Prologue
Tips zijn welkom en abo's, reactie's en kudo's natuurlijk ook.
Xx
‘Emma, ik heb iets voor je,’ roept mijn moeder en ik loop op haar af. ‘Kijk eens, voor jou. Dit krijg je van je vader en mij, omdat je nu een brief hebt gekregen. Dan kun je alles wat je meemaakt vastleggen,’ glimlacht ze en ze overhandigt me het pakketje. Ik maak het open en er staat met grote letters ‘Diary’ op geschreven. Ik geef mijn moeder een knuffel en loop dan naar mijn vader. ‘Dankjewel,’ zeg ik en ik geef hem ook een knuffel. Ik ren gelijk de trap op en neem plaats achter mijn bureau. Ik ruik aan het papier, echt perkament! Dan moet ik ook schrijven met een veer. Ik zet het potje in inkt, in het daarvoor bestemde kuiltje en doop mijn veer erin. Ik begin te schrijven.
Dit dagboek is eigendom van Emma Vane.
Ik ben een meisje van 15 jaar. Ik heb roodblond haar en blauw/groene ogen. Ik word opgevoed door Greg en Tamara Vane. Zij zijn niet mijn echte ouders, maar ze hebben mij geadopteerd. Mijn echte ouders hebben mij bij mijn geboorte afgestaan. Dat is wat Greg en Tamara mij vertelt hebben. Mijn ouders waren blijkbaar tovenaars net als Greg en Tamara. Ik ben dus opgegroeid in de toverwereld en ken alle verhalen. Ik heb niet superveel vrienden. Ik ken wel veel mensen uit de toverwereld, omdat Greg en Tamara veel vrienden hebben. De zoon van hun beste vrienden heet Zayn. Ik heb echt een bloedhekel aan dat mannetje. De arrogantie die hij uitstraalt omdat hij van zuiver toverbloed is. Wat maakt het nu uit als je een halfblood bent of een Mudblood. Ik kan met iedereen opschieten ook met muggles als het moet. Alleen wordt ik niet vaak in contact gebracht met muggles. Greg en Tamara hebben allebei op Slytherin gezeten en willen het liefst dat ik daar ook terecht kom. Greg en Tamara hebben ervoor gezorgd dat ik niets te kort kwam aan spullen. Ik heb de allernieuwste boeken, veren, inkt en alles wat je maar kunt bedenken. Ik heb alleen het gevoel dat er iets mist. Greg en Tamara hebben me nooit echt liefde kunnen geven. Het voorval van net dat ik een knuffel kreeg, komt zelden voor. Ze kopen hun liefde met spullen, maar ik heb zeker niets te klagen. Ik heb vandaag dus een brief van Hogwarts gekregen en ik ga morgen inkopen doen. Daar zal ik dus ook wel het beste van het beste krijgen, maar dat doet me niet zo veel. Ik ben ze wel dankbaar, maar ik hecht meer waarde aan spullen met herinneringen of een betekenis. Mijn waardevolste ding, is een ketting die ik altijd om heb. Het is het enige wat ik van mij biologische ouders over heb. Het is een brons gouden ketting met een kompas eraan. Op de achter kant staat ‘I will work, when you need me.’ Het kompas wijst dan wel het noorden aan, maar ik denk dat hier toch iets anders mee bedoelt wordt. Ook staat er op de achterkant van het kompas nog een klein streepje, wat me nergens aan doet denken. Met veel fantasie doet het je denken aan een hartje, maar dan moet je wel veel verbeelding hebben. Ik ben wel echt super benieuwd naar Hogwarts al vanaf dat ik klein ben kijk ik er naar uit om erheen te gaan. Ik hoop er ooit nog achter te komen wie mijn biologische ouders zijn, maar dat is niet het belangrijkste, want ik heb nu al een goed leven. Waarschijnlijk beter dan als ik door mijn biologische ouders was opgevoed. Dit was dus mijn eerste hoofdstuk van mijn reis op Hogwarts.
Emma
Reageer (11)
OMG I LOVE IT!!!!! <3
1 decennium geledenX
Ga verder.. ik smeek het jeeeeee............
1 decennium geledenKlinkt best cool! Ik ga kijken!
1 decennium geledenSuper leuk!
1 decennium geledenZeker weten een abo van mij!
HET IS NIET PRUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 decennium geledenME LIKES IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
xx
+abo