1.
Sarah Fransaert is de naam. En Elle de Smedt is mijn beste vriendin, en ze is 18 jaar. Ikzelf trouwens ben 17 jaar. Heb een gelukkig leventje, net geslaagd voor de middelbare en Elle was al een jaar eerder geslaagd. Nu woon ik op kamers in Nijmegen en studeer ik. Ik overweeg al heel lang om mee te doen aan de X-Factor, en dat wou ik wel eens gaan doen. Dus ik ging naar Elle om uit te leggen wat ik van plan ben. 'Ooh cool, man!,' roept ze uit. 'Welk liedje ga je doen?' 'Eh, dat weet ik nog niet. Daarom kom ik juist naar jou, misschien kon jij me helpen,' zegt Sarah. 'Tuurlijk ga ik je helpen! Ik ben immers je beste vriendin!' Sarah glimlacht. Wat is ze toch blij met Elle. 'Heb je een beetje een idee? Ikke zelf niet, zit al heel lang na te denken maar mijn hoofd is zo leeg als een pompoen' zegt Sarah, met een flauw lachje op haar gezicht. 'Haha. Nou ik heb wel een idee... Wat denk je van... Eh. Oja, ik heb er een: Wat denk je van Everything, Michael Buble?,' vraagt Elle met een beschaamd gezicht. 'Ja, sorry hoor! Vind ik gewoon een leuk liedje!' 'Ja, ja. Vind ik ook een leuk liedje, opzich wel een goed idee, maar... Meerdere opties?' Elle trekt een gezicht. 'Enne... Somebody to Love, Queen?' 'Jaahh! Dat is het!' brult Sarah. Elle lacht. 'Nou, nou, Saar. Wel erg opgewekt he? Eh, wist je dat de X-Factor binnenkort begint? Zullen we je aanmelden op de site?' 'Ik vind het goed. We sturen nu het mailtje en dat kijken we wel of ik mag komen auditeren.' Sarah springt naar de computer en Elle volgt, en botst tegen Sarah op. Beiden krijgen ze de slappe lach. Elle drukt het knopje in en het startscherm verschijnt. 'Eh.. X-Factor.com.' mompelt Sarah, terwijl ze de URL intypt. Ze komen op de site van X-Factor, en drukken op 'AANMELDEN'.
Elle trekt rimpels in haar voorhoofd en vult de gegevens van Sarah in, terwijl Sarah zenuwachtig zit te wiebelen op haar stoel. 'En.. Verzend!' Elle trekt een triomfantelijk gezicht. 'Aah!,' gilt Sarah. 'Spannend!'
'Hey, Saar! Kom eens!,' schreeuwt Elle 2 dagen later. 'Een mail van X-Factor!'. 'Waar, waar, waar, waar, waar?' Sarah komt haastig binnenlopen. 'Open jij hem maar, ik ben veel te zenuwachtig. 'Aanmelding... Sarah... Aanstaande woensdag 21:30... Ooh Sarah! Je bent door naar de audities!' Sarah springt een gat in de lucht. 'Yes!' 'Kom, ik ga je voorbereiden.' zegt Elle en trekt Sarah mee op de trap.
Er zijn nog geen reacties.