006 Jasmine
"Help je ons voor een nieuwe date, alsjeblieft?" zaagt Anna me de oren van het lijf drie weken later. "Het is niet dat ik veel andere keuze heb, je zaagt me de oren van het lijf, en dat al 2 uur aan één stuk." mompel ik boos op mezelf dat ik alweer toegeef. "Dankje, je bent een schatje.... Wil je zorgen dat hij blauw aan heeft? Hij ziet er erg sexy uit met blauw." grijnst ze. As if I didn't know. Ik bedoel maar, ik heb ook met hem verkeerd. Ik weet perfect dat hij goed staat met blauw. "We gaan terug naar dat ene terrasje waar jij plots verdwenen was. De date is om 17 uur. We drinken er wat en dan tegen 18 uur eten we er om dan nadien naar het park te gaan voor een romantische wandeling bij schemering." Give me a break! "Oké, ik weet wat me te doen staat." glimlach ik fake en trek haar mee naar haar kamer zodat ik maar meteen aan haar kan beginnen. Als ik dan toch bij haar ben en de date is binnen vijf uur, dan kan ik maar beter meteen beginnen.
Als zowel Anna als Julian klaar zijn vertrek ik samen met Julian naar hun afspraakje. Ik loop al naar hetzelfde tafeltje als vorige keer terwijl zij hun aan een ander tafeltje zetten.
Net als ik me wil zetten gaat er op een andere stoel een jongen zitten. "Het spijt me maar dit tafeltje is al bezet." mompel ik geïrriteerd. Het is me gewoon echt mijn dagje niet: eerst Anna die me de oren van mijn lijf zaagt, gedurende twee uur aanhoren hoe geweldig Julian in blauw staat en hoe sexy hij is, en nu dit nog. "Dag prinses." grijnst de jongen. Het duurt wel even, maar dan weet ik wie er tegenover me zit. "Alladin, dat is lang geleden." lach ik. "The one and only.... De rest komt ook zo meteen. Ik zal je aan hen voorstellen." Net alsof het was afgesproken zet er zich een getinte jongen bij ons aan tafel. "Zayn, dit is Jasmine. Jasmine, dit is nou Zayn." stelt hij ons aan elkaar voor. "Jasmine, heb je soms een extra pull voor me bij. Ik heb het nogal koud." Langzaam knik ik en geef haar een trui uit de 'noodgevallen-tas'. Nieuwsgierig kijkt Zayn naar Anna. "Oh, euhm... Anna, dit zijn Alladin en Abu." stel ik hen aan elkaar voor terwijl ik een naam ter plaatse verzin voor Zayn. "Hey jongens." antwoordt ze verlegen terug. "Zij is de beste vriendin van Jas en tegelijk ook het vriendinnetje van de ex-vriend van Jas." mompelt Louis tegen Zayn.
Als Anna weer terug naar haar plaats gaat geef ik Louis een harde klap. "AUW! Waar was dat voor nodig?" vraagt hij niet-begrijpend en wrijft pijnlijk over zijn arm. "Abu, als je het niet erg vindt leen ik hem twee minuutjes." meld ik Zayn. "Geen probleem, maar stop je alsjeblieft met me Abu te noemen?" Ik knik en trek Louis mee een paar meter verder. "Was dat echt nodig om even te laten weten dat Anna verkeert met Julian die mijn ex-vriend is?" vraag ik hem geërgerd. "Oh, is dat waarom ik zo'n stomp verdiende?" vraagt hij met nog steeds een pijnlijk gezicht. "Ja." reageer ik kort. "Ik wist niet dat het zò gevoelig lag." mompelt hij. "Als je het nog één keer zegt krijg je zo'n 5 klappen tegen je arm. Je bent gewaarschuwd." Zonder er nog veel woorden aan vuil te maken loop ik terug naar het tafeltje en lach eens lief naar Zayn. "Is alles uitgeklaard?" vraagt hij vrolijk als ook Louis er weer is komen bij zitten. Ik knik eens en geef Louis nog een laatste waarschuwende blik. "Ik heb een voorstel... Waarom maken we er niet gewoon een leuke avond in het winkelcentrum van met Jasmine?" stelt Louis voor en negeert mijn blik. "Alles is beter dan hier te blijven zitten." reageer ik en kijk weg van de tafel waar Anna en Julian het gezellig hebben. "Ik zal een bericht sturen naar Niall, Liam en Harry dat ze naar het centrum komen." stelt Zayn voor die meteen door heeft dat ik liever niet de hele avond op hun moet kijken. De laatste tijd blijk ik daar meer problemen mee te hebben dan vroeger.
"Kom op, we gaan terug naar die kledingwinkel." Louis trekt me recht en geeft me een zacht duwtje in de goede richting. "Ik heb geen idee wat er gaande is, maar denk er niet aan en heb een beetje plezier deze avond. Het spijt me al op voorhand als je liever gillend wegloopt tegen het einde van de avond, dan nog een seconde bij ons door te brengen." Lachend kijk ik Zayn aan. "Ik denk niet dat het een probleem zal zijn om een beetje plezier te hebben met jullie. Ik heb al eens een namiddag met Louis doorgebracht en die was door voor ik het wist." Onder mijn wimpers door kijk ik eens naar Louis die trots grijnst.
Er zijn nog geen reacties.