Foto bij De 100e Hongerspelen - 194

“Dus Finnick is echt…?”, zuchtte Beetee. “Ik hoopte even, toen je zei dat je van iedereen dacht dat ze dood waren…”

“Nee, ik heb Finnick zelf zien sterven.”
“Jammer”, Beetee schudde zijn hoofd. “Hij was een beste kerel. Ken ik nog mensen die er zaten?”
“Misschien.” Katniss gaf hem de lijst. Beetee bekeek hem.
“Alleen een paar mensen die ik vaag ken van de opstand, behalve de andere winnaars dan, maar om van een echte band te kunnen spreken… Nou, ik wil best een oogje houden op Annie, Katniss, maar dan heb ik wel een rolstoel nodig. Ik betwijfel of dat geweldige medicijn me weer kan laten lopen.”
“Misschien zou het kunnen”, zei Katniss aarzelend. “Maar we willen jullie er zo snel mogelijk vanaf helpen, zodat je weer zelf kan leven.”
“Bedoel je dat ik terug zou kunnen lopen?”, vroeg Beetee meteen.
“Beetee, we gebruiken dat medicijn liever niet meer”, zei Katniss. “Ik had er niet over moeten beginnen.”
“Katniss, alsjeblieft.” Hij keek haar smekend aan. “Ik zou er alles voor geven om weer te kunnen lopen, al is het maar tijdelijk.”
“Ik zal er over nadenken”, zuchtte ze. Ze kon het hem niet zomaar weigeren. “Maar ik beloof niets, ik beslis daar niet alleen over. Ik doe in ieder geval mijn best zo snel mogelijk een rolstoel te regelen.” Beetee knikte berustend.

***

Vania was met het ontbijt bezig, één voor één voegden de anderen zich bij haar.
“Xandrijn, kan jij straks nog wat hout gaan sprokkelen?”, vroeg ze.
“Best”, zuchtte hij. “Ik ben deze hele arena beu, echt beu.”
“Je bent niet alleen”, zei Kayla. “Zal ik helpen met dat hout?”
“Dan kunnen wij de strikken even langslopen, Seija”, opperde Ian.
“Uitstekend, Rue en ik plukken nog wel wat bessen”, zei Vania met een glimlach.
“Is er dan nog eten nodig?”, bromde Xandrijn. De toon waarop hij het zei, deed de sfeer meteen omslaan.
“Xandrijn”, begon Ian zacht.
“Wat? Die Odette eet mee van onze voorraden en zelf heeft ze alleen maar mensen vermoord!”
“Ze heeft ons ook geholpen”, wees Seija hem terecht. Rue keek angstig van de een naar de ander.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen