Een nieuw stukje(H)
Oja, ik ben DPotter (maar dat wisten jullie hopelijk al)
Er kunnen een paar spelfouten in staan omdat mijn toetsenbord niet zo goed meer werkt. :$

Wanneer we op onze bestemming zijn gekomen stappen we allemaal uit de bootjes. De reus loopt voorop en wijst ons de weg. Wanneer we bij een trap komen zie ik een streng uitziende vouw met een bril op. 'Bedankt Hagrid, ik neem het wel over' zegt ze. De reus knikt en zegt nog wat. Dan loopt hij weg. 'Oke. Ik ben professor Anderling. We gaan zometeen naar binnen. Dan worden jullie gesorteerd. Blijf dus rustig, ik moet even weg' Iedereen knikt nadat ze is uitgesproken. Anderling loopt weg en zodra ze uit het zicht is beint iedereen te fluisteren. Ik ben stil en denk na over wat er gaat komen. Anderling komt na een paar minuten terug. Iederreen is in een klap stil. Ze kijkt Harry even aan. 'Volg mij allemaal' zegt ze. We lopen achter haar aan en komen in een grote versierde zaal. We lopen tussen twee tafels rechtdoor. 'Als ik je naam noem kom je naar voren, ga je op de kruk zitten en zet je de hed op. Die verteld je in welke afdeling je zit' Ze noemt een paar namen op, totdat ze bij mij komt. 'Granger Hermione' Ik kijk geschrokken op. Ben ik nu al? Struikelend loop ik naar voren, proberend zelfverzekerd te kijken. Ik hoor een stem in mijn hoofd. Slim. Heel erg slim. Een goed stel hersenen en heel erg dapper. De eigenschappen van een Ravenklauw en een Griffoendor. Een twijfegeval. Mmh, als je die en die keuzes maakt De hele zaal kijkt me met doordringende ogen aan. Wacht maar tot ik laat zien wat ik kan, dan zullen ze wel anders piepen, denk ik bij mezelf, niet wetend dat de hoed het kan horen. 'Ik weet het. Het word Gryfffindor' Ik sping glimlachen op en loop naar de juichende tafel. Ik let niet op, totdat ik Serena haar naam hoor. Ze loopt zelfverzekerd naar voren, niet gespeed zoal ik. Ze gaat op de kruk zitten en niet veel later brult de hoed de afdelingsnaam. 'Gryffindor' Ze kijkt versteld. Het is doodstil in de zaal. Niemand had verwach dat een Malfoy in Gryffindor zou komen. Perkamentus is de eerste die hard begint te klappen en niet veel later doen de leraren en de Gryffindor leerlingen ook mee. Selena gaat zitten. Draco kwan in Slytherin, zoals te verwachten. Perkamentus staat op en zegt een paar woorden. Ze zijn raar, maar heel interessant. Ik denk nog steeds over de woorden na al het eten verschijnt. Dan merk ik pas hoeveel honger ik heb. Snel begin ik met opscheppen.

Reageer (1)

  • Sonyara

    Whahaha super goed geschreven,, ben zeer benieuwd!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen