De belofte
Ik versteende toen ik de draken boven mij hoorde lachen. 'Naar wat kijk je?'vroeg Ayra. Maar ik hoorde wel een nieuwschierigheid maar ook waakzaamheid in haar stem. Ook voelde ik Eragons blik op mij rusten. Ik keek naar hem. 'De draken die boven je vliegen, Lucie ,zijn Saphira en Fírnen.' Zei Eragon tegen mij. Ik wist niet hoe ik moest reageren , dus ik knikte gewoon. 'Ik denk niet dat ze het goed begrijpt Arya .' Zei eragon tegen Arya . 'Waarom blijf ik hier eigenlijk? Ik zou best terug keren naar het DrakenFeest .' Zei ik snel. Ik wou al opstaan toen saphira een duikvlucht maakte en vlak bij ons lande ,niet veel later maakte ook Fírnen ook een duikvlucht en lande een beetje verder dan saphira .' Ik denk niet dat jij zomaar kan passeren langs de draken.' Zei Arya . 'Waarom niet?' 'Ze zullen je niet laten passeren .' Antwoordde Arya op mijn vraag.' Waarom niet?' 'Je moet eerst antwoorden op deze vraag : waarom raak je geen Drakeneieren aan? ' ' Dat heb ik al gezegd . Ik heb gewoon geen zin om een halfe dag te staan wachten voor een ei aan te raken.' 'Waarom niet,Lucie ?'vroeg Eragon aan mij.
'Daar heb ik net op geantwoord , Eragon.' 'Nee dat heb je niet Lucie . Je hebt gewoon een reden gegeven om niet in de rij te staan. Meer niet. ' Saphira gromde instemmend bij het einde van Eragons woorden. 'Ik heb wel een antwoord gegeven.'antwoordde ik koppig. 'Nee dat heb je niet Lucie . Waarom raak je geen ei aan? Verbied Andres het je misschien ?' Nee !! Hij niet!' Antwoordde ik vliegensvlug . 'Wie dan wel Lucie ? Je kan ons vertrouwen , we zeggen het niet door. Wie verbied je om een ei aan te raken??' Vroeg Ayra een seconde sneller dan Eragon. Ik wist dat ik me in een moeilijke situatie had gebracht. En blijkbaar wisten de draken dat ook want ze kwamen dichter om alles te verstaan wat er werd gezegd. Ik keek zenuwachtig naar de draken en hen Rijders . Arya vroeg opnieuw : 'Wie verbied je om een drakenei aan te raken , Lucie ?' Ze zei het vriendelijk.' Je kunt ons vertrouwen.'
Ik wist dat ik niet zou kunnen ontsnappen dus ik antwoordde gewoon.' Andres verbiedt het me niet.'begon ik ' Erica verbiedt het me.' Zo nu had ik alles gezegd. Ik voelde een soort opluchting door me gaan toen ik het had verteld. Het was net alsof er een last van mijn schouders was gevallen.' Waarom verbiedt ze het jouw , Lucie?' Vroeg Eragon aan mij. 'Dat weet ik niet. Ik mag gewoon geen drakenei aan raken van haar.' Ik haalde mijn schouders op. 'Waarom laat je je commanderen? ' vroeg Arya aan mij. 'Omdat als ik niet doe wat zij wil dan maakt ze mijn leven heel erg zuur. En dat wil ik niet. Mag ik nu terug naar het DrakenFeest ?' 'Alleen als je 1 drakenei aanraakt.' Zei Saphira tegen mij. 'Waarom?' ' Omdat jij in al die tijd dat ik jou heb gezien op het DrakenFeest , niet één drakenei hebt aangeraakt. Dus jij raakt een drakenei aan en dan ben je vrij om te doen wat je wilt op dit DrakenFeest . Maar je moet het wel beloven , Lucie
Ik zuchtte. 'Ja, ik beloof dat ik één drakenei zal aan raken' zei ik.
Er zijn nog geen reacties.