4.
Sarah zucht nog eens diep en volgt de man naar de coulissen. 'Hier heb je de microfoon. Ga over 5 minuten gewoon het podium op en stel je voor. De jury gaat je een aantal vragen stellen en dan mag je beginnen. Als je klaar bent gaat de jury commentaar geven. Maar ga nu maar klaar staan. Je moet zo op.' Zegt de man. Hij geeft Sarah een microfoon en zet zelf een koptelefoon op. Elle die een tijdje in de wachtkamer heeft gezeten komt binnen gelopen en geeft Sarah nog een knuffel. 'Succes.' Sarah knikt en kijkt naar de man die haar de microfoon heeft gegeven. Hij telt af met zijn vingers. Drie, over drie seconden gaat het gebeuren en word Sarah haar droom waar. 2,1,0. Sarah haalt nog eens diep adem en loopt zelfverzekerd het podium op. De lichten zijn fel en schijnen recht in haar gezicht. Daardoor ziet ze de jury en het publiek niet zitten. Ze gaat ongeveer in het midden staan en dan doofd het licht. Ze ziet nu de jury recht voor haar zitten. Ze slikt. Helemaal links van haar zit Simon Cowell. Daarnaast zit Cheryl Cole. Daarnaast zit Paula Abdul. En helemaal rechts van haar zit Nicole Scherzinger. De zaal achter hen waar het publiek zit is redelijk groot. Waarom kan het nu dat er zoveel mensen naar de eerste auditie ronde komen kijken? Zo belangrijk is dat nu ook weer niet. 'Hey stel je eens voor.' Zegt Simon Cowell. 'Hi ik ben Sarah Fransaert. Ik ben 17 jaar en mijn hobby's zijn zingen en dansen. Zingen doe ik al heel mijn leven en dansen vanaf mijn 4e.' Zegt Sarah zelfverzekerd maar vol zenuwen. 'Dus je zingt al je hele leven? Welk liedje ga je vandaag voor ons zingen?' Vraagt Nicole Scherzinger. 'Ik ga Somebody to Love, van Queen zingen.' Zegt Sarah aarzelend. 'Goeie keuze. Ook een goed nummer. Ik ben benieuwd. Ga maar klaar staan en we gaan beginnen.' Zegt Cheryl Cole. Sarah knikt en zet zich makkelijk. Eindelijk is het moment aangebroken waar ze zo lang heeft op gewacht!
Er zijn nog geen reacties.