8~
Langzaam komen de voetstappen dichterbij. Daan verschijnt in de deuropening, gevolgd daar Alyssa. Daan zijn ex, mijn vorige beste vriendin. Voordat ik naar België ging lag ze in coma, daarna heb ik haar nooit meer gehoord. We kijken elkaar aan en we geven snel een knuffel. "Wat heb ik je gemist!" roept ze uit. Ik glimlach naar haar, dan zeg ik: "ik jou ook" Daan kijkt ons verbaasd aan. "Kennen jullie elkaar?" We leggen alles uit en Daan begint het te snappen. Ik en Alyssa praten even bij, totdat ze vraagt wat ik hier doe. " Ik en Daan hebben gewoon een film gekeken..." Ze kijkt me aan "en dat moet ik geloven?" Ik en Daan kijken elkaar bedenkelijk aan. Ik zie dat hij licht zijn hoofd schud, wat dus wil zeggen dat ze het niet hoeft te weten. Ik knik en dan vraagt ze of ik wil blijven slapen, samen met Daan. We stemmen in en Nils, Owen & Rein gaan ook mee. We spreken af om 19 uur bij haar en dan vertrek ze, om alles klaar te leggen. Als ze de deur uit loopt, komt Daan naar me toe. Dat betekent dus dat ik niet bij Daan blijf slapen, want dat waren we van plan, natuurlijk gewoon vriendschappelijk. "Zal ik vlug mijn tas pakken en meelopen met jou?" vraagt hij lief. Ik stem in, met een glimlach op mijn gezicht. Nadat zijn tas helemaal klaar zit, lopen we naar mijn huis. Daar aangekomen ga ik meteen mijn kamer binnen en ik hoor Daan me volgen. "Dus je moet nog opnieuw schilderen?" vraagt hij. "jaaaa, maar ik heb geen idee welk kleur." Ik kijk hem aan."ik help je wel." zegt hij. Plots komt hij dichterbij en zoent me. Ik grijns tegen zijn lippen aan. Dit voelt zo verkeerd, maar tegelijk ook zo goed. Na een tijdje laat hij me terug los." Wat gaan we nog doen Daan?" Even staart hij voor zich uit en kijkt dan op. "Laten we gekke foto's maken!" Roept hij dan uit. Even grinnik ik en stem dan toch in. We gaan samen op mijn bed zitten en maken de gekste foto's. Hij geeft me een kusje op mijn wang, en snel maak ik een foto. Opeens hoor ik mijn beltoon afgaan. Daan kijkt me met een pruillip aan en even glimlach ik verontschuldigend. Het is een onbekend nummer. "Hallo met Louise" zeg ik beleefd. Even is het stil. "Hey het is Nils" hoor ik dan Nils zeggen. Ik ga een klein beetje verder van Daan zitten en vraag waarom Nils belt. "Eum.. kom je vanavond ook?" vraagt hij. "Ja ik kom, jij ook? "ja ik kom ook, maar ik moet je nog iets zeggen." Voordat ik iets kan zeggen antwoord ik al: " Sorry Nils maar kan je het vanavond zeggen? ik moet mijn tas nog klaarmaken." Ik hoor een zucht aan de andere kant van de lijn en ik hoor hem iets mompelen dat op ok moet lijken. "tot vanavond dan." en ik leg af. Daan kijkt me aan en snel zeg ik wie het was. Even dacht ik dat hij een jaloerse blik toonde, maar dat zal ik wel verkeerd gezien hebben. Plots zoent hij me opnieuw en ik ga mee in de zoen. Hij duwt me achterover op mijn bed en komt half op me liggen. Na een paar minuten gaat hij weet naar achteren maar al gauw trek ik hem terug. Ik voel hem grijnzen tegen mijn lippen. Nu gaat hij toch echt rechtop zitten en kijkt me aan. " Je moet je tas maar eens klaarmaken." zegt hij dan. Ik weet dat hij gelijk heeft en stel me snel recht, waarna ik mijn spullen allemaal samenzoek. We gaan nog even naast elkaar liggen en ik sluit even mijn ogen. Ik was in slaap gevallen en voorzichtig maakt Daan me wakker. "Waarom heb je me niet wakker gemaakt?" vraag ik en ik kijk hem afwachtend aan. "Ik denk dat je vanavond al niet veel kan slapen, daarom liet ik je maar liggen. En misschien het feit dat je zo schattig sliep." Ik kijk blozend weg en sta op, we moeten gaan zeg ik en ik trek hem recht. We stappen naar Alyssa haar huis en Nils opent de deur. We lopen naar binnen, maar Nils houd me tegen. "Wat moest je zeggen, Nils?" vraag ik dan. Afwachtend kijk ik hem aan. "Eum wel...."
Heey alles goed? Reactie?Gaat iemand van jullie toevallig naar vestrock jr. op 31mei? Ik en mijn beste vriendin gaan en ik dacht misschien kunnen we elkaar dan even ontmoeten? Hebben jullie MainStreet al gezien? <3
Reageer (6)
je maakt het nu egt super spannend! snel verder! xx
1 decennium geleden