid. In de gang komt Ed hun al tegemoet lopen en hij omhelst iedereen, behalve het pakketje touw. Hij haalt een hand door zijn haar en kijkt verontwaardigt. “Is de kleine al zo ver heen?” Niall trekt een pruillip, maar prikt daarbij in zijn eigen lip. “Auw!” Iedereen moet lachen terwijl ze Ed volgen naar zijn werkruimte. “Okeey, dus hoe is dit eigenlijk gebeurd?” vraagt Ed wanneer iedereen zit. De jongens lijken even hun eigen momentje te hebben. Ze zijn het erover eens dat het nogal awkward was en zeggen tegelijker tijd: “Méhh, niet zo belangrijk.” “Okay, en waarom dachten jullie dat ik zo goed kon helpen. Zayn legt uit, waarom ze denken geen ziel te hebben etc. en eindigt zijn verhaal met: “En omdat jij, ook geen ziel hebt dachten we…” “Woow, waarom denken jullie dat ik geen ziel heb?” zegt Ed verontwaardigt. “Omdat je rood haar hebt Edward,” floept Louis er nonchalant uit. Ed begint te lachen. “Geloven jullie dat nou echt?!” “Heey, we zijn vampiers, vanaf nu geloven we alles,” zegt Liam vastbesloten waarbij hij raar doet met zijn wenkbrauwen. Ed besluit om de jongens gewoon maar alles te vertellen. Dat het niks te maken heeft met rood haar, maar dat hij inderdaad een paar jaar geleden is gebeten door een vampier, sindsdien zelf ook een vampier is en contact lenzen draagt en nooit in de open zon komt. Natuurlijk vraagt Niall wat hij eet. Ed’s antwoord is dat hij naar de slager gaat voor runder bloed, maar dat hij het soms niet kan laten om mensen ‘s nachts te overvallen op straat.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen