Een paar dagen zie ik een doos op mijn bed liggen met een briefje erop: Voor Galinda, van Oma Ik open de doos en er komt een vreselijke hoed uit. Hij is zwart en lijkt op een heksenhoed van leer. Mijn oma stuurt altijd vreselijke hoeden. Er klinkt een klop op de deur. 'Binnen!' roep ik.
Milla komt binnen. Zij is eigenlijk wel bestelijke vriendin hier. Ze heeft bruin haar tot haar schouders, blauwe ogen en kleine boogjes die haar wenkbrauwen zijn. Ik ben zo jaloers op haar wenkbrauwen! Ze heeft gewoon perfecte wenkbrauwen en ze hoeft ze daar niet voor te epileren!
'Wat is dat?' vraagt ze terwijl ze ene blik vol walging op de hoed werpt.
'Van mij oma gekregen.' zucht ik. 'Hij is vreselijk!'
'Dan geef je hem toch weg?'
'Ja, maar ik ken niemand die ik zoveel haat dat ik hem aan diegene wil geven!'
'Of toch wel?' vroeg Milla met een gemene grijns op haar gezicht.
'Oeeeeeh!' zeg ik. 'Ik hou van die blik!'
'De kikker bestaat toch nog?'
'Natuurlijk!' roep ik. 'Geweldig idee Mill!'
'Dankje.' glimlacht Milla. Ik schrijf snel een briefje: Voor Elphaba de Kikker, van Galinda de Goede
Galinda de Goede, klinkt goed! Ik plak het briefje op de doos en leg het op Kikker's bed. Dan lopen we weg, want Milla en ik zouden Fiyero eens "Observerelen" of hoe dat ook maar heet.

Even later sluip ik naar mijn kamer en zie dat de doos open is en de hoed mist. Geweldig! Kikker heeft hem! Ik loop weer weg en bots bijna tegen Madam Akaber aan. 'Sorry.' zeg ik.
'Juffrouw Galinda, ik wil u dit overhandigen.' zegt ze en ze geeft me een toverstok.
'Wat?' mompel ik. 'Ik dacht dat ik niet was toegelaten tot die toverlessen?'
'Nee, dat klopt.'
'Waarom heb ik dan ene toverstok?'
'Juffrouw Elphaba wilde dat ik u dit gaf.' zegt Madam Akaber. 'Eerst wilde ik dat niet, maar ze bleef aandringen.'
'Kikker?' stamel ik.
'Wat zei u?'
'Ik zei: Kicken!' bluf ik. 'Ik vind het geweldig dat Juffrouw Elphaba me dit schenkt, weet u waarom?'
'Nee.' zegt Madam Akaber. 'En nu moet ik gaan.' Ze loopt weg en laat mij alleen achter in de gang. Dan loop ik naar binnen, terwijl ik met de toverstok zwaai en allemaal onzinwoorden mompel. Ik wist al dat ik geweldig ben. Altijd al geweten. Dat is ook de reden dat Kikkie me deze toverstaf gaf, want ik ben geweldig!

Reageer (3)

  • Sophizya

    Volgens mij is het echt bijzonder als Galinda jaloers is

    8 jaar geleden
  • WickedWyvern

    Kom op, kan je echt niet verder schrijven, moet ik het anders voor je afmaken?

    9 jaar geleden
  • WickedWyvern

    Schrijf snel verder, I want Popular!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen