Foto bij Part 1

dit is Eline

De schoolbel klinkt. EINDELIJK, weekend! Ik zucht en schuif mijn boeken in mijn schooltas. 'Fijn weekend allemaal.' Spreekt de leraar. Ik sla mijn rugtas over mijn schouder en loop zwijgend de school uit. Achter me hoor ik Eline en Isa lachen, vast en zeker over mij. Ik wist niet wat die twee tegen me hadden, deed ik iets verkeerd dan? Ik deed mijn best om het te negeren en stak de fietssleutel in het slot. 'Hey Tessa, alles goed?' Hoorde ik een stem achter mij, Eline. Ik rolde met mijn ogen en propte mijn rugtas in mijn fiets. Net voor ik op mijn fiets kon stappen voelde ik een hand op mijn schouder. 'Hoho, niet zo snel jij. Gaan we me negeren?' Grijnsde Eline, Isa deed haar na. Ook altijd hetzelfde met Isa, altijd moest ze Eline nadoen. Om er bij te horen waarschijnlijk. 'Blijf met je tengels van me af!' Snoof ik boos en duwde haar hand van mijn schouder. Eline keek me verontwaardigd aan. 'Gaan we stoer doen vetklep?' Dit deed me pijn. Waarom moesten ze altijd mij hebben? Ik stapte zwijgend op mijn fiets en reed weg, terwijl de tranen over mijn wangen rolde. Ja, ik wist heus wel dat ik dik was. Dat hoefde ze niet duizend keer te zeggen. Gelukkig was mijn huis niet zo ver en was ik er zo. Ik smeet mijn fiets in de schuur en veegde haastig mijn tranen weg. Niet je zwakheid tonen, niet je zwakheid tonen..

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen