Nadat ik het aan Daan heb uitgelegd loop ik snel naar boven om wat spullen in een tas te gooien. Ik ga bij Daan logeren, want hier bij mijn grootouders die nooit thuis zijn, is het ook niet erg leuk. 'Klaar? vraagt Daan als ik weer beneden ben. 'Jep, let's go.' Daan tilt me op en draagt me naar de auto van zijn moeder die voor mijn huis staat. 'Nils komt trouwens ook,' zegt Daan terwijl hij naast me komt zitten. 'Is goed,' zet ik met een kleine glimlach. Ik ken Nils het minst goed van de 4 maar oke, we zien wel.

'Hey Daan!' roept Nils terwijl hij zijn tas in een hoek smijt en meteen op de bank ploft. Hij doet net alsof ik niet besta of zo. Ik erger me nu al aan dat kind, jezus. Daan komt tussen mij en Nils zitten. 'Gaan we een film kijken?' vraagt Daan. Als ik en Nils instemmen neemt Daan wat films in zijn handen. 'Kies maar,' zegt hij. Hij houdt de films voor zich zodat we de titels kunnen lezen. 'Oh my god, die horror wil ik!' roept Nils. 'Welke wil jij?' vraagt Daan aan me. 'Die,' antwoord ik. Ik wijs naar een romantische film. Ik heb hem al 3 keer gezien maar dat maakt niet uit. Hij is en blijft leuk. 'Dan kijken we die,' roept Daan vrolijk uit. Hij legt de rest van de dvd's weer op een stapeltje en loopt naar de televisie om de film er in te stoppen. 'Moet dat nou echt?' vraagt Nils zuchtend. 'Ja!' roept Daan terwijl hij met zijn rug naar ons gericht zit. Ik steek mijn tong uit naar Nils. Hij gunt me een kwade blik en kijkt dan chagrijnig naar het tv-beeld waarop het begin van de film verschijnt. Ik moet Nils gewoon echt niet.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen